Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Pratar du Facebook nu? Vilken slutsats kan man dra av likes? Att det är detsamma som röster i valet?
Förra valet var ökningen procentuellt i facebooklikes det som hamnade närmast det verkliga valresultatet efter Sentios mätning. 13,4% . från 38 000 till 90 000. Samma ökning idag indikerar att SD skulle ligga närmare 34%. Det här resultatet tror jag inte på. Jag litar hyfsat mycket på Sentio gällande SD och tror att deras resultat ligger nära resultatet. För det andra så kommer Alternativ för Sverige ta flera procent från SD.
Man kan också se det som att stigmatiseringen har släppt. Eftersom stigmatiseringen är den starkaste vapnet mot SD så är det hur som helst en indikator på att det är väldigt positivt för SD.Jag menar, 31 000 svenskar går ut öppet de senaste 11 dagarna och visar att de stödjer SD. Det är som en virtuell demonstration.
Förmodligen är det en kombination av de två. En väldigt stor ökning som de traditionella opinionsinstituten missar och en åsiktskorridor som har vidgats, vilket leder till att fler är öppna med sitt stöd för SD.