Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Jimmie Åkesson tappade sin berömda självkontroll och råkade säga vad han tänkte; att varenda ”invandrare” i Sverige utan jobb och blågul knätofs ska utvisas.
Det var en ovanlig men välbehövlig markering som SVT av sin ägare är ålagd att göra om det bryts mot demokratibestämmelsen.
Som nämnts av många så hade Svt Sd:s chefsideolog Mattias Karlssons famösa uttalande i färskt minne och det ledde som bekant till en fällning i granskningsnämnden.
Vi har yttrandefrihet som begränsas av olika dunkla intressen som skyr sanningen likt pesten!
Jag tycker att det Åkesson sa var mitt i prick. Det var på tiden att man tog upp i debatt varför dessa nya invällare inte är kompatibla på svensk arbetsmarknad. Enkla jobb låter bra. Visst vill vi ha hjälp med städning, fönsterputsning, hjälp i trädgården, men vem i helvete släpper in dessa horder av män i sin privat sfär?
Sanningen är att trafiken blivit som i Mena, alla dessa arga araber i trafiken som alltid har "rätt". Posten är ett skitföretag ingen litar på längre. Paket och post försvinner, stjäls eller bara kommer bort. Nu har vi blivit drabbade av bussförare som med flit visar sin makt genom att inte hålla tidtabeller, och som dessutom ser med njutning på hur folk förgäves försöker springa ikapp bussen.
Det jag noterat är att de nya folket inte var läkare och pensionsräddare. Men de är för fina för tunga jobb på byggen. De duger inte utbildningsmässigt att arbeta med infrastruktur som vägarbeten, el och andra arbeten där det skulle bedövas folk. De ser på bidrag som försörjning, och skäms inte när de blir försörjda av svenskar.
De kan inte ens ta hand om sina egna lägenheter. Det är aldrig man ser dessa muslimer på en byggmarknad!
En inte ovanlig syn är en ung kvinna hijab, med en unge i magen, en eller två vagnen och andra som följer efter på rad. Hur hon ska bli en del av arbetslinjen är elefanten i rummet. Det värsta är att dessa kvinnor blivit itutade av idioter, att de gör nytta genom att föda barn som de inte orkar ta hand om och uppfostra, eller försörja.
Det finns en förklaring till att SD kommer göra ett bra val. Men det jag tycker är märkligt är att vi inte får diskutera varför, inte ens i en TV debatt, inför ett viktigt val. Det borde vara självklart att politikerna i detalj redogör för vad de står för, innan vi lägger vår röst i valurnan.
Åkesson sa bara det vanliga medborgare känner inför det nya Sverige. När folk väljer SD är det ett kvitto på hur livet har blivit för vanligt folk i Sverige, bortom tryggheten på Östermalm och TV huset.