2018-09-08, 20:48
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Har ochså märkt av detta, människor som inte ens vågar gå på kvällarna för att dom är rädda, men ändå så blev det en röst på det gamla vanliga, jag fattar inte hur folk tänker att det ska bli en förändring. Därför som jag skrev i tippningen så tror jag inte SD får högre än 20,5%.
Och nu idag sitter människan och säger "Jag gillar ju han Åkesson ändå, han är skärpt och har ju rätt egentligen. Men det finns ju andra frågor än bara invandring".
Vissa har inte förstått, tyvärr.
2018-09-08, 20:54
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Lyckades värva en polare nu precis genom att visa honom följande video:

https://www.youtube.com/watch?v=bI8E7xQF868

Bra med nya väljare
Men i all ärlighet, går man genom Gustaf Adolf torgets marknadsplats så är klientelen som dras dit ungefär samma som du finner i en moske, vidare representivt är det däremot inte då svenskar föredrar förpackade varor utan behöva kohandla för ett pris.
2018-09-08, 20:56
Medlem
infern4ls avatar
Jag har sagt 23,2 och står fast vid det. Hoppas jag ligger minst 5 pe för lågt.
2018-09-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infern4l
Jag har sagt 23,2 och står fast vid det. Hoppas jag ligger minst 5 pe för lågt.
Ja det är ju viktigt att man uppger vad man med egen mästerlig analytisk förmåga anser att resultatet blir, jämfört med vad vi hoppas att det blir..
2018-09-08, 21:00
Medlem
Hogdals avatar
Det lite komiska med ett starkt SD-resultat i morgon blir att opinionsinstituten kommer att förklara sin stora underskattning med att SD fick en boost av SVT-affären.
2018-09-08, 21:00
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Alltför uppenbara outliers tar vi bort, tycker jag.

Det är sorgligt att förtroendet för folkets förnuft är så lågt i tråden. 34% är ingalunda något fantasiresultat. Runt 30% är tvärtom det troligaste.
2018-09-08, 21:02
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det lite komiska med ett starkt SD-resultat i morgon blir att opinionsinstituten kommer att förklara sin stora underskattning med att SD fick en boost av SVT-affären.

De kommer självklart skylla på precis allt, inklusive att alla ljugit för dem i undersökningarna.
2018-09-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Själv väntar jag på valresultaten som ska rätta opinionsinstitutens PK-handpålagda siffror. Jag är ganska säker på att både du och Krispan är ganska nervösa nu

(Och jag med, för inget är säkert förrän vi har facit. Har jag helt fel får jag försvinna ett tag. Är det ni, förväntar jag mig ett mer ödmjukt tonfall iaf tills nästa Sifo.)
Va? Är du nervös över att din anonym avatar skulle gissa fel i en tramstävling utan insatser? OMG, prestigen ba!

Jag är inte det minsta nervös. I den händelse att SD skräller så pass att resultatet flyger högt över alla OI inklusive Sentio och YG och landar i Oscarssons 31,5%, så bekräftar det ju bara vad jag sagt hela tiden, dvs att ”man kan mäta SD rätt om man vill” är bullshit. Man kan bara mäta rätt om respondenterna vill. Om respondenterna uppträder som de oräkneliga trådmuppar som brukar skryta med ”jag slänger på luren direkt” eller ”jag uppger MP och sen får dom överraskningen på valnatten höhöhöhöhö” så finns det ingen plan B, inget magiskt instrument man ta fram för att scanna av landet och läsa av SD-nivån genom att deras sympatisörer ger ifrån sig en unik form av hjärnvågor som avslöjar alla som vägrar svara.

Blir det däremot 23-24 är jag helt bekväm med min gissning på 21,1, det är relativt sett en mindre avvikelse än när jag gissade 15% förra gången. Om däremot 17%-klungan får rätt så klandrar jag inte Sentio/YG. You can’t win’em all.
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
De skulle ju faktiskt ha en poäng med det, fast bara på marginalen.

På tal om det: Just nu > SVT byter ut Eva Landahl som utgivare efter att det framkommit att hon gillat SD-negativa inlägg på Twitter, enligt Expressen.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-08 kl. 21:10.
2018-09-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
De kommer självklart skylla på precis allt, inklusive att alla ljugit för dem i undersökningarna.
Haha ja va fan, det kanske blir 30% trots allt, Svenskarna gillar inte översittare:

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/svts-valchef-gillade-kritisk-tweet-om-sd/
2018-09-08, 21:08
Medlem
Alvids avatar
Fan, crispans analyser gör mig lite orolig...

Jag vågar inte gissa själv, har aldrig haft tur med sånt! Så jag borde egentligen dra till med något riktigt "skambud" på typ 15%, för mindre än så är en ren omöjlighet!

Men det känns kluvet, jag tror och hoppas på ett riktigt bra resultat, samtidigt som jag kämpar för att hålla förväntningarna nere.
2018-09-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Va? Är du nervös över att din anonym avatar skulle gissa fel i en tramstävling utan insatser? OMG, prestigen ba!

Jag är inte det minsta nervös. I den händelse att SD skräller så pass att resultatet flyger högt över alla OI inklusive Sentio och YG och landar i Oscarssons 31,5%, så bekräftar det ju bara vad jag sagt hela tiden, dvs att ”man kan mäta SD rätt om man vill” är bullshit. Man kan bara mäta rätt om respondenterna vill. Om respondenterna uppträder som de oräkneliga trådmuppar som brukar skryta med ”jag slänger på luren direkt” eller ”jag uppger MP och sen får dom överraskningen på valnatten höhöhöhöhö” så finns det ingen plan B, inget magiskt instrument man ta fram för att scanna av landet och läsa av SD-nivån genom att deras sympatisörer ger ifrån sig en unik form av hjärnvågor som avslöjar alla som vägrar svara.

Blir det däremot 23-24 är jag helt bekväm med min gissning på 21,1, det är relativt sett en mindre avvikelse än när jag gissade 15% förra gången. Om däremot 17%-klungan får rätt så klandrar jag inte Sentio/YG. You can’t win’em all.
Jaja tuggg tugg, fradga, hängslen och snören, brasklapp. Med dessa brasklappar behöver man förstås inte vara nervös, men då har man heller inte sagt något utom just tugg tugg, fradga etc
2018-09-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
På tal om det: Just nu > SVT byter ut Eva Landahl som utgivare efter att det framkommit att hon gillat SD-negativa inlägg på Twitter, enligt Expressen.
Wow det här var stort! Viss skillnad mot 2014, på det stora hela...

Ändå fick jag hjärtat i halsgropen i morse, Expressen hade ett jättelöp om SD skandal etc.. Men det försvann som tur snabbt neråt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in