2018-09-08, 21:08
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Hon är rökt. Inte en chans att SVT kan försvara detta efter att hon både fattat fel beslut om att kommentera, och sen direkt ljugit om vad Åkesson sa...

Hon har inte bara skjutit sig i foten, hon har skjutit sig i tinningen och hennes vänsterröda smörja från skallen ligger utspritt över hela SVT huset.
Citera
2018-09-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Spelar ingen roll om det vore 1/2 (halvt) gillande, oavsett så har hon personliga motiv! Om en till två gillande som är direkt besvärande för henne.

Jo det spelar roll därför att om du ska påpeka hur någon beter sig så måste påpekandet vara korrekt. Annars slutar det bita och blir en lögn.
Citera
2018-09-08, 21:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Detta var oväntat och intressant. Men hon lär väl knappast ryka innan valet. Snacka om att vänsterfolk inom public service (dvs 80%) är oroliga.
Men hon är ju Svt:s valchef, vilket gör det hela extra pikant. Hon om någon på Svt, borde väl ligga lågt med egna politiska utspel... klart hon måste bort.
Citera
Medlem
DigiFlaxs avatar
Expressen rapporterar nu om att SVT:s ansvariga utgivare för partiledardebatten har gillat ett SD-kritiskt tweet:
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/svts-valchef-gillade-kritisk-tweet-om-sd/

Bra att de står för alla drevs lika värde.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
SVT er jo som Pravda. Dette kunne aldri skjedd i noe annet vestlig land. Tenk om norska NRK skulle avsluttet med å beklage Frps uttalelser under debatten......

Hur är det möjligt?
Välkommen till Sverige, min vän. DDR 2.0.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Eva Landahl byts ut som ansvarig utgivare för Svt:s valvaka enl Expressen.
Citera
2018-09-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Mannen fick inte prata till punkt med sitt resonemang då han blev avbruten av den alltid så ilskna rödtotten. Om hon lugnat ner sig till han var klar hade hon insett detta. SVT gör som alltid och drar citat ur sitt sammanhang.

Gillar inte heller Annie Lööf, men tycker att rätt ska vara rätt. Jimmie Å gör bort sig grovt och försöker rädda situationen genom att svamla vidare.

Tycker att de skrivna citaten i tråden är lika missvisande som som vissa tv-klipp som bryter efter Annies nlägg. Ser man dabatten live är det uppenbart att Jimmie försäger sig.
Citera
2018-09-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Eva Landahl byts ut som ansvarig utgivare för Svt:s valvaka enl Expressen.

Kommer SD att dyka upp hos SVT i alla fall imorgon då kan man undra? Vilket drama.
Citera
2018-09-08, 21:13
Medlem
Citat:
Eva Landahl byts nu ut som utgivare för SVT:s valvaka.

Shit, Expressen är på hugget... 30 minuter efter avslöjandet så har de fällt henne!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Vilken härlig skönmålning av verkligheten. Försök faktiskt ta in vad som faktiskt sades än det som förmedlas i media. Vilka är gruppen invandrare?Om jag bosätter mig i USA är jag amerikan då? Flyttar jag till Spanien, gör det mig till spanjor?

Nu börjar du låta lite väl vänster, om du nu ansträngt försöker förhålla dig neutralt i frågan.

Jag såg debatten och har förmåga, till skillnad från de som endast läser SDs egna propagandamaskiner, att bilda mig en uppfattning utifrån verkligheten afk.

Ja, om du blir amerikansk medborgare så är du mycket riktigt amerikan. Är den verkligen så svår att fatta?

Jag märker att du försöker klistra på mig fler och fler epitet i takt med att dina argument tryter. Har det kanske ett samband?
Citera
Medlem
Eva Landahl byts ut i valvakan. Där kom det. Snart får hon sparken.
Citera
2018-09-08, 21:14
Medlem
SVT:s valchef gillar flera SD-kritiska artiklar på Twitter - "Råkade trycka på gilla"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/byte-av-utgivarskap-under-valdagen
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sd-bojkottar-svt-till-efter-valet/

SVT:s valchef, tillika nyhetschef, Eva Landahl har hamnat i ordentligt blåsväder.
Först beslutas att ta avstånd från SD:s politik i direktsändning.
Och nu kommer även uppgifter som bekräftar att hon gillar flera antiSD-artiklar på Twitter.

Citat:
Under kvällen har det också rests frågor om att jag har ”gillat” två SD-kritiska artiklar på twitter 2017 och 2014, samt en kommentar av en SD-politiker.

Jag vet att jag läst artiklarna men jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem. Det är förklaringen men jag förstår att den inte kommer anses tillfredsställande.

För att inte valrörelsens sista dag ska skuggas av en diskussion om detta så väljer jag att lämna över utgivarskapet för valprogrammen och att inte delta i resten av valbevakningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in