2018-09-08, 08:23
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om du tror att det är icke-kontroversiellt av en svensk politiker att säga att "de är inte svenska, de passar inte in här" så drömmer du. Det är i högsta grad kontroversiellt och hade Jimmie varit smart hade han offentligt satt upp det på kontot "Dum felsägning i hastigheten" och så hade det varit ur världen med minimal uppmärksamhet. Jag tror inte att det kommer något gott för SD ur att bråka såhär.

Det är för att du och resten av folket har fastnat i ett masstänk "Åh nej det DÄR var kontroversiellt, nu måtte han pudla". Men enda anledningen till att ni tycker det är för att ANDRA tycker det.

Man väljer själv vad som är kontroversiellt, och eftersom alla politiker pudlat nästan oavkortat efter liknande uttalanden i åratal har vi lärt oss som ett kollektiv att dessa typer av uttalanden ska vara kontroversiella, inte att de faktiskt är kontroversiella.

Den inlärda verkligheten likt Pavlovs hundar.
Citera
Medlem
Det känns för mig som att svt gick över gränsen när de tar avstånd från det Åkesson sa. Annie bidrog till att röra till det då hon avbröt när han skulle förklara sitt drastiska uttalande.

För övrigt tyckte jag att partiledardebatten var bra, programledarna gjorde sitt svåra jobb på ett bra sätt, vilket de även har gjort vid de enskilda intervjuerna tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Jag tycker att det ska vara tillåtet för politiker att säga sanningen
Men här i det jävla pk-mecka så blir det ett jävla liv...
Men att allt ljus ifrån debatten faller på sd är ju drömscenariot, mer uppmärksamhet mer röster...
och det är just det som sker nu

Att Jimmie hade burits ut med fötterna först efter att ha gjort våldsamt motstånd i studion hade varit drömscenariot.
Citera
2018-09-08, 08:24
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Många kommer bara lyssna på den korta versionen.

Och dessa har aldrig någonsin varit i närheten av att rösta SD. De är lågbegåvade och hör bara det man vill höra. SD går starkare ur detta.
Citera
2018-09-08, 08:25
Medlem
yz44s avatar
Ännu en gång visar svt sin "opartiskhet". Ni kan väl föreställa er den vånda som personalen känt när de tvingas lyssna på andra åsikter än sina egna. Så till slut kommer droppen i form av uttalandet att utlänningar inte är svenskar. Något som inte borde vara kontroversiellt eftersom alla kan gå med på att om man flyttar till Japan blir man inte automatiskt japan. Tydligen ser svt´s personal hela världens befolkning som "svenskar".
Citera
2018-09-08, 08:25
Medlem
negrofobens avatar
Helt hysteriskt! Att SVT inte klarar av sanningen är ju galet kul! Snacka om att avslöja sig som vänstervriden PK godhetsknarkare. De lär få krypa till korset och be om ursäkt....
Lägg ner public service om de inte klarar av sitt uppdrag!
Citera
2018-09-08, 08:26
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror att du och jag lägger in olika betydelser i att vara välformulerad. Visst uttryckte han "glasklart" vad han menar och står, det var snarare på pubertal nivå som även små barn förstår.

Du gör ju uppenbarligen inte det.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Många kommer bara lyssna på den korta versionen.

Det kommer de inte lyckas med, det vore att ge SD en för stor fördel framför de andra partierna.

Tillskillnad från när sd var ett 5%-parti och Jimmie skrev en insändare om muslimer, varpå 5 år senare ökade de sitt väljarstöd till 25%. Lyssnade de 20% på den långa versionen?

Du har enbart ångest över vad andra väljare ska tänka, inte att du själv kommer att byta parti.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Att Jimmie hade burits ut med fötterna först efter att ha gjort våldsamt motstånd i studion hade varit drömscenariot.
Fortsätt,och dröm ditt hjärntvättade hjon!
Citera
2018-09-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Precis, han menade inte det som vänstermupparna bölar om.
Han får ” mena” vad man vill men man kan inte säga så i en slutdebatt två dagar innan valet
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är inte SD:are men jag har inget problem med uttalandet - om man tar in hela - bara formuleringen som kunde ha varit bättre. Det beror helt vad man lägger i ordet "svenskar". Sant är att integrationspolitiken under många år varit minst sagt bristfällig med frånvaro av krav tillsammans med urusel Sfi-undervisning och annat. Man har helt enkelt inte gett våra nya svenskar möjligheter att bli "svenskar" och det är sammantaget den största utmaningen vi har inför framtiden att ge dem det.
Ja, hade han bara sagt att det var ett formuleringsfel under en stressad tvdebatt så hade folk haft förståelse. Nu när SD river upp himmel och jord för att SVT tagit avstånd från det, låter det som att SD verkligen står bakom uttalandet. Nu måste man gå ut och säga att det var ett klantigt uttalande av Jimmie men att SVTs agerarande var sju resor värre, och att det är det man är så upprörd över.
Citera
Medlem
DRAVKCABs avatar
Naturligtvis så vill man ha en känslomässig reaktion stället för en analytisk
och en som är grundad på faktiska förhållanden. Det kommer alltid vara
vänsterns och liberalernas svar på problem som strider mot deras intressen.
På vilket sätt var detta uttalande så konstigt? Jo eftersom vänstern får bestämma
vilka ord som är minerad mark. Detta är på ett av många sätt dom försöker
avväpna politiska motståndare genom att ta orden och begreppen ifrån dem.
I detta fallet SVENSK i kombination med INTE. Det är ju förbjudet...
Att sedan statskontrollerad media tar avstånd och markerar mot SD några
dagar innan valet är ju en god tradition. Minns Fredag eftermiddag valhelgen
2014???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in