2018-09-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För övrigt, minns ni loggarna på "nordsjön" som SD falsklingen skrev softis på?
Jag har sett det förr med egna ögon, jag såg SD skriva softis på en logg, samtidigt som hon var flera mil därifrån på ett helt annat ärende.
Varför? Tja även i detta fall skrev inte LW någon digital logg, antagligen inte ens medveten om att SD skrivit dit hennes nick.

Var du med SD när han falskligen skrev softis? Vilken cache var det då? Vem/vad är softis?
Citera
2018-09-08, 00:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad vi kan veta med säkerhet är att det finns konkreta omständigheter. Men vi har ju inte den insynen i utredningen som kan ge dig de svar du vill ha. Därför kommer du heller inte kunna få svar från oss som kan tillfredsställa dig tillräckligt. Det börjar bli tröttsamt med ditt eviga mantra. Du får helt enkelt hoppas på att det framgår i en kommande fup, precis som vi andra.
Visst. LW har hittats död, och en okänd gråhårig tant lär skall ha sett en person prata. Men känner du alltså inte till någonting alls som talar för att just SD skall ha haft med LW:s död att göra?
Citera
2018-09-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok, då är vi väl helt överens. Jag kan inte heller se något som talar för att SD skulle ha med LW:s död att göra.

Har du någon konkret omständighet som talar för motsatsen?
Citera
2018-09-08, 00:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har du någon konkret omständighet som talar för motsatsen?
Jo, jag anade väl nästan det. Har du alltså gått in i det här med den förutsättningen att SD skall vara gärningsmannen?
Citera
2018-09-08, 00:43
Medlem
Allt har vänts och vridits flera gånger om..Och vem är den gemensamme nämnaren? Skulle bli mycket förvånad om någon annan den förmodade GM slutligen visar sig vara gärningsmannen
Citera
2018-09-08, 00:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har varit avstängd en vecka, en som provocerade mig. SDs kompis.
Polisen är tydliga med att de har en misstänkt,, snart har de tillräckligt för en fällande dom och då kommer också nästa anhållan för SD.

Jag hyser inga tvivel om det.

För övrigt, minns ni loggarna på "nordsjön" som SD falsklingen skrev softis på?
Jag har sett det förr med egna ögon, jag såg SD skriva softis på en logg, samtidigt som hon var flera mil därifrån på ett helt annat ärende.
Varför? Tja även i detta fall skrev inte LW någon digital logg, antagligen inte ens medveten om att SD skrivit dit hennes nick.

Välkommen tillbaka.
Du kan vara lugn inför att polisen häktar SD direkt om de når upp till sannolika skäl.
De behöver alltså inte ha tillräckligt för fällande dom först, som du skrev.
Citera
2018-09-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jo, jag anade väl nästan det. Har du alltså gått in i det här med den förutsättningen att SD skall vara gärningsmannen?

Det är väl en högst rimlig motfråga att ställa? Tycker du inte?
Senast redigerad av Remark 2018-09-08 kl. 01:05.
Citera
2018-09-08, 01:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Välkommen tillbaka.
Du kan vara lugn inför att polisen häktar SD direkt om de når upp till sannolika skäl.
De behöver alltså inte ha tillräckligt för fällande dom först, som du skrev.

Det finns rimligen regler som avgör vad sannolika skäl skulle vara samt plikt att då frihetsberöva vederb. Men sen måste det ju finnas en tolkare av uppgifterna och troligen en instans som godkänner eller ger klartecken. Samt möjl lite prutmån kring saker.

Hur det exakt ser ut vet säkerligen någon här. Exv om åklagaren måste få tingsrättens godkännande eller kan agera på eget bevåg utifrån nya uppgifters karaktär och själv skicka polisen på MGM.

Spontant skulle jag ju gissa att ”sannolika” och ”grund för åtal” torde ligga varandra mycket nära här. Och därmed även för fällande, i princip.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-08 kl. 01:06.
Citera
2018-09-08, 01:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är väldigt intressant att du tar upp denne JS, ett namn som ju relativt nyligen dök upp i tråden (i samband med LW's raderade - och återuppståndna - geocachelogg häromveckan).

Är det pga. dessa tråddiskussioner som din teori innefattar just honom? Eller har du hört något från annat håll som får dig att nämna honom?

Eller så var det avsikten med den försvunna cachen;
att rikta misstankarna bort från SD mot någon annan.

Och nu kommer det en nyreggad och fortsätter skriva om JS
när tråden har släppt intresset för honom.
Citera
2018-09-08, 01:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns rimligen regler som avgör vad sannolika skäl skulle vara samt plikt att då frihetsberöva vederb. Men sen måste det ju finnas en tolkare av uppgifterna och troligen en instans som godkänner eller ger klartecken. Samt möjl lite prutmån kring saker.

Hur det exakt ser ut vet säkerligen någon här. Exv om åklagaren måste få tingsrättens godkännande eller kan agera på eget bevåg utifrån nya uppgifters karaktär och själv skicka polisen på MGM.

Spontant skulle jag ju gissa att ”sannolika” och ”grund för åtal” torde ligga varandra mycket nära här.

Nej, det tror jag inte. Varför har ni så långa häktningstider i så fall?
Citera
2018-09-08, 01:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, det tror jag inte. Varför har ni så långa häktningstider i så fall?

För att ”alla fall är olika”...
Jag syftade på detta fallet.
Citera
2018-09-08, 01:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
För att ”alla fall är olika”...
Jag syftade på detta fallet.

Jag tror verkligen inte att de skulle göra annorlunda i det här fallet. De behöver plocka in en MGM a.s.a.p. så hen inte kan manipulera utredningen.

I synnerhet nu när de har gått ut med vilka vittnen de söker i media också. De går ju inte säkra ute förrän mördaren är inne.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-08 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in