2018-09-08, 22:34
Medlem
Vad heter låter med pappa?
Citera
2018-09-08, 22:34
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Skulle inte heller påstå att AfS harr nått ut i folkdjupen än - men frågan är hur många man nått ut till och hur många av dessa man har övertygad. Teoretiskt sett behöver man ju bara nå ut till 4% av de röstberättigade, menar jag.

Om Facebook-gillningar är något att gå på (som de enligt en tidigare citerade studie tycks vara) så har de nått ut ganska långt. Alla stora tidningar skrev om lanseringen av partiet, och det har kontinuerligt omnämnts i media sedan dess. Kasselstrand blev bl.a. intervjuad av Expressen och mindre företrädare har intervjuats i lokaltidningar, lokalradio, mm.
Citera
2018-09-08, 22:37
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Alltså ni som tror att Afs kommer in. Hur resonerar ni? 80% vet ju inte om Afs existens eller vet väldigt lite om dem. Jag har själv röstat på dem, men jag är glad bara de får över 1% eller ännu hellre 2.5 %. Mitt tips är att de får 1.2 -1.4% och det är väl tillräckligt för att överleva till nästa val. Hade jag trott att de hade haft en.chans att komma in så hade jag lätt värvat 30-40röster, men jag tror många är ovilliga att rösta på ett parti under 4%.

Hade du värvat de där 30-40 så hade de värvat flera och partiet hade varit inne helt klart.
Det är just den där mentaliteten som gör det så svårt att få in nya partier i Sverige.
"Bortkastad röst". Finns inga bortkastade röster, man röstar på de man tycker är bäst eller minst dåligt (som så många av oss resonerat när vi röstat SD, det minst dåliga alternativet).

Det tog SD 22 år att komma in i Riksdagen på grund av den mentaliteten, dock går det fortare för AfS, det blir i år eller om 4 år. Skulle behövts i år men så har vi då den här mentaliteten med folk som tycker som AfS men röstar istället på det genuint dåliga partiet SD som är det minst dåliga av riksdagspartierna men fortfarande ett dåligt parti.

Du borde istället använt din egna motivation att rösta på AfS och oavsett dragit in dessa 30-40 till AfS, jag menar vid 1% får man valsedlar automatiskt utlagda i nästa val och valet efter det, vid 2,5% får man partistöd som är progressivt, just fler procent fram till 4% så får man ännu mer pengar så man kan fortsätta sitt politiska arbete.

Över 4% så är man inne i smeten och får extra mycket bidrag, ett parti som är vant att vända på stålarna kommer kunna använda den sortens pengar till extremt mycket till skillnad från de 8 partierna i Riksdagen som slösar som de korrupta idioter de är (ännu en anledning att inte rösta på dessa idioter, deras slöseri, inte ens SD klarade sig från korruptionen, jag menar 330000 kronor för att åka taxi).

Hur vet du att det är 80% som inte känner till att AfS inte existerar?
Och hur många av de där 80% tror du egentligen man kan få som röster?
Känns som om de man kan ta röster från är de som känner till AfS, de flesta av alla invandringskritiska lär göra det och de utgör ju faktiskt över 60% av befolkningen.

Är man så pass okunniga som de 80% du nämner så kanske de inte ens ska vara röstberättigade från allra första början? Är ju alldeles för många idioter som har rösträtt i det här landet. Någon form av röstkörkort skulle behövas. Skitpartierna skulle rasa ner på en mer korrekt nivå, Socialdemokraterna nere på 5% t.ex. vilken fröjd för Sverige.
Citera
2018-09-08, 22:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske, men jag personligen känner till en 48-åring (K), 51-åring (M), en 73-åring (M) och en 75-åring (K) som har röstat eller ska rösta på AfS. Anekdotiskt, jag vet, men bara en liten replik.

Jag känner, mig veterligen, ingen.

Överlag umgås jag ärligt talat inte i kretsar där det ”ens” ses som ok att rösta på SD. Potentiellt gör det det förstås svårare för mig att skapa mig en bild av stödet för SD (för att inte tala om AfS!), men tror att risken för överskattning är större om man är ”i” ett litet parti som AfS än risken för underskattning om man befinner sig utanför.

Vågar nog också påstå att många här i tråden inte har så mycket politisk erfarenhet, det kan nog också bidra till överskattningen.
Citera
2018-09-08, 22:40
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Vad heter låter med pappa?

Frågor till Far.
Finns i flera olika utföranden, den här var en av de bättre framförandena men den är inte original:
https://www.youtube.com/watch?v=d8gjOaghay0
Citera
2018-09-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du har skrivit mycket om det där att nå ut och att få hört talas om partiet. Det var lite intressant att den här personen som sagt röstat SD både 2010 och 2014, men ändå inte kände igen namnet när jag nämnde det för ett par veckor sedan. Det är en person som snackar invandring när vi ses, som inte direkt litar på media, som kanske surfar in på Samnytt eller Fria Tider då och då. Men ändå. Det är nog så att även de flesta SD:are varken har tid eller ork att riktigt följa med i sociala medier eller alternativmedier. De är jobb, sen mat med familjen, sen lite slötittande på tv eller lite dataspel. Sen är det samma sak nästa dag. De kanske läser på Fria Tider eller flashback om de undrar något om den senaste gruppvåldtäkten, men de följer inte tillräckligt noga för att snappa upp ett nytt parti. Vi som är extremt intresserade av sånt här är ganska få...

AfS-rösten ligger liksom så nära för så många, men ändå så långt borta. Den här personen gnällde innan jag nämnt AfS om att SD inte försvarade sina egna när media hängde ut dem osv. Det räckte med att jag pratade lite om AfS i nån minut, och sen var rösten klar.

Vi får hoppas att tillräckligt många snappat upp partiet tills imorgon. Det är långt ifrån omöjligt.

Jo jag har ju hävdat precis detta sedan i våras.

Det handlar om klassisk marknadsföring. Produkten vi sitter med är bäst på marknaden. Förpackningen är ganska snygg också.

I detta fall behöver man inte ens skapa en efterfrågan (vilket marknadsföring till stor del går ut på annars) eftersom det redan finns ett stort uppdämt begär och sug efter en sån här
produkt. Problemet är att vi i ganska begränsad omfattning har nått utanför våra egna "filterbubblor" och eftersom nästan alla vi som regelbundet läser alternativmedia sedan lång tid tilbaka befinner oss i en filterbubbla så fattar vi inte riktigt att majoriteten, som är utanför vår bubbla, inte har nåtts av information om vår produkt.

Alla andra problem är helt underordnade detta. Visst, det finns stor förbättringspotential även för vår produkt, det finns saker som det kanske borde filas och putsas på, men överlag så är produkten överlägset bäst i jämförelse med allt annat som bjuds på marknaden och efterfrågan på denna typen av produkt är stor. Många har väntat länge. Utmaningen är att nå ut till alla som har väntat på en sån här produkt.
Citera
2018-09-08, 22:44
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Överlag umgås jag ärligt talat inte i kretsar där det ”ens” ses som ok att rösta på SD. Potentiellt gör det det förstås svårare för mig att skapa mig en bild av stödet för SD (för att inte tala om AfS!), men tror att risken för överskattning är större om man är ”i” ett litet parti som AfS än risken för underskattning om man befinner sig utanför.

Vågar nog också påstå att många här i tråden inte har så mycket politisk erfarenhet, det kan nog också bidra till överskattningen.

Har övertalat 3 olika över 50. Så där har du tre till anekdoter.
Samtliga tidigare vänster. Misslyckades med en, han höll med i stort men han var traditionsröstande sosse. Som att försöka rucka på ett berg, men jag gav det en chans, han lär rösta AfS om 4 år.

Vi får se vem som får rätt imorgon.
Allt över 2,5% till AfS är superbra och en stor succé, speciellt med uppkommande EU valet i Maj då AfS blir enda svenska parti som är mot EU (utom möjligen något microparti), övriga partier har ju nu reviderat sig och kör Pro-EU, även SD.

Åsna Björklund har ju detta val gått till val med sloganen: "Mer EU"
så han kan återanvända dessa i Maj
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-09-08 kl. 22:46.
Citera
2018-09-08, 22:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Utan att veta så tippar jag på att två av dem jag nämner är fd. sossar och de andra är nog fd. moderat eller KD. Alla fyra har eftergymnasial utbildning, en är disputerad i fysik, en chef inom industrin, de två andra statliga tjänstemän. Alla bor i en mycket "vit" kommun, i villa. Hade inte AfS dykt upp som gubben i lådan är jag helt övertygad om att rösten lagts på SD.

I Kungsan igår såg man att det var mycket pensionärer och folk som såg helt "vanliga" ut, men vi får se hur det går, helt omöjligt att spå detta val...
Citera
2018-09-08, 22:47
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag fattar inte heller.
Jag trodde folk hade blivit smartare av internet.
Vi var bland de första som fick internet.
Men se på folk, de är fan dummare än innan.
Folk fattar inte allvaret.
De kan fan inte se hur världen ser ut.
De ser inte helheten.

4% imorgon, annars bye bye Sweden.
Då ska jag se på medans Svensken äter upp all jävla skit de har ställt till med efter Palme.

Jag är kanske inte fullt ut lika svartpillrad, men klockan är onekligen fem i tolv, och om vi inte får till stånd en förändring de kommande åren är det tyvärr mycket troligt att vi kommer att gå en mycket mörk och dyster framtid till mötes.
Citera
2018-09-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Att kvinnor lutar åt kvinnliga förebilder och män åt manliga är knappast resultat av hjärntvätt.

Fast det är inte så det funkar. Kvinnor röstar inte på ett parti bara för att det syns kvinnor i partiet. Det är förmodligen bättre med en tvålfager man än en kvinna om du vill locka kvinnliga röster i allmänhet. I det här fallet så tror jag att kvinnan lockar betydligt fler manliga "beta orbiters" än andra kvinnor.

Att det är bra med kvinnor som syns bara för sakens skull är samma pk-tänk som ligger bakom att man gärna lyfter fram mångkultur på olika bilder från företag och myndigheter.
Citera
2018-09-08, 22:57
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Om Facebook-gillningar är något att gå på (som de enligt en tidigare citerade studie tycks vara) så har de nått ut ganska långt. Alla stora tidningar skrev om lanseringen av partiet, och det har kontinuerligt omnämnts i media sedan dess. Kasselstrand blev bl.a. intervjuad av Expressen och mindre företrädare har intervjuats i lokaltidningar, lokalradio, mm.
Jag tycker också att facebook-analysen har merit, men jag skulle känna mig mycket mer övertygad om ett enda opinionsinstitut hade varit tvunget att särredovisa AfS på ca 3%. Jag förväntade mig att de nätbaserade, dvs YouGov och Sentio, skulle göra detta innan valet - men så blev det ju inte.

Samtidigt vet jag ju att Sentio är alldeles för bundet med Frick och hans anti-Kasselstrands mentalitet, samt att YouGovs tystnad efter "nära 2%" mätningen har varit suspekt. Man vill ju på någon nivå tro att Sverige inte är så genomruttet att samtliga opinionsinstitut mörkar ett parti på order från ovan, men det är kanske heller inte så osannolikt då de alla är kopplade till blaskor som minst sagt inte vill se AfS i riksdagen.
Citera
2018-09-08, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Ja, och om du hade läst AfS partiprogram så hade du vetat att de inte vill utvisa invandrare som sköter sig. Du låter som en vänsterkärring som tror att SD hatar kvinnor för att de vill sänka abortgränsen till EU standard.
De vill utvisa alla typer av brott oavsett vad, det sade Jessica Ohlson på ett av torgmötena, så om en invandrare alltså kör fort så kommer denne att utvisas. Så mycket hatar ni invandrare, ni som är för det partiet!

Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Vad har AfS ljugit om menar du? Företrädarna för AfS är mycket tydliga med vad de vill göra om de får politisk makt - trots att det är radikalt. I jämförelse framstår SD som vaga mumlare och resten av etablissemanget som sluga bedrägare.

Sen är det lustigt att du apar den gamla myten om vi svenskar inte tar skitjobben. Det är bara en rökridå för att ursäkta lönedumpning med hjälp av arbetskraftsinvandring från EU. Förvisso har vi problem med en del av våra curlade ungdomar som inte kan tänka sig annat än karriärer som journalist i New York eller dylikt trams. Men det problemet löser man med fostran, bl.a. genom allmän värnplikt. Inte genom att förgöra sitt eget folk.
Allmän värnplikt fungerade aldrig. Det var alldeles för många som försökte komma undan som möss. Vi ska inte kriga, vi behöver ingen satans allmän värnplikt!

Idag är det till majoriteten invandrare som tar skitjobben!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in