2018-09-08, 22:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det här måste vara det skitnödigaste, bittraste och snobbigaste jag läst på länge.

Det där är något som SVT:s jurister lagt till. Det viktiga var att Eva Landahl skrev att hon insåg att bemötandet hade kunnat göras på ett bättre sätt, t.ex. genom direkta frågor till Åkesson. Det tycker jag var en helt OK pudling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Vi får väl hoppas att den kommande högerregeringen med stöd av SD nu tar tag i det gamla vänsterkadavret som är svensk "public service".

Om det ska fortsätta så måste det ske en demokratisk representation i dess styrelse.
Alliansen gjorde inget åt dem fastän de hade egen majoritet 2006-2010.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Så här går det, så här fungerar den korrupta PK maffian vi har i Sverige. Jag är helt övertygad om att Eva Landahl har ett djupt personligt förakt till Högern och Åkesson samt SD ser hon som djävulens med hans parti. Eva är styrd av sina hormonella svallningar som den gamla kärring hon är. Hon sympatiserar mest med Vänstern men smyg gillar Annie och ligger säkert och beundrar henne på sitt egna sätt innan läggdags.

Vi kan konstatera två saker, vi kan inte ha kvinnor i ledande befattningar inom media alls. Det finns inget i det som generar något bra eller vettigt överhuvudtaget. De handlar irrationellt och de är känslostyrda, de kan lika gärna bedra dig över en kanelbulle och virkningstips som till att rent fysiskt köra kniven i ryggen i ryggen på dig.

Allt annat än att offentligt be Åkesson om ursäkt och tillägna en timmes program över hur duktig han är på att spela golf samt som den gode medmänniska som han är, kommer inte vara acceptabelt. SVT skall betala dyrt, de skall fällas i detta SVT-GATE och offentligt straffas. Klimakteriekärringarna på SVT skall hängas på gardet för allmän beskådan och de skall förnedras offentligt. DE drar sig inte en sekund för att göra det mot någon annan om det gagnar deras privata agenda, men just i detta fallet så bet den privata agendan dom är hängröven. SVT är SLUT!

Hold your horses din lille affektspruta, SVT är ett av de medier som hyser högst förtroende i Sverige.
Citera
2018-09-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badabastu2018
SVT är ultravänster

Skulle SVT vara en person skulle den med allra största sannolikhet rösta på F! eller MP och stå och skrika sig hes under någon motdemonstration på ett SD-torgmöte i någon liten regnig mellansvensk stad gud glömde.
Citera
2018-09-08, 22:05
Medlem
Jag repeterar igen och igen.
Det här får inte bara gå förbi gemene mans vetskap.

Vad Jimmie Åkesson sa :

"Jobb är viktigt. Jobb är avgörande. Men vi måste ju också ställa oss frågan, för att hela integrationsdebatten har i alla dessa år handlat om just jobb. Bara invandrarna får jobb så kommer allt att lösa sig, har alla de här sagt alltid. Det händer ju inte. Det blir inte så. Och därför så måste man ställa sig frågan: varför är det så svårt för de här människorna att få jobb? Jo, det är för att de inte är svenskar. De är, de passar inte in i Sverige. Det är klart, att då är det svårt att få jobb. Det är klart, att då //Annie Lööf skriker och avbryter och slår med handen//
är det svårt att få jobb, då måste man ju få förutsättningar att bli just svensk. Man måste få förutsättning att passa in i Sverige. Men de här har i alla dessa år bemött nytillkomna på deras villkor, på deras språk, utifrån deras sedvänjor, utifrån deras kultur och då blir det detta splittrade samhälle och detta eviga utanförskap."

Media visar bara den första delen innan Annie Lööfs utbrott.
Jimmies hela mening är något helt annat och visar på att invandrare ska ha hjälp inte något annat som media vill få det till.
Citera
2018-09-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Jag såg debatten och har förmåga, till skillnad från de som endast läser SDs egna propagandamaskiner, att bilda mig en uppfattning utifrån verkligheten afk.

Ja, om du blir amerikansk medborgare så är du mycket riktigt amerikan. Är den verkligen så svår att fatta?

Jag märker att du försöker klistra på mig fler och fler epitet i takt med att dina argument tryter. Har det kanske ett samband?

Är jag även amerikan om jag enbart innehar ett green card? Jag är ju inte native american, men kan absolut bli amerikansk medborgare. Stor skillnad. Men bara för att jag passerar en gräns så per automatik gör det inte mig till en amerikan för den delen. Häri ligger det prekära, när man inte vågar säga som det är att invandrare utan medborgarskap som vistas i Sverige är inte svenskar och det är precis vad JÅ säger, men du lyckas förvränga i princip allt.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Upprepar, glöm inte att Tomas Ramberg i Sr kl 22.15 igår i P1 i sin analys gav Landahl fullt stöd.
Utan analys tydligen, hans försvar kom reflexmässigt. Det är samma folk på viktigaste posterna i radion också.
Herregud du kan ha gjort århundradets upptäckt. Att folk inom svensk Public service är vänstervridna.

Sorry, var tvungen.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Verkligen. Det mest komiska är att de nu gör skäl för den nerläggningskritik som SD och AfS haft då de beskrivit Svt som #Vänsterblivna.

Hur jävla löjligt och genomskinligt är inte det här?

Under kvällen har det också rests frågor om att jag har ”gillat” två SD-kritiska artiklar på twitter 2017 och 2014, samt en kommentar av en SD-politiker.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/byte-av-utgivarskap-under-valdagen

Stefan har ju fan en ryggrad av stål i jämförelse med batikkärringen.
Dessa kärringar har levt i en helt skyddad verkstad där SD-bashing & vänsteråsikter bara har gynnat karriären i detta "oberoende" företag. Nu är det uppenbarligen början till slutet på den festen.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Civilingenjör och medlem i Mensa här. Gillar Åkesson men han kan bli lite tuffare tycker jag😁
Mensa Klubb för folk som vill skryta med sin IQ. Jag är mer intresserad av folk som åstadkommit något.
(Men det har du säkert - vill inte vara elak egentligen).
Tycker du att en politiker som ideligen hetsar upp sig påjournalister väcker respekt? Det gör inte jag!
Citera
2018-09-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tycker faktiskt inte att Åkesson uppvisat några primadonnafasoner. Han hade anledning att bli uppbragt över den här affären, men trots det agerande han mycket lungt och sakligt när Expressens TV intervjuade honom efter partistyrelsens beslut att bojkotta valvakan.

Den intressanta frågan är nu om Åkesson kommer på valvakan nu när SVT pudlat och Landahl inte längre är ansvarig utgivare.
SVT har fortfarande inte bett om ursäkt.
Citera
2018-09-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurzor
På SVT TEXT har man nu citerat Åkesson rätt att hjälpa bli svenskar

Har man gjort det överallt?

Vad tror ni vilka tjänade på ni felciterade medvetet?

I 24 timmar vägrade samtliga MSM-medier att publicera det kompletta klippet.

Nu, efter Landahls avgång, tvingas de visa vad som verkligen sades...

Patetiskt.
Citera
2018-09-08, 22:08
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Att invandrare inte är svenskar och att de inte passar in i Sverige.

Menar du att alla invandrare är svenskar? Är inte det lite generaliserande och sådant som Svt borde ta avstånd ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in