2018-09-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Bojkott av SVT under helgen från SD.

SVT är totalt slutkörda som statstelevision. Alla kommer sitta och undra var SD är imorgon kväll, det här har slagit upp för stort och det finns ingen återvändo. Varenda en i Sverige kommer under söndagen få veta om denna händelse.

Nej, dom som inte vet kommer att bli serverade att JÅ sa något rasistiskt mot invandrare och många kommer hurra över att han inte syns till.
De kommer bli serverade at han sa något helt annat. Tar man bort några meningar så ser de som inte fattar att han sa något helt annat.
Citera
Medlem
pinger99s avatar
Jag kommer att bojkotta SVT under valnatten.

Hade varit kul med en samling länkar till diverse webbsändningar eller alternativ bevakning av SD's och andra valvakor, och annan valrapportering.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Visst det är något att missa, begravningsstämning på SVT:s valvaka.

Troligen lätt panikstämning nu hos SVT nu, förvisso är de SD-fientliga men de är även medie-”kommersiella” och vill ha tittarsiffror som bekräftar dem i deras produktion av politisk infotainment.
Varför ska man titta på SVT:s valvaka nu?, när den förväntade stora valvinnaren inte är med hos dem utan bara på TV4.

Högst troligt. Att TV4 kommer ha fått mer tittare än dom kommer kännas hårt. SVTs valvaka kommer bli ett enda stort enda slöseri med tid. När landets förmodligen minst näst största parti inte ens är med.

Vi får hoppas vi har en ny Sverige och SVT ledning på måndag.
Citera
2018-09-08, 18:38
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Åkesson borde ha gripits med omedelbar verkan för hets mot folkgrupp. Poliser bör ha funnits på plats med tanke på att statsministern var där.
Hets mot vilken folkgrupp?
Citera
2018-09-08, 18:38
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nej, dom som inte vet kommer att bli serverade att JÅ sa något rasistiskt mot invandrare och många kommer hurra över att han inte syns till.
De kommer bli serverade at han sa något helt annat. Tar man bort några meningar så ser de som inte fattar att han sa något helt annat.

Mycket möjligt att dom vill gräva gropen djupare som du säger, det är trotsallt SVT vi pratar om. Så jag antar att du kan ha rätt
Citera
2018-09-08, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det enda rätta av SD att bojkotta! Det ska kännas för SVT när de begår ett sådant misstag och sedan håller fast vid det.

De bör rannsaka sig själva och givetvis entlediga de som är ansvariga för den här soppan. Förtroendet för public service är helt förbrukat nu.
Frågan är hur vi ska göra oss av med skiten?
Jag vill inte ha SVT, jag kollar aldrig på det, och jag vill inte betala för det.
Citera
2018-09-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Intressant. Det är inte bara SVT:s avståndstagande igår kväll som SD reagerar på, utan också att SVT sedan förvrängde och trunkerade Åkessons uttalande i ett försök att försvara sitt agerande:

Jimmie Åkesson avböjer all medverkan i SVT under lördag och söndag.

Skälet till detta är

Att SVT under lördagen valt att förvanska vad Jimmie Åkesson sagt i syfte att försvara sitt beslut under partiledardebatten.

I Expressen sa Eva Landahl, ansvarig utgivare hos SVT att ”Han pekade ut invandrare som en grupp som inte kan bli svenskar”.

Detta är en ren lögn.

I en artikel på svt.se har Eva Landahl valt att klippa bort den del av Jimmie Åkessons uttalande som klargör att invandrare ska ges förutsättningar för att bli en del av det svenska samhället. Genom att stympa citatet och ta det ur sin kontext förvanskas betydelsen av vad Jimmie Åkesson sa i debatten.

Sedan återger de Åkessons uttalande i sin helhet, inklusive den bortklippta biten.

Ja men dra åt hvete de har klippt!! jag tänkte det, jag kände inte igen hans inlägg, tyckte nåt saknades. Omg. Vem sitter med saxen?
Citera
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
En del hatare här inne tror tydligen att sd skulle ha sån makt att dom redan råder över svt:s utgivningsregler. Så är det naturligtvis inte alls och kommer aldrig att bli. Hanna Stjärne, svt:s chef står fast och delar ansvarige utgivarens ställningstagande mot sd:s klumpiga uttalande som var generaliserande och vårdslöst.

Att förlora denna prestigekamp redan före valet på sätt som sd nu gör är ingen fjäder i hatten direkt och kan matta av den uppblåsta omnipotens som präglar vissa av hatarna här inne. En nyttig Kom-ner-på-jorden-signal inför förlustvalet som deras parti nu går till mötes.

https://www.aftonbladet.se/

Om Gränskningnämnde fäller SVT skulle hon av gå?
Citera
Medlem
Persimååns avatar
Hoppas det här är slutet för den feministiska eran på SVT. Låt nu män ta över public service och sparka ut dom här fula vänstertrasorna.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kcbhslf
Tycker att JÅ har fel taktik. Han borde ju ställa upp och förklara vad han faktiskt sa och att SVT och andra medier citerar honom orättvist. Nu får ju SVT oemotsagda vinkla vad JÅ har sagt.

Fria Tider skriver om kritik från Ivar Arpi:
SVT beskylls för missledande citering av Åkesson

Det är ju delvis vad SD begärt men SVT har nekat dom det.
Dels ville dom ha ett erkännande av fel av svt & sedan få tid i tv.
Men nu har SVT chefen gjort allting ännu värre med att förvanska Åkessons uttalande.
Citera
2018-09-08, 18:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
All politik är generalisering. Oavsett om man pratar om pensionärer, låginkomstagare, det svenska folket eller missanpassade invandrare så generaliserar man. Inget annat fungerar. Det här är enbart ideologisk propaganda för att bedriva valpåverkan.

Nä, så gråterskorna kanske ska inse att man inte kommer någon vart utpressning och dramascener som överdrivs till den grad att det blir patetiskt.

Citat:
Han är ju full av skit. De andra kunde ha rest sig upp och gått därifrån, säger Ulla Hoffman, tidigare V-ledare.

Citat:
Westerberg uppger att han hade agerat likadant i dag.

– I själva verket är Sverigedemokraterna, som jag uppfattar det, ett större hot mot invandrare i Sverige än vad Ny demokrati var. Det var illa nog med dem men ännu värre i dag, säger Westerberg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xw7M3E/de-andra-kunde-ha-rest-sig-upp-och-gatt

Inte en krona skulle jag betala för licenspengarna för att få höra den bajsbruna utopipolitik dom för.
Jag är så trött på deras martyrskap och överdrifter, lögner, och som inte kan räkna, som har en hög kriminella, och som får sparka ut folk hela tiden. Så gör Åkesson bort sig på bästa sändningstid där det är oerhört viktigt för väljarna att ta ställning och värker ur sig dumheter. Jag kan bara hoppas att trenden fortgår och att människor tar sitt förnuft till fånga och läser partiprogrammet.
Citera
2018-09-08, 18:42
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
LOL tänk om sd blir störst och firar i en källare. Förtar lite av showen om the underdog inte är med och kan filmas under rösträknet.

Menar du Operakällaren då, eller? Med SD:s ekonomi så kan de hyra Dramaten och ha en egen valvaka i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in