Citat:
Ursprungligen postat av
Engelitz
Alltså ni som tror att Afs kommer in. Hur resonerar ni? 80% vet ju inte om Afs existens eller vet väldigt lite om dem. Jag har själv röstat på dem, men jag är glad bara de får över 1% eller ännu hellre 2.5 %. Mitt tips är att de får 1.2 -1.4% och det är väl tillräckligt för att överleva till nästa val. Hade jag trott att de hade haft en.chans att komma in så hade jag lätt värvat 30-40röster, men jag tror många är ovilliga att rösta på ett parti under 4%.
Hade du värvat de där 30-40 så hade de värvat flera och partiet hade varit inne helt klart.
Det är just den där mentaliteten som gör det så svårt att få in nya partier i Sverige.
"Bortkastad röst". Finns inga bortkastade röster, man röstar på de man tycker är bäst eller minst dåligt (som så många av oss resonerat när vi röstat SD, det minst dåliga alternativet).
Det tog SD 22 år att komma in i Riksdagen på grund av den mentaliteten, dock går det fortare för AfS, det blir i år eller om 4 år. Skulle behövts i år men så har vi då den här mentaliteten med folk som tycker som AfS men röstar istället på det genuint dåliga partiet SD som är det minst dåliga av riksdagspartierna men fortfarande ett dåligt parti.
Du borde istället använt din egna motivation att rösta på AfS och oavsett dragit in dessa 30-40 till AfS, jag menar vid 1% får man valsedlar automatiskt utlagda i nästa val och valet efter det, vid 2,5% får man partistöd som är progressivt, just fler procent fram till 4% så får man ännu mer pengar så man kan fortsätta sitt politiska arbete.
Över 4% så är man inne i smeten och får extra mycket bidrag, ett parti som är vant att vända på stålarna kommer kunna använda den sortens pengar till extremt mycket till skillnad från de 8 partierna i Riksdagen som slösar som de korrupta idioter de är (ännu en anledning att inte rösta på dessa idioter, deras slöseri, inte ens SD klarade sig från korruptionen, jag menar 330000 kronor för att åka taxi).
Hur vet du att det är 80% som inte känner till att AfS inte existerar?
Och hur många av de där 80% tror du egentligen man kan få som röster?
Känns som om de man kan ta röster från är de som känner till AfS, de flesta av alla invandringskritiska lär göra det och de utgör ju faktiskt över 60% av befolkningen.
Är man så pass okunniga som de 80% du nämner så kanske de inte ens ska vara röstberättigade från allra första början? Är ju alldeles för många idioter som har rösträtt i det här landet. Någon form av röstkörkort skulle behövas. Skitpartierna skulle rasa ner på en mer korrekt nivå, Socialdemokraterna nere på 5% t.ex. vilken fröjd för Sverige.