2018-09-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag repeterar igen och igen.
Det här får inte bara gå förbi gemene mans vetskap.

Vad Jimmie Åkesson sa :

"Jobb är viktigt. Jobb är avgörande. Men vi måste ju också ställa oss frågan, för att hela integrationsdebatten har i alla dessa år handlat om just jobb. Bara invandrarna får jobb så kommer allt att lösa sig, har alla de här sagt alltid. Det händer ju inte. Det blir inte så. Och därför så måste man ställa sig frågan: varför är det så svårt för de här människorna att få jobb? Jo, det är för att de inte är svenskar. De är, de passar inte in i Sverige. Det är klart, att då är det svårt att få jobb. Det är klart, att då //Annie Lööf skriker och avbryter och slår med handen//
är det svårt att få jobb, då måste man ju få förutsättningar att bli just svensk. Man måste få förutsättning att passa in i Sverige. Men de här har i alla dessa år bemött nytillkomna på deras villkor, på deras språk, utifrån deras sedvänjor, utifrån deras kultur och då blir det detta splittrade samhälle och detta eviga utanförskap."

Media visar bara den första delen innan Annie Lööfs utbrott.
Jimmies hela mening är något helt annat och visar på att invandrare ska ha hjälp inte något annat som media vill få det till.
Nyss på TV4 var det samma sak.
Den sista delen som förklarar kontexten var bortklippt.

Man meddelade också att Landahl tas bort, men inget om orsaken. Information om gilla” tweetsen, eller det felaktiga citatet av Åkessons uttalande kom tittarna inte till del.
Citera
2018-09-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Menar du att alla invandrare är svenskar? Är inte det lite generaliserande och sådant som Svt borde ta avstånd ifrån?

Jag tar avstånd från japanesas rasistiska uttalande. Vi ska inte behöva se sådana unkna utspel här på forumet.
Citera
Medlem
Haha fyfan, det går ett dygn innan de halvpudlar. De har varit så vana att göra precis som de vill utan någon kritik, i så många år, att de trodde att detta skulle ha blåst över kl 09.30 imorse.

Härligt att man ska betala skatt för detta piss nästa år
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Så här går det, så här fungerar den korrupta PK maffian vi har i Sverige. Jag är helt övertygad om att Eva Landahl har ett djupt personligt förakt till Högern och Åkesson samt SD ser hon som djävulens med hans parti. Eva är styrd av sina hormonella svallningar som den gamla kärring hon är. Hon sympatiserar mest med Vänstern men smyg gillar Annie och ligger säkert och beundrar henne på sitt egna sätt innan läggdags.

Vi kan konstatera två saker, vi kan inte ha kvinnor i ledande befattningar inom media alls. Det finns inget i det som generar något bra eller vettigt överhuvudtaget. De handlar irrationellt och de är känslostyrda, de kan lika gärna bedra dig över en kanelbulle och virkningstips som till att rent fysiskt köra kniven i ryggen i ryggen på dig.

Allt annat än att offentligt be Åkesson om ursäkt och tillägna en timmes program över hur duktig han är på att spela golf samt som den gode medmänniska som han är, kommer inte vara acceptabelt. SVT skall betala dyrt, de skall fällas i detta SVT-GATE och offentligt straffas. Klimakteriekärringarna på SVT skall hängas på gärdet för allmän beskådan och de skall förnedras offentligt. DE drar sig inte en sekund för att göra det mot någon annan om det gagnar deras privata agenda, men just i detta fallet så bet den privata agendan dom är hängröven. SVT är SLUT!
Man slutar inte att förvåna sig. Ni jävla sverigedemokrater klagar över muslimernas kvinnosyn och så har ni en jävla sjuk kvinnosyn själva. Ta dig i arselet.
Senast redigerad av zetax 2018-09-08 kl. 22:19.
Citera
Medlem
boriss avatar
Det börjar så sakta att gå upp för Stasi-televisionen vad de har ställt till med. Inte lika kul nu efter SD:s anmälan till internationella valobservatörer som kommer att granska deras agerande. Får vi se full pudel imorgon?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
"Anne Lagercrantz, chef för nyhetsdivisionen på SVT, säger till DN att avståndstagandet gentemot Jimmie Åkessons uttalande i debatten kunde ha gjorts på ett annat sätt men att SVT står fast vid det:

– Det finns inget samband mellan att vi byter ut Eva Landahl och avståndstagandet, det står vi fast vi. Men vi hade kunnat göra det på ett för publiken begripligare sätt."
Det här måste vara det skitnödigaste, bittraste och snobbigaste jag läst på länge.
Hahaha, så jävla festligt. Det hade naturligtvis iiiiinget med utspelet mot Åkesson att göra.
Citera
2018-09-08, 22:15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Nä, men Jimpa uttrycker det motsatta.

Men han har ju rätt. Invandrare är väl inte svenskar? Är alla som flyttar till Irak kurder?
Citera
2018-09-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Pudlandet som Eva Landahl gjorde tycker jag borde räcka, plus att hon avgår som ansvarig utgivare.

Om Åkesson säger att nu stryker vi ett streck över detta visar han sig storsint. Om han inte gör det och uteblir i morgon kan det tolkas som småsinthet.
Han har sagt att SD ska bojkotta, då ska han hålla fast vid det.
Citera
2018-09-08, 22:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Han har sagt att SD ska bojkotta, då ska han hålla fast vid det.

Varför det? En segrare ska visa sig storsint.
Citera
2018-09-08, 22:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Pudlandet som Eva Landahl gjorde tycker jag borde räcka, plus att hon avgår som ansvarig utgivare.

Om Åkesson säger att nu stryker vi ett streck över detta visar han sig storsint. Om han inte gör det och uteblir i morgon kan det tolkas som småsinthet.
Nja, pudlandet gällde bara några "gilla" på sociala medier & dom vidhåller att tilltaget efter partiledardebatten var helt korrekt. Det här skall dom inte komma undan med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag har tappat allt förtroende för SVT nu och jag är inte ens Sverigedemokrat.

Det pinsamma magplasket med "avståndstagandet" var illa nog, men hennes billiga försök till undanflykt är sju resor värre. Hon bara stod där helt oskyldigt och råkade hamna i ett SD-kritiskt twitterflöde, och sedan (HOPPSAN!) så råkade det lilla pekfingret hoppa iväg och (HOPPSAN!) trycka Gilla! Och tänka sig, sedan råkade samma sak hända EN GÅNG TILL! Och det råkade bara hända med just SD-kritiska tweets.

Det händer att femåriga barn serverar mig undanflykter av den kalibern. Jag har överseende med det. När en vuxen människa försöker med sådana debila tricks är det bara tragiskt. När personen dessutom är "journalist" på en "neutral" och "oberoende" "Public Service"-kanal, då brinner hela proppskåpet.

Har du ingen skam i kroppen överhuvudtaget? Du lovade oss neutral, saklig information, och vi fick...detta? Tror du att någon enda människa som gått ut grundskolan sväljer dina usla, billiga lögner? Man baxnar över den monumentala fräckheten i att du ens försöker.

Skäms.
Skäms.
Avgå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, så jävla festligt. Det hade naturligtvis iiiiinget med utspelet mot Åkesson att göra.
Hahahaha!! Nej, det var bara en slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in