2018-09-08, 22:09
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, unga arga män kanske imponeras av Åkessons primadonna fasoner, men mn med bildning förfasas.
Ganska ung, ibland arg man med bildning här. SVT borde örfilas ordentligt. Tycker gott att de borde gå ännu hårdare mot dem men det blir nog efter valet. Det enda jag förfasas över är oärligheten i hur man medvetet förvanskar det han sa men det är ganska normalt för vänstern att de tar sig friheter med sånt så jag borde väl inte vara så himla förvånad.
Citera
2018-09-08, 22:09
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Invandrare är ju inte svenskar. Om jag flyttar till Kina så blir jag ju inte en kines.

Det är detta många inte fattar, min morsa är gift med en turk sen 30 år han är svensk medborgare men ser sig som turk, precis som du beskriver flyttade jag till kina kan jag bli kinesisk medborgare och en del av samhället, men kommer fortfarande att va svensk i ursprunget.
Citera
2018-09-08, 22:10
Medlem
Sverigedemokraterna behöver inga fiender när vi har SVT.
Senast redigerad av Lanternlight 2018-09-08 kl. 22:16.
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Hold your horses din lille affektspruta, SVT är ett av de medier som hyser högst förtroende i Sverige.

Den tiden är över, SVT är slut. Deras era eller epok ligger just nu på bårhuset inför en obduktion där man skall hitta dödsorsaken. Graven skall grävas och flaggorna skall tas ner, deras lokaler kommer passa något framstående gaming eller IT bolag i Stockholm och kommer generera skatteintäkter istället för utgifter.

R.I.P 1979-2018.
Citera
Medlem
Citat:
Att invandrare inte är svenskar och att de inte passar in i Sverige.
Det som är helt avgörande är vad personerna själva uppfattar sig som. Vi kan inte som svenskar stämpla alla invandrare som svenskar om de själva inte vill vara svenskar. Jag kan garantera dig att de allra flesta araber till exempel i första hand ser sig som araber eller muslimer, inte svenskar. Jag tycker vi måste inse att man inte blir svensk bara för att man bor i Sverige, man måste själv vilja vara svensk.

Om man passar in på en arbetsplats är ju lite mer subjektivt. Man kan ju jobba i Sverige även om man inte vill bli svensk, men om man inte vill lära sig svenska och inte vill integreras i den svenska kulturen och samhället så kanske man inte passar in. Det beror ju också på arbetsgivaren. Men det måste vara upp till arbetsgivaren att välja de som man tycker passar in i organisationen.
Citera
2018-09-08, 22:11
Medlem
Aktuell Rapport och TV4-nyheterna bidrar till 300 000 nya nysvenskar de kommande 4 åren genom att klippa av hans uttalande.
Citera
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Nej. Det är SD:s syn på invandrarna. IQ befriad- que?

Var nämns denna syn? När har Jimmie sagt att han tycker så?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Menar du att alla invandrare är svenskar? Är inte det lite generaliserande och sådant som Svt borde ta avstånd ifrån?

Nä, men Jimpa uttrycker det motsatta.
Citera
2018-09-08, 22:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, unga arga män kanske imponeras av Åkessons primadonna fasoner, men mn med bildning förfasas.
Allvarligt talat, det vet du överhuvudtaget ingenting om.

Du vet att kommunist-kärringen fick sparken? Så det var uppenbarligen helt andra personer som "förfasades".
Citera
2018-09-08, 22:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SVT har fortfarande inte bett om ursäkt.

Pudlandet som Eva Landahl gjorde tycker jag borde räcka, plus att hon avgår som ansvarig utgivare.

Om Åkesson säger att nu stryker vi ett streck över detta visar han sig storsint. Om han inte gör det och uteblir i morgon kan det tolkas som småsinthet.
Citera
2018-09-08, 22:13
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Hold your horses din lille affektspruta, SVT är ett av de medier som hyser högst förtroende i Sverige.
Japp. Och det är ungefär som att vara en av dom bästa i klassen i särskolan.
Citera
2018-09-08, 22:13
Medlem
Delta är SVT.se 2018-09-08 22:12. Notera notera (ingen pudel uppe där)
https://www.svt.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in