2018-09-08, 03:13
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnoeliminativist
Deras motivering till uttalandet är ju att de tidigare gjort det, så vem vet var de pinkat denna gång? Om lagen innebär att SVT ska gå in och ta avstånd i politiska debatter två dagar före val så är lagen för övrigt dassig och behöver skrivas om. Intervjuer en och en med politiker är en sak, men här blir inte någon oemotsagd varför det ter sig minst sagt olämpligt av SVT.

Men om man börjar ändra på lagen så att den inte gäller dagarna före val så blir den politisk. Nu gäller den för alla, och om t.ex. Löfven hade sagt samma sak så hade - i alla fall juridiskt - samma sak gällt.
Citera
2018-09-08, 03:14
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Om han vill rensa Sverige så får han min röst. Dock är det endast muppar som tror att det är vad han vill.

Jag tror inte att han menade det som det lät. Jag tror att SD i det här fallet avser de invandrare som inte acklimatiseras i Sverige. Det finns trots allt många invandrare som röstar på SD.
Citera
2018-09-08, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det är "nog" inte så många som är PK längre, jag har inte upplevt att något samtal, helt öppet, haft några spärrar alls. Inte heller om det suttit en massa människor i närheten som kan ta illa upp.

Jag skulle säga att det handlar om att man tar in alldeles för många av annan kultur, sedan samlas alla på samma plats och därför behöver de (flesta) inte lära sig svenska eller svensk kultur, trots att de bott här väldigt länge.
Detta får i sin tur återverkning på jobbsökande osv.
Jäklar vilken casual du e.
Gör oss alla en favör.

Håll dig till SVT och Aftonbladet tittande.
Citera
2018-09-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagenaristen
"Du är alltid så arg, Annie Lööf. Sluta gapa och skrika i varenda debatt". Say no more.

Haha kung Jimmie!
Citera
2018-09-08, 03:20
Medlem
Tycka vad man vill om Åkessons uttalande om att vissa personer inte passar in så
måste man konstatera att SVT återigen inte är neutrala. Det var ett klart övertramp av SVT att
ta avstånd och på så vis ta ställning i debatten. De ska förhålla sig neutrala.
Åkesson fick ju mothugg av flera andra debattörer dessutom.
Väldigt dåligt av SVT. Förmodligen gynnar såna här saker SD .
Kommer inte rösta på SD om nu någon fått för sig detta men
man får sig en tankeställare av detta.
Citera
2018-09-08, 03:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jimmy är anmäld för hets mot folkgrupp.
Vilken folkgrupp specifikt?

Känns annars som valrörelsens "Basket of Deplorables"-moment. Med tanke på kommentarerna på nätet från alla håll och kanter på nätet så har man nu gett Jimmie Åkesson en guldchans att ta SD till första platsen i valet.
Senast redigerad av arbetet 2018-09-08 kl. 03:33.
Citera
2018-09-08, 04:07
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Varför skulle SVT stå bakom någonting som sägs i debatten? Det är en debatt mellan partiledare. Åsikterna som yttras är deras, inte SVTs. Tror inte någon som såg debatten trodde att Åkesson var anställd på SVT. Så varför ska SVT ta avstånd?

Nej, man får inte bära sig åt hur som helst på TV. Hur skulle det se ut? Om Åkesson plockat fram kuken och började runka så skulle SVT låtsa som det regnade för att han inte var anställd på TV? Någon är ansvarig för programmet och säger Åkesson att invandrarna inte passar in i svenska samhället så är det ett så grovt övertramp att ansvarig måste reagera och ta avstånd.
Citera
2018-09-08, 04:29
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, man får inte bära sig åt hur som helst på TV. Hur skulle det se ut? Om Åkesson plockat fram kuken och började runka så skulle SVT låtsa som det regnade för att han inte var anställd på TV? Någon är ansvarig för programmet och säger Åkesson att invandrarna inte passar in i svenska samhället så är det ett så grovt övertramp att ansvarig måste reagera och ta avstånd.
Åkesson kan stå och säga att han tycker samtliga invandrare ska utvisas, det har han rätt till som ledare för ett politiskt parti i riksdagen om det nu är deras stora vallöfte!

SVT ska moderera debatten mellan politikerna, inte läxa upp dem eller fördöma deras politik eller retorik!
Citera
2018-09-08, 04:35
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Någon är ansvarig för programmet och säger Åkesson att invandrarna inte passar in i svenska samhället så är det ett så grovt övertramp att ansvarig måste reagera och ta avstånd.

Nej, invandrare har alltid haft svårare att få jobb just för att de inte är SVENSKAR .
Problemet är när någon vågar säga detta i direktsändning.

Så är det med alla problem som handlar om invandring.
Alla vet om dem, men vi får inte prata om dem.
Då blir sossar och centerpartister upprörda.
Citera
2018-09-08, 04:37
Medlem
Lydans avatar
Usch och fy, hur kan Åkesson generalisera på ett sådant grovt sätt? Ställer han inte upp på alla människors och djurs lika värde? Som stor anhängare av SVT ser jag mig som en del av kanalen, och ställer mig bakom vårt avståndstagande från den grummelsimmande 1930-talsluktande brunsmetiga partiledaren!

Dock har jag även upptäckt fascismens mönster visa sitt fula tryne bland ett par tidigare SVT-artiklar, där mina kollegor måste ha glömt att ta avstånd från de hemska uttalanden som gjorts.

Jag får ta på mig det ansvaret, så här kommer ett par avståndstaganden:

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sverige-far-kritik-for-att-inte-anvanda-ras-i-diskrimineringslagen
Citat:
– Resultatet var chockerande. Man hamnade i underläge när det gäller skola, vård, boende, rättssystem. Ja, inom alla områden av samhället inverkade hudfärgen negativt.

Men hur uttrycker han sig!? Det här är grovt generaliserande! Det bryter för fan mot DEMOKRATIPARAGRAFEN!

Jag tar det retroaktiva ansvaret att å SVTs vägnar ta starkt avstånd från detta uttalande!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/arbetsgivarna-vill-att-jobbcoacherna-inte-skickar-invandrare
Citat:
Det dolda kravet är att man ska ha en särskild etnisk bakgrund, berättar Bashar. Och Ali Khalil som också är jobbcoach, håller med.

Hur kan de kräva att man måste ha en särskilt etnisk bakgrund!? Det bryter för fan mot DEMOKRATIPARAGRAFEN! Vi på SVT tar starkt avstånd!

Citat:
De två grupper som är svårast att matcha mot företag är kvinnor med slöja, och svarta män, säger jobbcoacherna.

Hur kan de uttrycka att att kvinnor med slöja, och svarta, är svåra att matcha!? Det bryter för fan mot DEMOKRATIPARAGRAFEN! Vi på SVT tar starkt avstånd!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/professorn-svensk-arbetsmarknad-ar-rasistisk
Citat:
SVT:s reportage visar att jobbsökare med invandrarbakgrund diskrimineras av vissa arbetsgivare via rekryteringsfirmor och jobbcoacher, som får uppdraget att bara anlita svenskar.

AAAAAAAHHH!!! JERZY, VART ÄR DU!? Sveriges television gör grova generaliseringar och PÅSTÅR ATT DET FINNS SVENSKAR! Det bryter för fan mot DEMOKRATIPARAGRAFEN! NAZISTERNAS KÄNGOR HÖRS ÅTERIGEN MARSCHERA I TV-HUSET!

Vi tar avstånd från oss själva! Och vi delar INTE syn med NÅGON som bryter mot demokratiparagrafen, så vi tar avstånd från att SVT tar avstånd! REKURSIV PK-KATASTROF! KALLA IN SAMTLIGA GENUSVETARE OCH WOLODARSKI OMGÅENDE!!! DEMOKRATIPARAGRAFEN HAR INGA REGLER FÖR DET HÄR!
Senast redigerad av Lydan 2018-09-08 kl. 04:43.
Citera
2018-09-08, 04:42
Bannlyst
Lägg ner Public Service eller sälj skiten. Fox news kan ta över SVT funktion i Sverige, så slipper denna kommunist service.
Citera
2018-09-08, 04:49
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger

Enligt SVT säger Jimmie"...invandrare passar ej in i Sverige..."

Era åsikter?

Nej det sa han inte.
Jimmie Åkesson pratade om invandrare som har svårt att få jobb för att de inte är svenskar.
För att de inte passar in i det svenska samhället.
Så har det alltid varit.
Problemet är när någon vågar säga detta i direktsändning.

Så är det med alla problem som handlar om invandring.
Alla vet om dem, men vi får inte prata om dem.
Då blir sossar och centerpartister upprörda.
Skandal att SVT inte kan hålla sig politiskt neutrala.
Senast redigerad av Spersson 2018-09-08 kl. 04:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in