2018-09-07, 23:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NU ställde faktiskt jag en rak fråga till Dig. Den förväntar jag mig att du kan svara på.
Dina inlägg är lite kryptiska, och svåra för mig att tolka. Men om du kan ställa en begriplig fråga till mig så lovar jag att svara dig efter bästa förmåga.
Citera
2018-09-07, 23:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En gammal dam kanske vill/behöver prata av sig om hon inte har vänner/familj att prata med

Precis. Det skulle inte ens förvåna mig om hon hittade på hela historien bara för att få uppmärksamhet och ha ett spännande ämne att berätta om.

Gamla människor är tyvärr så ensamma ibland med enformiga liv att de tar varje tillfälle att få prata.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-08 kl. 00:00.
Citera
2018-09-08, 00:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Precis. Det skulle inte ens förvåna mig om hon hittade på hela historien bara för att få uppmärksamhet och ha ett spännande ämne att prata om.

Gamla människor är tyvärr så ensamma ibland med enformiga liv att de tar varje tillfälle att få prata.

Nja, i så fall hade hon nog pratat mer vitt och brett om detta, även med andra utöver paret på Karlsund. Jag tror snarare tvärtom, att hon ändå har gjort en iakttagelse, men att hon vartefter som tiden går kanske inte tror att hennes uppgift är av vikt för utredningen. Eller att hon av någon anledning inte vill/vågar bli ett formellt vittne i en mordrättegång.
Citera
2018-09-08, 00:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nja, i så fall hade hon nog pratat mer vitt och brett om detta, även med andra utöver paret på Karlsund. Jag tror snarare tvärtom, att hon ändå har gjort en iakttagelse, men att hon vartefter som tiden går kanske inte tror att hennes uppgift är av vikt för utredningen. Eller att hon av någon anledning inte vill/vågar bli ett formellt vittne i en mordrättegång.

Nu borde hon våga i alla fall, eftersom GM hypotetisk borde ligga ganska väl till för att gissa vem hon är....

Ingen var visst värst road av min spoiler tidigare. Jag måste ha fått i mig nåt olämpligt. Jag går och lägger mig i stället. I stället.
Citera
2018-09-08, 00:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja, så kan det också vara. Låter troligt.
Citera
2018-09-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Dina inlägg är lite kryptiska, och svåra för mig att tolka. Men om du kan ställa en begriplig fråga till mig så lovar jag att svara dig efter bästa förmåga.

Kryptisk? Jag ställde / returnerade samma fråga som du själv avkrävde svar på.

"Har ni ännu inte kunnat finna en enda konkret omständighet som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?"

Frågade efter vilka konkreta omständigheter Du hade?
Citera
2018-09-08, 00:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, men är "miraklet från NFC" det du fortfarande hoppas på efter 831 insinuanta inlägg här? Har polisen alltså ännu inte kunnat finna en enda konkret omständighet som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?

Vad vi kan veta med säkerhet är att det finns konkreta omständigheter. Men vi har ju inte den insynen i utredningen som kan ge dig de svar du vill ha. Därför kommer du heller inte kunna få svar från oss som kan tillfredsställa dig tillräckligt. Det börjar bli tröttsamt med ditt eviga mantra. Du får helt enkelt hoppas på att det framgår i en kommande fup, precis som vi andra.
Citera
2018-09-08, 00:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Nej alla indicier var inte ens kända, ändock blev han häktad på sannolika skäl. SD är ute, bara skäligen, fortfarande efter månader.

Om du inte kan se skillnaden efter ovan information, vet jag inte hur jag ska förklara mer.

Jag kan se skillnaden.
Det jag reagerar på är det du skrev i ditt ursprungsinlägg: att det inte finns några indicier liknande de i Tova-fallet i aktuellt fall.

Du verkar bli irriterad över att få frågor. När du uttalar dig säkert så är det väl ändå inte konstigt att en annan undrar varifrån denna säkerhet kommer?
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-08 kl. 00:16.
Citera
2018-09-08, 00:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, besatt eller knäpp. LW fuskade sig aldrig till ett "Hittad"

Jadå jag vet exakt vilken det är. Tyckte det var märkligt redan då, jag trodde faktiskt SD och LW fuskade till sig hittade cacher. Men LW skrev aldrig någon digital logg så då blev jag konfunderad.

Tack för svar!

Det finns alltså två burkar (minst?) där SD loggat LW trots att hon inte varit närvarande.
Det är ju jättekonstigt. Vad får han ut av det?
Citera
2018-09-08, 00:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kryptisk? Jag ställde / returnerade samma fråga som du själv avkrävde svar på.

"Har ni ännu inte kunnat finna en enda konkret omständighet som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?"

Frågade efter vilka konkreta omständigheter Du hade?
Ok, då är vi väl helt överens. Jag kan inte heller se något som talar för att SD skulle ha med LW:s död att göra.
Citera
2018-09-08, 00:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Nej, jag är inte alls irriterad det kanske ser så ut i text. Man ser ju inte varandras ansiktsuttryck (som man ser är neutral) och hör röst (som man hör inte är i irriterad ton) om du förstår. Lätt att missförstås i text.

Det är möjligt att jag låter lite "matter of factly" när jag skriver. Isf är det för att det är en yrkesskada. Jag får nog slänga in mer "Jag tror" osv. när jag skriver här

Absolut är det lätt att misstolka skriven text.
Bra att vi kunde förstå varandra 😊👍.
Citera
2018-09-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Enligt senaste artikeln får åtminstone jag intrycket av att säcken håller på att knytas ihop..Någon pusselbit saknas fortfarande men många svar har inkommit från NFC, och fler inväntas. SD är fortfarande den skäligen misstänkte
Ett bra tryck i utredningsarbetet men vittnesuppgifterna är ”några lösa trådar”

Det intrycket får jag också. Utmärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Eller så är tanten bara väldigt rädd för Stefan Davidsson eftersom han är fortsatt skäligen misstänkt, på fri fot och bor väldigt nära...
Japp. Med all rätt.
Oroa er inte. NAs artikel ger hopp iom att det är tio utredare som jobbar med det.
Och, SD är fortfarande skäligen misstänkt för mord på LW.
Senast redigerad av glendale 2018-09-08 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in