2018-09-08, 12:38
Moderator
Tinuviels avatar
Inte heller SR lunchekot citerar Åkesson i sin helhet utan använder sig av Svt:s klippning.
Citera
2018-09-08, 12:39
Medlem
Uppenbart felbeslut av en inkompetent ansvarig utgivare, och nu tvingas VD Hanna Stjärne hålla god min och försvara det. SVT är för skitnödigt snobbiga för att medge att de hade fel.
Citera
2018-09-08, 12:43
Medlem
Igni-ferroques avatar
Jag tyckte att JÅ sätt att uttrycka sig faktiskt är anmärkningsvärt. Men det är ju något övriga politiker får debattera med honom om där och då. Vilket också sker.

Att SVT går ut på det här sättet känns ytterst tveksamt, frågan är om det finns någon juridisk instans som kan granska detta på ett oberoende sätt.

SVT skall inte stå för politiken, det får partierna göra.
Citera
2018-09-08, 12:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Inte heller SR lunchekot citerar Åkesson i sin helhet utan använder sig av Svt:s klippning.
Klart de klipper för att vinkla det till sin fördel. Så har de alltid jobbat inom svensk DDR-media. Men masken har fallit nu inför hela svenska folket.
Citera
2018-09-08, 12:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
För att SVT är extra försiktiga sedan de blev fällda i granskningsnämnden en annan gång de inte tog avstånd från ett SD-uttalande i gråzonen. Det var när Mattias Karlsson sa ”...släppt in tiotusentals potentiella sexualförbrytare och terrorister utan ID-handlingar". Aktuellt tog avstånd nästa dag, men de blev ändå fällda av granskningsnämnden för att inte ha tagit avstånd omedelbart under sändningen.
Nja så var det väl inte va? De gjorde väl då som nu.tog automatiskr avstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Helt fel.
Han gav ett kvitto på att han vill ha förändring, och därmed band han den osäkra väljaren till sig, men det har varken du eller jag en aning om egentligen förrän i morgon, då talar siffrorna för sig, om inte tex förtidsröster "försvinner" i hanteringen så att säga.

ALLA vet att SD vill ha förändring. Ingen har missat detta. Fanns inte en väljare som tänkte, "Hmm, SD vill ha förändring! Det visste jag inte!?"

Morgondagen kommer inte att visa någonting utan vi får bara svart på vitt hur folk har röstat. Inte hur JÅ presterat i senaste debatten. Inte ens opinionsinstituten vet ett smack så alla försök att prediktera utgången eller ens dra en rimlig slutsats är omöjligt. Man kan dock logiskt resonera men man kan aldrig veta. Här kommer mitt resonemang:

SD har osäkra väljare från "mittenhållet" (M, KD, ...) och från högerhållet (AFS, NMR,...). Mittenhållet rymmer fler personer än högerhållet och denna argumentation tilltalar högerhållet men skrämmer mittenhållet.

SD har i grunden en svag ställning i samhället (men det blir starkare för varje år). Det är fortfarande tabu att rösta på dem för stora grupper i samhället och många vacklar nog av den anledningen. Många backar bort från SD om argumentationen blir för konkret. Många kan tänkas rösta SD för man har köpt JÅ:s argument och litar på att de är renhåriga.

Att äventyra detta timmarna innan valet är hål i huvudet. Det är som i poker. Sitter man med alla marker har man råd att spela tajt och låta motståndaren chansa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Extrabladets politiska kommentator kallar SVTs agerande för "En oerhörd skandal", som skulle vara helt otänkbar i Dansk TV.

Han säger även att: "Sverige har kastats in i en metapolitisk orkan" till följd av SVTs agerande.

Vidare säger Hans Engell: "SVT skjuter sig själv i foten. För detta ger i allra högsta grad vatten på Åkessons kvarn. Det kommer enbart att uppfattas som en bekräftelse på att SVT har fört en fullständigt ensidig kampanj mot Åkesson & SD"

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/engell-indvandrer-kommentar-udloeser-uhoert-medie-skandale-i-sverige/7298609

Sverige & svensk media är till åtlöje i resten av världen. Att det finns människor i Sverige & i tråden som försvarar SVTs agerande som normalt & önskvärt tyder bara på vilket fullständigt sinnessjukt samhällsklimat som har skapats här.
Det klart att detta är ett känsligt område för Danmark som mer och mer blir ett öppet rasistiskt land. Synd på det fina landet!
Citera
2018-09-08, 12:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Jag tyckte att JÅ sätt att uttrycka sig faktiskt är anmärkningsvärt. Men det är ju något övriga politiker får debattera med honom om där och då. Vilket också sker.

Att SVT går ut på det här sättet känns ytterst tveksamt, frågan är om det finns någon juridisk instans som kan granska detta på ett oberoende sätt.

SVT skall inte stå för politiken, det får partierna göra.
Kan du motivera varför det är anmärkningsvärt? För att alla inte är svenskar så fort de sätter sina tassar på svensk jord? Eller att det kan innebära svårigheter på arbetsmarknaden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ingen ursäkt från Stjärne, hon ställer sig istället bakom Eva Landahls beslut:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hanna-stjarne-star-bakom-var-utgivares-bedomning
Hah! Vilken pajas.

Folk har verkligen tappat vettet helt. Känns precis som efter valet 2010 igen. Trodde faktiskt det skulle vara över nu såhär 8 år senare när drygt 1.5 miljoner svenskar kommer rösta på dem imorgon, men ack så fel jag hade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi har yttrandefrihet som begränsas av olika dunkla intressen som skyr sanningen likt pesten!

Jag tycker att det Åkesson sa var mitt i prick. Det var på tiden att man tog upp i debatt varför dessa nya invällare inte är kompatibla på svensk arbetsmarknad. Enkla jobb låter bra. Visst vill vi ha hjälp med städning, fönsterputsning, hjälp i trädgården, men vem i helvete släpper in dessa horder av män i sin privat sfär?

Sanningen är att trafiken blivit som i Mena, alla dessa arga araber i trafiken som alltid har "rätt". Posten är ett skitföretag ingen litar på längre. Paket och post försvinner, stjäls eller bara kommer bort. Nu har vi blivit drabbade av bussförare som med flit visar sin makt genom att inte hålla tidtabeller, och som dessutom ser med njutning på hur folk förgäves försöker springa ikapp bussen.

Det jag noterat är att de nya folket inte var läkare och pensionsräddare. Men de är för fina för tunga jobb på byggen. De duger inte utbildningsmässigt att arbeta med infrastruktur som vägarbeten, el och andra arbeten där det skulle bedövas folk. De ser på bidrag som försörjning, och skäms inte när de blir försörjda av svenskar.

De kan inte ens ta hand om sina egna lägenheter. Det är aldrig man ser dessa muslimer på en byggmarknad!

Konkreta och tänkvärda observationer som många nickar instämmande till. Men lek med tanken att JÅ hade sagt så ... Lööf hade gått upp i svavelosande rök och SVT hade knakat i sina grundvalar och rasat ned i ett slukhål från helvetet.

Hur ska man kunna lösa några problem om man blir offentligt fördömd efter att ha sagt något så självklart som att invandrare inte passar in på svenska arbetsmarknaden?
Citera
2018-09-08, 12:46
Medlem
RazorKevlars avatar
Ett av årets bästa magplask!

Det har gått inflation i Granskningsnämnden fällanden!
Citera
2018-09-08, 12:47
Medlem
oberoendemedias avatar
SvD verkar ha rätt om att SD överväger bojkott. Paula Bieler:

Citat:
Idag konstaterar jag att jag knappast kommer gråta om vi landar i att jag avbokar medverkan hos @svt imorgon. Och nej, @HannaStjarne, varken jag eller @sdriks är ”varmt välkomna” om ni inte kan höra oss säga att utan anpassning är det svårt att passa in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in