Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 01:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
250 000 människor kommer inte att lägga sin röst på AfS.

Det är inte vad du skrev för några dagar sedan: (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd Med tanke på att ingenting har hänt sedan dess som kan ha ändrat din inställning så utgår jag från att du är ett av SD-trollen som låtsats vara positivt inställd till Alternativ för Sverige för att sedan, över en natt, bli "ultrarealistisk" och börja påstå att det är meningslöst att rösta på partiet.
Citera
2018-09-09, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Hur många tror ni skulle återvandra eller i alla fall lämna för tredje land frivilligt om de fick en miljon?

Stora somaliska familjer skulle bli mångmiljonärer så det skulle bli en win win situation för alla inblandade. För pengar som vi ändå skänker bort varje år.

Fast kanske lättare att få dem att åka till det tryggare Somaliland än just Somalia.
Eller så utvisar vi dem direkt eftersom deras uppehållstillstånd saknar legitim juridisk grund. Vi börjar helt sonika följa den lagstiftning vi redan har. Och inför tjänstemannaansvar så nästa byråkrat som godkänner en ansökan på falsk grund hamnar i kurran.
Citera
2018-09-09, 01:54
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Får AfS bara ett par procentenheter så kommer de att få massvis av uppmärksamhet och en egen stapel i opinionsundersökningarna, gratis valsedlar och eventuellt partistöd. Det här är inte ett vinna eller försvinna scenario. Det är en win-win situation.
Självklart. Jag tror dock att många av problemen kommer att vara helt i schack när (om) AfS kommer in. Det kommer nämligen ta ett bra tag. Partiet är inte bara splitternytt utan också alldeles för extremt för vanliga svenssons. Den enda lösningen för att växa i slutändan är att anpassa sig till ”anständigheten”. Så varför är de ledande företrädarna så bergsäkra på 4% 2018? De bygger bara en lång fallhöjd åt sig själva med slogans som ”Sveriges nya riksdagsparti”.
Citera
2018-09-09, 01:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Självklart. Jag tror dock att många av problemen kommer att vara helt i schack när (om) AfS kommer in. Det kommer nämligen ta ett bra tag. Partiet är inte bara splitternytt utan också alldeles för extremt för vanliga svenssons. Den enda lösningen för att växa i slutändan är att anpassa sig till ”anständigheten”. Så varför är de ledande företrädarna så bergsäkra på 4% 2018? De bygger bara en lång fallhöjd åt sig själva med slogans som ”Sveriges nya riksdagsparti”.

Själva existensberättigandet för AfS är just att de inte anpassar sig efter etablissemanget. Krisen i Sverige kommer att förvärras betydligt under kommande mandatperiod, och AfS kommer då även att börja tilltala Svenssons. Desperate times call for desperate measures, som man säger.
Citera
2018-09-09, 01:58
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Exakt vad tyder på ett riksdagsinträde i morgon? Ni är väldigt revolutionära och självsäkra men ni kommer inte att komma in. 250 000 människor kommer inte att lägga sin röst på AfS.

Självsäkra? Snarare hoppfulla och entusiastiska.

I korta drag så pekar ökningen av övriga i opinionsundersökningar uppåt i viss fall upp till 4.8%.
Antal facebook-likes är nästan på 60000.
Uppslutningen i kungsan var hög precis som energin.
Synlighet generellt på sociala medier.

Dessa kombinerat gör att det inte är uteslutet att AfS kommer in. Din slutsats baserar du kanske på något annat.
Du kanske går och röstar på AfS idag.
Citera
2018-09-09, 01:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Exakt vad tyder på ett riksdagsinträde i morgon? Ni är väldigt revolutionära och självsäkra men ni kommer inte att komma in. 250 000 människor kommer inte att lägga sin röst på AfS.

Jo, eftersom 40% av alla män i Sverige ogillar massinvandring. Många boomers kommer rösta SD men unga fattar att det krävs återvandring. Finns knappt två miljoner män under 55 som har rösträtt. Där har du kärnan. Sedan tillkommer så klart fler. SD dominerar i pensionärerna. De som putsar på sitt golf-handikapp och har en Heja-Jimmie skylt i garderoben.
Citera
2018-09-09, 02:00
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är inte vad du skrev för några dagar sedan: (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd Med tanke på att ingenting har hänt sedan dess som kan ha ändrat din inställning så utgår jag från att du är ett av SD-trollen som låtsats vara positivt inställd till Alternativ för Sverige för att sedan, över en natt, bli "ultrarealistisk" och börja påstå att det är meningslöst att rösta på partiet.
Låt mig vara tydlig här. Jag är positivt inställd till AfS. Jag ser inte riksdagsinträde som en komplett omöjlighet och jag ser absolut inte en röst på partiet som en meningslöshet.

Min fråga utgår snarare ifrån partiets ståndpunkt eftersom jag inte är en anhängare. Det mesta tyder på att ni inte kommer in. Vad tjänar då partiet och dess anhängare på att sätta ribban så pass högt som 4% på en gång? Fallhöjden blir bara väldigt stor och detta kan få ett bra resultat att framstå som ett fiasko.
Citera
2018-09-09, 02:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning

Eller så utvisar vi dem direkt eftersom deras uppehållstillstånd saknar legitim juridisk grund. Vi börjar helt sonika följa den lagstiftning vi redan har. Och inför tjänstemannaansvar så nästa byråkrat som godkänner en ansökan på falsk grund hamnar i kurran.

Fast hur mycket tror du man skulle behöva betala per individ för att få en betydande mängd invandrare att återvandra frivilligt till sina hemländer?

Skiljer givetvis mycket från fall till fall och hur situationen ser ut i deras hemländer.

Skickar man dem med tvång måste man nog övertyga mottagarlandet med en rejäl påse biståndspengar. Det kanske också måste till om de återvänder frivilligt men på en lägre nivå.

Hur man än gör så kostar det pengar men är i längden positivt.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-09 kl. 02:06.
Citera
2018-09-09, 02:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Låt mig vara tydlig här. Jag är positivt inställd till AfS. Jag ser inte riksdagsinträde som en komplett omöjlighet och jag ser absolut inte en röst på partiet som en meningslöshet.

Min fråga utgår snarare ifrån partiets ståndpunkt eftersom jag inte är en anhängare. Det mesta tyder på att ni inte kommer in. Vad tjänar då partiet och dess anhängare med att sätta ribban så pass högt som 4% på en gång? Fallhöjden blir bara väldigt stor och detta kan få ett bra resultat att framstå som ett fiasko.

En vinnare siktar alltid på att sluta 1:a, inte 2:a. När Alternativ för Sverige har nått riksdagen (jag vet inte när det blir) så kommer partiet att sikta på att nå över 50 procent, inte bilda regering med globalister och anti-nationalister som Ulf Kristersson och Ebba Busch Thor. Det är i varje fall vad jag förväntar mig.
Citera
2018-09-09, 02:06
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:

Min fråga utgår snarare ifrån partiets ståndpunkt eftersom jag inte är en anhängare. Det mesta tyder på att ni inte kommer in. Vad tjänar då partiet och dess anhängare på att sätta ribban så pass högt som 4% på en gång? Fallhöjden blir bara väldigt stor och detta kan få ett bra resultat att framstå som ett fiasko.

Du säger att det mesta tyder på att AfS inte kommer in. Men belägg det med nån sorts data då. Allt det jag skrev innan har ju utförligt tagits upp varför AfS kan få ett starkt resultat. Argumenten mot har ju saknat substans eller varit obefintliga.
Citera
2018-09-09, 02:06
Medlem
Citat:
Partiet är inte bara splitternytt utan också alldeles för extremt för vanliga svenssons. Den enda lösningen för att växa i slutändan är att anpassa sig till ”anständigheten”.
Det är precis tvärtom. AfS är ett normalt europeiskt populistparti av det slag som idag styr över Italien och Österrike. Det är dagens svenska etablissemang som är både extremt och oanständigt, och ju mer AfS hörs desto lättare blir det för vanliga Svenssons att andas ut - äntligen får de känna att det inte är de som är freaks.

Man är inte extrem för att man inte delar SVT:s värdegrund om allas lika värdelöshet. Man är som folk är mest. Svensson är dock medveten om att man kan få ordentliga repressalier om man ens vågar tänka den tanken. Men allt som behövs är att någon äntrar scenen, breder ut sig och slår fast att man visst får tänka den tanken, notera de saker som leder fram till den, och agera på den. Ju mer AfS visar upp det som du, med ditt kortsiktiga, borgerliga perspektiv, kallar extremt, desto tydligare blir det att dagens situation är extrem och att AfS är de normala.
Citera
2018-09-09, 02:09
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Det är precis tvärtom. AfS är ett normalt europeiskt populistparti av det slag som idag styr över Italien och Österrike. Det är dagens svenska etablissemang som är både extremt och oanständigt, och ju mer AfS hörs desto lättare blir det för vanliga Svenssons att andas ut - äntligen får de känna att det inte är de som är freaks.

Man är inte extrem för att man inte delar SVT:s värdegrund om allas lika värdelöshet. Man är som folk är mest. Svensson är dock medveten om att man kan få ordentliga repressalier om man ens vågar tänka den tanken. Men allt som behövs är att någon äntrar scenen, breder ut sig och slår fast att man visst får tänka den tanken, notera de saker som leder fram till den, och agera på den. Ju mer AfS visar upp det som du, med ditt kortsiktiga, borgerliga perspektiv, kallar extremt, desto tydligare blir det att dagens situation är extrem och att AfS är de normala.
Jag håller med om att det är normalt i ett europeiskt perspektiv men efter decennier av hjärntvätt och indoktrinering av svenskarna så kan de inte jämföras med resten av Europa. AfS uppfattas som väldigt extremt. Delvis via medias lögner om ”högerextremt parti” osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in