2018-09-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag repeterar igen och igen.
Det här får inte bara gå förbi gemene mans vetskap.

Vad Jimmie Åkesson sa :

"Jobb är viktigt. Jobb är avgörande. Men vi måste ju också ställa oss frågan, för att hela integrationsdebatten har i alla dessa år handlat om just jobb. Bara invandrarna får jobb så kommer allt att lösa sig, har alla de här sagt alltid. Det händer ju inte. Det blir inte så. Och därför så måste man ställa sig frågan: varför är det så svårt för de här människorna att få jobb? Jo, det är för att de inte är svenskar. De är, de passar inte in i Sverige. Det är klart, att då är det svårt att få jobb. Det är klart, att då //Annie Lööf skriker och avbryter och slår med handen//
är det svårt att få jobb, då måste man ju få förutsättningar att bli just svensk. Man måste få förutsättning att passa in i Sverige. Men de här har i alla dessa år bemött nytillkomna på deras villkor, på deras språk, utifrån deras sedvänjor, utifrån deras kultur och då blir det detta splittrade samhälle och detta eviga utanförskap."

Media visar bara den första delen innan Annie Lööfs utbrott.
JImmies hela mening är något helt annat och visar på at invandrare ska ha hjälp inte något annat som media vill få det till.

Jaa men det är ju det som Jimmie Å säger innan Annie Lööfs avbrott som är det viktiga. När Jimmie efter det kommer på att han har gjort bort sig så försöker han rädda upp den katastrofala situation som han har försatt sig.

Tycker att det känns väldigt uppenbart när man kollar på inslaget live. Utskrivet i text ser det ju mycket bättre ut för Svettarn
Citera
2018-09-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Ok, då förstår jag hur du menar och föreslår att du frågar dem hur vänstern känner kring etnicitet.själv känner jag inte igen mig i dim beskrivning.

Jag vet inte om det är värt att generalisera att SD vilar på rasistiska och i viss mån nazistiska rötter, att de oräkneligt många gånger fångats med fingrarna djupt ner i rasistsyltburken såväl bland höga företrädare som deras anhöngare och att deras högsta företrädare på bästa sändningstid postulerar att invandrare inte är svenskar och att de inte passar in i Sverige, men det känns rimligt att lyfta fram det i alla fall.

Vilken härlig skönmålning av verkligheten. Försök faktiskt ta in vad som faktiskt sades än det som förmedlas i media. Vilka är gruppen invandrare?Om jag bosätter mig i USA är jag amerikan då? Flyttar jag till Spanien, gör det mig till spanjor?

Nu börjar du låta lite väl vänster, om du nu ansträngt försöker förhålla dig neutralt i frågan.
Citera
2018-09-08, 21:03
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Ge exempel på hur han uttryckte sig klumpigt.
Helt fel ordval att hävda hur en grupp människor inte får jobb för att dom inte passar in. Det är som upplagt för att bli taget ordagrant ur sitt sammanhang.Han menade ju egentligen att dom inte klarar av att anpassa sig vilket är en betydligt mera moderat kommentar. Dessutom har han i grunden fel. Invandrare får inte jobb för att dom inte är lika konkurrenskraftiga som svenskar gällande utbildning och språk. Det är inte svårt för för de andra generationens invandrare som talar perfekt svenska och lyckats bra i skolan att få jobb.

Gällande första generationens invandrare är problemet att vi saknar enkla jobb i sverige vilket dom har i USA.
Citera
2018-09-08, 21:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Rätt ska vara rätt 2 av 17.

"Två av hennes 17 gilla-markeringar på Twitter är SD-kritiska, enligt genomgången."

Har hon kommenterat dom övriga inläggen? Vad skrev hon i så fall?
Citera
2018-09-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag tycker att SVT ska åka till tex Rosengård i Malmö och fråga random folk där om de känner sig som svenskar.

De hade inte kommit över chocken.

Svensk DDR-media måste ju slå knut på sig själva. De vet innerst inne att Åkesson har rätt.
Citera
2018-09-08, 21:05
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Expressen tar upp ansvarige chefens twitter gillande av kritisk artikel om sd. Vem kunde tro detta om expressen...
Denna svt chef är en ovärderlig valarbetare för sd!

Sd mot 30%...

Eva Landahl måste omgående tas ur tjänst. Hon är det mest framträdande beviset på att SVT är synonymt med regimmedia. Rena DDR-fasoner. Går alldeles utmärkt att anmäla sina kritiska synpunkter till kvinnan som går i vänsterns ledband; förnamn.efternamn@svt.se .
Citera
2018-09-08, 21:05
Medlem
Hon är rökt.
Senast redigerad av Noone1 2018-09-08 kl. 21:08.
Citera
2018-09-08, 21:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Det är enkelt att plocka bort politiker i en demokrati. Det räcker med att sluta att rösta på dem.
Eller hade du något mer odemokratiskt i tankarna?
Jag anser att vi inte har en fullvärdig demokrati, utan en demokratur. Det har ju visat sig oräkneliga gånger de senaste decennierna att det mediala och politiska etablissemanet, undanhåller fakta, vinklar, ljuger och inte ens drar sig för valfusk i form av ett mediokert valssystem som gynnar etablissemangets partier.

Men jag är demokrat och tänker mig inga våldslösningar, om det är det du undrar. Men det är klart, drar etablissemanget åt tumskruvarna ännu mer, vilket det tyvärr finns signaler på och börjar införa åsiktslagar, förbjuder åsiktsyttringar, i sociala media etc., då är vi i ett annat läge...
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Rätt ska vara rätt 2 av 17.

"Två av hennes 17 gilla-markeringar på Twitter är SD-kritiska, enligt genomgången."

Spelar ingen roll om det vore 1/2 (halvt) gillande, oavsett så har hon personliga motiv! Om en till två gillande som är direkt besvärande för henne.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu rullar Expressen nyheten av Eva Landahl vid upprepade tillfällen gillat SD-kritiska artiklar. "Totalt har hon gillat 17 tweets" med SD-kritiskt innehåll.

Eva Landahl vägrar själv att kommentera det hela men Svt:s pressekreterare har lovat återkomma.

Undrar om hon får sitta kvar nu när detta kommit fram?
Detta var oväntat och intressant. Men hon lär väl knappast ryka innan valet. Snacka om att vänsterfolk inom public service (dvs 80%) är oroliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streetteam
Jaa men det är ju det som Jimmie Å säger innan Annie Lööfs avbrott som är det viktiga. När Jimmie efter det kommer på att han har gjort bort sig så försöker han rädda upp den katastrofala situation som han har försatt sig.

Tycker att det känns väldigt uppenbart när man kollar på inslaget live. Utskrivet i text ser det ju mycket bättre ut för Svettarn
Mannen fick inte prata till punkt med sitt resonemang då han blev avbruten av den alltid så ilskna rödtotten. Om hon lugnat ner sig till han var klar hade hon insett detta. SVT gör som alltid och drar citat ur sitt sammanhang.
Citera
Medlem
geir44s avatar
SVT er jo som Pravda. Dette kunne aldri skjedd i noe annet vestlig land. Tenk om norska NRK skulle avsluttet med å beklage Frps uttalelser under debatten......

Hur är det möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in