2018-09-08, 18:43
Medlem
Var är Stjärne? Hon sitter kanske i en mörk garderob med Walki talkie och gömmer sig. Är hon ens i landet? Hon är VD men liksom Bonniers gömmer hon sig. Stjärne tycks ha helt missuppfattat sitt uppdrag. Helin anställdes tydlgen som hennes målvakt. En submissiv karl med hatten i hand inför pk-eliten.
Citera
2018-09-08, 18:44
Medlem
Kommer SVT våga rapportera att de har styckat Åkessons replik i sin rapportering?

I don't think so...
Citera
2018-09-08, 18:44
Medlem
solis789s avatar
Blir ju bara bättre och bättre det här. Hur ska de nu hålla masken imorgon på SVT? Nu när de verkligen är sura och förbannade på r i k t i g t. Kommer kolla på tv4 men sen ladda ner SVT's sändning och deras reaktioner i realtid, för det mina vänner, är något man vill visa barnbarnen. Röstar inte på SD, men sympatiserar med många åsikter. Däremot allergisk mot maktutövande a la diktatur, PK-maffian och skitfabriken på gärdet.
Citera
2018-09-08, 18:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
SD anmäler SVT till valobservatörer i OSSE
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/G1Lxbl/sd-anmaler-svt-till-valobservatorer-i-osse

Jag skrattar ihjäl mig dom har fullt upp och jaga annat än att föra en politik som skulle vara bra för Sverige. Dom skiter i Sverige det är makten och att få gråta öppet var och varannan dag så dom kan få lite sympatiröster. Tror inte ett avstånd från generaliseringar intresserar OSSE. Kommer skratta resten av den här dagen.
Citera
2018-09-08, 18:45
Medlem
solis789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Menar du Operakällaren då, eller? Med SD:s ekonomi så kan de hyra Dramaten och ha en egen valvaka i.

Har dålig koll. Var har SD sin valvaka?
Kommer den livesändas någonstans?
Citera
2018-09-08, 18:46
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Frågan är hur vi ska göra oss av med skiten?
Jag vill inte ha SVT, jag kollar aldrig på det, och jag vill inte betala för det.
En högst legitimerad fråga. Är väl bara att hoppas att SD (och mindre partier med samma syn på saken) får inflytande, eller i vart fall påverkar debatten så pass mycket att frågan om att avskaffa eller reformera public service faktiskt kommer upp på bordet på allvar.

Oavsett så är steg ett naturligtvis att sittande regering till varje pris måste röstas bort imorgon.
Citera
2018-09-08, 18:47
Avslutad
Nrk och tv#2 i Norge säger att det aldrig kunde hänt där

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wEGrbn/svt-tok-avstand-fra-aakesson-uttalelse-ville-aldri-skjedd-i-norge

Nrk
– Jeg kan helt sikkert slå fast at dette ikke ville skjedd i Norge. Jeg kan ikke forestille meg en situasjon der vi hadde tatt avstand fra en uttalelse fra en partileder. Jeg tror rett og slett ikke jeg ville kommet på problemstillingen en gang

Tv2
– TV 2 tar avstand fra SVTs uttalelser i denne saken. For oss er det helt utenkelig å gjøre som SVT her gjør, å ta avstand fra uttalelser gitt i en politisk debatt av et parti i et demokrati. Vi har en fri debatt fordi alle holdninger og meninger skal komme til uttrykk i det offentlige rom. SVT har rett og slett vist manglende forståelse for sitt oppdrag, sier han til VG.
Citera
2018-09-08, 18:47
Medlem
Erikons avatar
Går det att anmäla SVT till någonting för att de helt plötsligt börjar bedriva någon form av gestapo åsiktsgranskning?
Citera
2018-09-08, 18:48
Medlem
Vara Åkesson idag är som att gå på ett golv fullt med legobitar.
Citera
2018-09-08, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Svt tar avstånd från ett uttalande av Jimmie Åkesson under debatten.

Jag själv missade det men vill ha en diskussion.

Är SVTpolitiskt obundet i praktiken?
Håller SVT med om övrigt som sagts i debatten?
FulklipperSVT?

Enligt SVT säger Jimmie"...invandrare passar ej in i Sverige..."

Era åsikter?

Och Granskningsnämndens ledamöter är utsedda av regeringen

https://www.mprt.se/att-anmala/granskningsnamnden/
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Ja men dra åt hvete de har klippt!! jag tänkte det, jag kände inte igen hans inlägg, tyckte nåt saknades. Omg. Vem sitter med saxen?

De har klippt bort slutet, inte mitt i:

Nedan följer det fullständiga citatet med det som SVT klippt bort i fetmarkering.

"Vi måste ställa oss frågan: Varför är det så svårt för de här människorna att få jobb? Jo det är för att de inte är svenskar. De passar inte in i Sverige och då är det svårt att få jobb. Då måste man ju få förutsättningar att bli just svensk. Man måste få förutsättning att passa in i Sverige. Men de här har i alla dessa år bemött nytillkomna på deras villkor, på deras språk, utifrån deras sedvänjor, utifrån deras kultur och då blir det detta splittrade samhälle och detta eviga utanförskap."

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-avboejer-all-medverkan-i-svt-under-loerdag-och-soendag-2683820

Men slutet är ju viktigt för att förstå vad han menade. Han sa defintivt inte - som SVT felaktigt påstod - att invandrare inte kan bli svenskar. Tvärtom så handlade hans inlägg om hur vi kan hjälpa dem att bli det.
Citera
Medlem
Valvakan ska vi titta på tv4 imorgon och resten av föralltid.

Inte för att tv4 är så mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in