Citat:
Det stämmer att jag har källa med insyn. Våra samtal har mestadels handlat om utredningsåtgärder och vi har inte berört MGM på något djupare plan.
Min källa har varit väldigt tydlig med att sätta gränser för vilka uppgifter som hen varit bekväm med att dela och inte.
Den information som jag fått gällande SD kommer från personer i hans närhet, mestadels via PM och möten med människor. Det som framkommit handlar till stor del om hans (avvikande) beteende, vad han sagt och gjort i samband med fallet samt vissa personlighetsdrag.
Flera uppgifter är samstämmiga och har framförts av olika personer utan koppling till varandra. Därav drar jag slutsatsen att det finns substans i det som framkommit.
Min källa har varit väldigt tydlig med att sätta gränser för vilka uppgifter som hen varit bekväm med att dela och inte.
Den information som jag fått gällande SD kommer från personer i hans närhet, mestadels via PM och möten med människor. Det som framkommit handlar till stor del om hans (avvikande) beteende, vad han sagt och gjort i samband med fallet samt vissa personlighetsdrag.
Flera uppgifter är samstämmiga och har framförts av olika personer utan koppling till varandra. Därav drar jag slutsatsen att det finns substans i det som framkommit.
Tack! Det var en förklaring där utförligheten i princip talade för sig själv.
Vad gäller ”märkligt betende” så behöver det förvisso inte betyda ett skvatt, men adderar man ett mord (på en kvinna) av detta slag och väger in lite olika omständigheter så är det klart att han glider upp i toppen bland misstänkta.
Andra skulle nog sätta andra typer av gränser för sitt beteende när man befinner sig i lite nya och tuffa livsomständigheter. Tror jag.
Nu har jag ingen möjlighet att avgöra om ”sherlocks” uppgift om att SD fejkade LW:s signatur och närvaro vid cachning tillhör verkligheten elelr ej, men allt kring det där antyder ju en person som kommit lite vilse. Det kan iofs vara helt oskyldigt, men har det bäring så antyder det en skam över att han är på geocaching helt ensam, eller över att han är utan familj (då i alla fall), eller, att han försöker ”pinka in” LW eller ngt liknande. I alla händelser så faller ju ljuset på vad fan han gör ute i skogen själv när han kunde måla om badrummet eller något. Sen kan det ju finnas ”fullgoda” skäl ändå egentligen, men synbart upplever SD det/något som ett problem — ett (civil-)statusproblem, för att vara exakt. Vilket egentligen inte är myclet att säga om iofs., men som det finns bättre eller sämre sätt att hantera över tid. Han vill väl träffa folk... (folk som då f.ö. råkar bestå uteslutande av geocachare, och där hans familj och hans älskarinna/-or ingår...)
Sammantaget är han i skogen för att få sin (oförändrade) status speglad, igen och igen och igen. Vilket väl också faller under självgratifikationsbeteende...
Han lider synbarligen av betydande självbekräftelsebehov. Lite ”do or die” / till varje pris.
Det blev en lång diskussion.