2018-09-08, 09:12
Medlem
Till alla SD-troll i denna tråd:

Efter att ha sett era inlägg här i denna tråd de senaste dygnen så kommer jag att överväga att INTE rösta på SD i kommun och landsting. Vi får se om det blir så imorgon, annars blir det blanka röster för min del. Otroligt tråkigt att se hur "nationalisterna" i Riksdagen försöker motverka sina kollegor som just nu sliter som råttor i valrörelsens slutskede. Titta bara på Karlssons tweet ifrån igår. Samma stil som de etablerade politikerna yttrar. Varför skulle då SD vara trovärdiga i invandring och etablissemangsmotstånd?

Nej, ni vinner inga röster till SD genom att motarbeta AfS. Tvärtom. Min trovärdighet för SD är körd i botten efter att ha sett anhängarns gensvar till AfS. Jag ville hjälpa er i landsting och kommunvalen, nu är det inte självklart längre.

Angående Jessica Ohlsson så ser jag hellre att en riksdagskandidat arbetar än lever på statens/partiets pengar. Med tanke på AfS tydliga partiprogram om invandring och återvandring så tror jag knappast att Ohlsson är en hycklare. Tvärtom har hon gett ett bra och trovärdigt intryck under AfS valrörelse.
Citera
2018-09-08, 09:17
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Samma här rösta AFS till riksdagen hade även röstat på dem till landstinget och kommunal men då de inte ställer upp där så blev det SD nu börjar man ångra sin röster på dem i landstinget och kommunal.

Känner likadant. Blev SD i kommun och landsting men upplever SD:s attacker och oseriösa påhopp som så kalla och beräknande. Saknar hjärta i SD såsom finns i AfS. Tror det beror på att Expo-Karlsson är så kallhamrad. Blir en känslokall kultur i hela partiet då. En rädslans kultur.

Jmf med AfS där hjärtat för Sverige bultar så det syns genom skjortorna.
Citera
2018-09-08, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Du har vissa poänger. Huvudproblemet för AfS är dock att det fortfarande lär vara många som aldrig ens har hört talas om partiet. Marknadsföring är huvudproblemet. Så kända som de är just nu hade de behövt vara innan sommaren. Har det varit ett enda inslag med eller om AfS på SVT eller TV4 än så länge?

Hela poängen med AfS är att inte ta avstånd och fjanta runt, samtidigt kan det bli lite väl mycket av det "goda" om det kryllar av gamla ansikten från nationella sunkrörelsen som surrar och kretsar runt partiet.

En annan sak är att hitta rätt tonläge och image och balansera där. Detta har man lyckats med bättre än någon annan, men stundtals har det slagit över i något pubertalt/studentikost och helhetsintrycket att det är några kids som skriker. Gustav är väldigt statsmannamässig trots sin låga ålder, och flera av de andra är bra, men när det nästan bara är ungdomar, ja nästan barn i vissa äldres ögon, som gapar och håller på så kanske det kan sända fel signaler.

Jag vet, det är en svår balansgång och hade vi bara fått med Gustav i TV och tidningar och låtit honom hålla låda så hade det varit klart, men det får vi ju som bekant inte.
Tror inte potentiella AFS-väljare kollar så mycket på TV eller läser tidningar. Lanseringen av partiet har varit perfekt tajmad, hade den startat tidigare så hade jag och många med mig blivit trötta att vänta på valet. Man såg en minskning av intresset för Övriga i början på sommaren. Tänkte inte rösta men bestämde mig i maj för att det blir en röst på AFS.
Citera
2018-09-08, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Till alla SD-troll i denna tråd:

Efter att ha sett era inlägg här i denna tråd de senaste dygnen så kommer jag att överväga att INTE rösta på SD i kommun och landsting. Vi får se om det blir så imorgon, annars blir det blanka röster för min del. Otroligt tråkigt att se hur "nationalisterna" i Riksdagen försöker motverka sina kollegor som just nu sliter som råttor i valrörelsens slutskede. Titta bara på Karlssons tweet ifrån igår. Samma stil som de etablerade politikerna yttrar. Varför skulle då SD vara trovärdiga i invandring och etablissemangsmotstånd?

Nej, ni vinner inga röster till SD genom att motarbeta AfS. Tvärtom. Min trovärdighet för SD är körd i botten efter att ha sett anhängarns gensvar till AfS. Jag ville hjälpa er i landsting och kommunvalen, nu är det inte självklart längre.

Angående Jessica Ohlsson så ser jag hellre att en riksdagskandidat arbetar än att leva på statens pengar. Med tanke på AfS tydliga partiprogram om invandring och återvandring så tror jag knappast att Ohlsson är en hycklare. Tvärtom har hon gett ett bra och trovärdigt intryck under AfS valrörelse.
Är faktiskt inne på samma spår..
SDarna förtjänar inte min röst i varken kommun eller landsting längre, då de gång efter annan visar vilken nivå de håller.
Det är tacken för att man har röstat Sverigedemokraterna i valet 2006, 2010 och 2014.
Det finns ett bättre alternativ - Alternativ för Sverige
Kommer AfS in i riksdagen efter valet, så kommer man säkert starta upp kommunala verksamheter också.
Citera
2018-09-08, 09:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Känner likadant. Blev SD i kommun och landsting men upplever SD:s attacker och oseriösa påhopp som så kalla och beräknande. Saknar hjärta i SD såsom finns i AfS. Tror det beror på att Expo-Karlsson är så kallhamrad. Blir en känslokall kultur i hela partiet då. En rädslans kultur.

Absolut! Jag skulle vilja se Kasselstrand som statsminister och Jef Ahl som försvarsminister en vacker dag!

När dessa två herrar tar ton då riktigt sprutar stoltheten i kroppen på en och man ser två herrar som verkligen talar direkt ifrån hjärtat inget jävla käbbel! tyvärr missade jag dem när de var i min stad! hade mer en gärna träffat dessa då de verkar ha hjärtat på rätt ställe och står upp för all spott och spe de får utstå!
Citera
2018-09-08, 09:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mattias Karlsson har kommenterat valfinalen: https://mobile.twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038219838840352768 och det kan vara värt att granska några av hans påståenden.

Jag och Mattias Karlsson är fullständigt överens i en sak. Jag kommer ALDRIG rösta SD igen. Det blir blankt i kommun och landsting.

Skönt att vi kunde skiljas i samförstånd.
Citera
2018-09-08, 09:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Tror inte potentiella AFS-väljare kollar så mycket på TV eller läser tidningar. Lanseringen av partiet har varit perfekt tajmad, hade den startat tidigare så hade jag och många med mig blivit trötta att vänta på valet. Man såg en minskning av intresset för Övriga i början på sommaren. Tänkte inte rösta men bestämde mig i maj för att det blir en röst på AFS.

Tror du har en poäng. AfS-väljarna tillhör den lilla skara som inte tar del av TV och nyhetstidningar. Och i denna grupp är man ganska starka, och med hjälp av bottar så dominerar man Twitter.

Det är nog också en delförklaring till att många som säger att de ska rösta på AfS så grovt överskattar stödet. De lever i en medial bubbla. Ser inte hur liten betydelse AfS på det stora hela spelar, för de 90-95 procent som har dagspress, radio, SVT och prat i fikarummet som sina huvudsakliga politiska källor.
Senast redigerad av Troian 2018-09-08 kl. 09:33.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Hur gör man för att ändra rösterna till blanka för Kommun/Landsting?

Tror inte jag sett några sådana blanka valsedlar på ställena jag varit in i! och vill inte riskera att min förtidsröst på AFS blir ogiltig.
Citera
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mattias Karlsson har kommenterat valfinalen: https://mobile.twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038219838840352768 och det kan vara värt att granska några av hans påståenden:

Påstående 1: Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordland.

Nej, Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordiska Förlaget. Faktum är att när Svensk Ungdoms debutskiva släpptes så existerade inte Nordland längre. För övrigt så är det anmärkningsvärt att Karlsson tar upp just det faktum att musik från Svensk Ungdom spelades upp med tanke på detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dE3Ro/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter

Påstående 2: Alternativ för Sverige borde inte ha låtit Kiwi and The Dogboys producera partiets vallåt eftersom det bandet har gjort en låt med namnet "Svenskar är vita".

Svenskar är ju vita så jag ser inte problemet. Personligen så ser jag hellre att AfS samarbetar med Kiwi and The Dogboys än med Mattias Karlssons goda vän Marcus Öhrn som är sångare i Sverigedemokraternas husband Bedårande Barn. Han har ju dömts för att ha sexuellt ofredat två tonårsflickor.

Påstående 3: Det var på något sätt dåligt att sångstroferna "Ett ord skrivet i blod! Revolution!" framfördes under valfinalen.

Kära Mattias, dessa strofer kommer från Stefan Anderssons låt Revolution som handlar om Gustav III, en man som genomförde en oblodig revolution. Det är helt enkelt inte dåligt att framföra den låten och det faktum att du inte alls berättar om vilken låt stroferna kommer från och vad den handlar om är djupt problematiskt.

Påstående 4: Talarna lovade att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar höns.

Det som sades var detta:

Menar Mattias Karlsson att det här ska tolkas som att AfS:arna bokstavligt talat har för avsikt att bita ihjäl Stefan Löfven? Jag anser att vilken idiot som helst borde begripa att detta handlar om en metafor som ska illustrera att Sjuklövern kommer att pressas och ställas till svars på allvar.

Påstående 5: Någon sa att AfS politiska motståndare ska tvångsdeporteras.

Vem sa detta? Jag har inget minne av att något av det slaget sades under valfinalen.
Chefsideologen i "partiet som ska rädda Sverige" är lika hysteriskt cp-PK som Arnstad själv. Helvete vad synd jag tycker om idioterna som röstar på SD och inbillar sig att det kommer leda till någon förändring.
Citera
2018-09-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag och Mattias Karlsson är fullständigt överens i en sak. Jag kommer ALDRIG rösta SD igen. Det blir blankt i kommun och landsting.

Skönt att vi kunde skiljas i samförstånd.

Mattias Karlssons beteende är extremt provocerande då jag ändå känner mig tvungen att rösta SD i kommun/landsting, men funderar samtidigt allvarligt på att blankrösta, jag vill inte belöna denna arrogans. Om jag inte bestämt mig på valdagen blir det slantsingling.
Citera
2018-09-08, 09:39
Medlem
ljusalfens avatar
ALTERNATIV FÖR SVERIGES POLITIK ÄR EN BEDRÄGLIG BLUFF!

Alternativ för Sverige är en samling hycklande karriärister som driver en populär fråga de vet ger en snabb och enkel biljett till makt och pengar. Partisekreterare Jessica Ohlson hjälper i sitt yrke tom. asylturister i Nyköping på pappans advokatbyrå. I minst 17 asylärenden har hon företrätt invandrare. ASF med Kasselstrand, Ahl, Hahne mfl. VET att de aldrig någonsin på denna jord kommer att få folkmordspartiet Moderaterna, KD, Centern eller ens det kontrollerade oppositionspartiet Sverigedemokraterna med på sin radikala återvandringspolitik. De får ALDRIG de 51 % de behöver för att skicka folk hem. Deras invandrarpolitik/ lösning är därför bara en komplett bluff som låter bra på torgmöten, men långt från den reella makten. Det parlamentariska systemet i Sverige gör att landet är döende och vi kommer snart att vara i minoritet. Malmöborna är det redan.

Så snart muslimer i Sverige vuxit sig tillräckligt stora som grupp och går ihop och startar eget (antisvenskt)parti kommer svenskarna att bli alltmer irrelevanta och marginaliserade. Genom att rösta om och om igen på de etablerade partierna för etnisk svensk rensning har svenskarna irreparabelt skadat sitt land. Det nya Sverige kommer i framtiden att styras av svenskhatande folk med utomeuropeisk bakgrund, eftersom de kommer att ha röstmajoriteten. Ingenting inom det nuvarande parlamentariska systemet kan förhindra denna process.

Du kan som ekonomisk turist köpa juridisk hjälp i kontakterna med Migrationsverket av Alternativ För Sveriges egen Jessica Ohlson i Nyköping! https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/
Senast redigerad av ljusalfen 2018-09-08 kl. 09:50. Anledning: Länk
Citera
2018-09-08, 09:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet

Jag upplever SD som väldigt sektliknande, med en allsmäktig ledare - Jimmie. En valstugearbetare måste hela tiden vakta sin tunga, säger h*n fel sak ringer Jimmie och utesluter en. Jag har extremt svårt att se att Kassel skulle agera på samma sätt, se bara hur han stod upp för Jeff efter Malmoe-talet, HMF-grejen...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-09-08 kl. 09:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in