2018-09-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Men det är så hon fungerar rävskabbet Lööf, hon skriker och är upprörd hela tiden. Hon proklamerar hela tiden hur jävla god hon är och hur hon står på kvinnornas sida och visar medmänsklighet. Då kan jag förtydliga det lite i den pågående valdimman och Rosita Bitter ruset, hon har svikit Alliansen genom att rösta för att 9000 ensamkommande 35-40 åriga barn med kraftig skäggväxt skall få stanna. Merparten av dom stryker runt på våra gator och torg som hungriga små vargar med tomma blickar. De våldtar KVINNOR de rånar andra på deras mobiler,dyra sneakers och tvingar rånoffren att swisha pengar. De gör inbrott och förstör, de sätter sig och skiter överallt som om de vore hemma i Afghanistan. Deras kvinnosyn är så skev att man avlider, de anser att de får våldta våra kvinnor och barn för att de inte täcker sin hud eller hår. De kan inte hantera sina djuriska lustar när dom ser en kvinna på 50 år gå ensam hem i den 30 graders sommarvärme som råder i ett linne från HM som blottlägger hennes axlar.

Precis detta medverkar Annie "skriet" Lööf till utan att ens blinka. Sedan blir hon upprörd över att Åkesson konstaterar att flyktingar som kommer till Sverige är inte svenskar... nej de är sannolikt inte Svenskar om de kommer hit från annat land, de kommer sannolikt inte få något jobb heller eller lära sig språket pga av 7-klöverns immigrationspolitik.
Annie Lööf är inget annat än en hormonstyrd kärring som inte kan tåla att någon säger emot henne, hon är en fullblodsnarcissist och man kan se på hennes sätt att tala att hon stått framför badrumsspegeln och tränat in orden och andningspauserna emellan...fjamåt...fjamåt...medmänjsklighet.

Hon är ett skämt och hur mycket hon än försöker så kommer centern aldrig bli annat än ett mycket litet parti. Mycket litet.....

Måste säga att din beskrivning av psykopaten Lööf är den bästa jag läst på länge.

Grattis!
Citera
2018-09-08, 20:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Svårt att kryssa mellan tramset i ditt inlägg som för övrigt knappast badar i substans, men jag ska göra ett försök. Vi ska självfallet behandla våra nysvenskar på samma sätt som alla andra medborgare i Sverige. Allt annat vore förkastligt, djupt odemokratiskt och orättvist och jag resonerar ungefär på samma sätt som nästan alla andra länder i västvärlden.
Struntprat. Man ska ta seden dit man kommer. Det gäller i de flesta länder. Utom i Sverige.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
SD har gått ut med att dom EJ kommer medverka i SVTs Valvaka!
* I Expressen sa Eva Landahl, ansvarig utgivare hos SVT att ”Han pekade ut invandrare som en grupp som inte kan bli svenskar”.
Detta är en ren lögn.
I en artikel på svt.se har Eva Landahl valt att klippa bort den del av Jimmie Åkessons uttalande som klargör att invandrare ska ges förutsättningar för att bli en del av det svenska samhället. Genom att stympa citatet och ta det ur sin kontext förvanskas betydelsen av vad Jimmie Åkesson sa i debatten.*

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-avboejer-all-medverkan-i-svt-under-loerdag-och-soendag-2683820

SD har fått nog av smutskastningen och lögnerna som pågått i decennier. Två ytterligare exempel bara senaste veckan:

SVT fulklipper P3s hån av Åkesson, man får höra "mildare" tillmälen, men ej de grövsta.

Resultat: Tittare får bilden av att Åkesson inte tål minsta "satir".

-------

SVT fulklipper under diskussionen mellan Åkesson och Bildt i Agenda. Mitt i diskussionen kommer ett klipp med Macron där han bland annat säger "Jag är helt säker på att denna person [Åkesson, min anm.] är oförenlig med er historia och era värderingar." Det vill säga, ett direkt angrepp på Åkesson, som han sedan ska stå till svars för.

Resultat: Åkesson framställs som ett hot mot Sverige.
Citera
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Svårt att kryssa mellan tramset i ditt inlägg som för övrigt knappast badar i substans, men jag ska göra ett försök. Vi ska självfallet behandla våra nysvenskar på samma sätt som alla andra medborgare i Sverige. Allt annat vore förkastligt, djupt odemokratiskt och orättvist och jag resonerar ungefär på samma sätt som nästan alla andra länder i västvärlden.
Du svarar alltså på frågan
Citat:
Är det kontroversiellt att ställa krav på invandrare, så att de anpassar sig till grundläggande svenska seder, bruk och lagar?
med en jävla plattityd som
Citat:
Vi ska självfallet behandla våra nysvenskar på samma sätt som alla andra medborgare i Sverige.
Om man är född i Sverige så behöver man inte gå på SFI-kurs. Så om vi ska tro på dig så ska ''nysvenskarna'' bli behandlade som personer som är födda i Sverige, alltså ingen SFI-kurs för nån. Förstår du ens vad du själv skriver?
Citera
2018-09-08, 20:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Driver du med mig? Du menar att läsarna ska behöver leta sig fram till exakt rätt ögonblick i en 3 timmar lång sändning för att förstå vad som sades?

• Det finns artiklar om detta på SVT:s sajt. De kan lägga ut klippet i dessa. Har inte gjort det.

• De har nyhetssändningar. De valde i Rapport att kapa inlägget.

• De har inte publicerat inlägget i sin helhet i textform i några artiklar.

Återigen, de vet att det här är en soppa utan dess like.

Okej, så Åkesson och debatten finns kvar med snabbspolning och reglage för att ratta runt i debatten.
Inget är censurerat vilket är bra.
Citera
2018-09-08, 20:22
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det lustiga är att Ebba Busch Thor, Jan Björklund och Ulf Kristersson var själva väldigt frispråkiga angående invandringen och flyktingar, de sa inte mycket positivt alls angående den gruppen.

Mycket prat om islam, islamister, friskolor angående ghettona, kriminalliteten, våldtäkterna, att de inte kan svenska osv. Jag hajade till flera gånger, ovanligt att höra detta realistiska prat från partiledare, äntligen säger jag. Björklund minns jag specificeradeade sig just att det var invandrare angående kriminaliteten.

Lyssna vad de andra säger!

Det är tydligen okej för dessa partiledare att säga och uttala sig så generellt om invandrare men inte för SD, enligt SVT!?

Mycket valfläsk från pk-politikerna nu. Hoppas att väljarna inte låter sig luras i ännu ett val.

SVTs agerande är givetvis under all kritik. Om de har följt regelverket och agerandet är korrekt enligt reglerna så är det reglerna som är fel. Se bara på reaktionerna från våra grannländer.
Bra att detta har anmälts till valobservatörerna som äntligen finns här vid ett val. Tack Ryssland för det. Jag har hela tiden trott att när väl valobservatörer skickas hit, bara ett fåtal först som vid detta val, när de väl nu sett eländet så kommer det krylla av valobservatörer vid nästa val. Nästa som kan bli ett nyval, kanske om bara några månader.
Citera
2018-09-08, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Då är ju du och JÅ överens om detta i alla fall:

"Jobb är viktigt. Jobb är avgörande. Men vi måste ju också ställa oss frågan, för att hela integrationsdebatten har i alla dessa år handlat om just jobb. Bara invandrarna får jobb så kommer allt att lösa sig, har alla de här sagt alltid. Det händer ju inte. Det blir inte så. Och därför så måste man ställa sig frågan: varför är det så svårt för de här människorna att få jobb? Jo, det är för att de inte är svenskar. De är, de passar inte in i Sverige. Det är klart, att då är det svårt att få jobb. Det är klart, att då är det svårt att få jobb, då måste man ju få förutsättningar att bli just svensk. Man måste få förutsättning att passa in i Sverige. Men de här har i alla dessa år bemött nytillkomna på deras villkor, på deras språk, utifrån deras sedvänjor, utifrån deras kultur och då blir det detta splittrade samhälle och detta eviga utanförskap."

Jag kan lova dig att du aldrig kommer att beslå mig med att säga "Jo, det är för att de inte är svenskar. De är, de passar inte in i Sverige". Jag kommer därför heller inte behöva backa från ett sådant uttalande efter en åthutning som Jimpa fick göra.
Citera
2018-09-08, 20:23
Medlem
Citat:
Eftersom allt på Flashback som inte är SD, NMR eller AFS uppfattas som vänstervridet vill jag börja med att tacka för komplimangen!

Beträffande frågan kring varför invandrare röstar på SD finner jag det föga förvånande eftersom de fascistoida och xenofobiska elementen hos dessa ingalunda är färre än hos någon annan etnisk grupp.

Du börjar låta som Arnstad och se fascistiska mönster i allt. Förresten, det finns väl inga etniska grupper enligt vänsten?
Citera
2018-09-08, 20:24
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag kan lova dig att du aldrig kommer att beslå mig med att säga "Jo, det är för att de inte är svenskar. De är, de passar inte in i Sverige". Jag kommer därför heller inte behöva backa från ett sådant uttalande efter en åthutning som Jimpa fick göra.

Vad snackar du om?
Citera
2018-09-08, 20:25
Medlem
Citat:
Eftersom allt på Flashback som inte är SD, NMR eller AFS uppfattas som vänstervridet vill jag börja med att tacka för komplimangen!

Beträffande frågan kring varför invandrare röstar på SD finner jag det föga förvånande eftersom de fascistoida och xenofobiska elementen hos dessa ingalunda är färre än hos någon annan etnisk grupp.
Vilka fina utryck du för dig med,allt jag ser är blablabla ,ta med en näsduk imorgon.
Citera
2018-09-08, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Du svarar alltså på frågan med en jävla plattityd som
Om man är född i Sverige så behöver man inte gå på SFI-kurs. Så om vi ska tro på dig så ska ''nysvenskarna'' bli behandlade som personer som är födda i Sverige, alltså ingen SFI-kurs för nån. Förstår du ens vad du själv skriver?

Du är generellt sett ingen svensk medborgare när du går på SFI-kurs.
Citera
2018-09-08, 20:28
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Du är generellt sett ingen svensk medborgare när du går på SFI-kurs.

Generellt kanske...
Det finns inget hinder för en svensk medborgare att gå på SFI.

Det blir nog mer och mer vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in