Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jo det gör det visst. Afrikaner är rasister. Har du ens varit i Afrika?
Tycker att du är väldigt verklighets-från-vändande!

Jag tycker att de har rätt att vara arga och förbannade över den situation som de vita folken har satt dem i!

Deras rasism begrundar sig inte på att de anser sig vara bättre än vita, den rasismen som du nu må syfta på är enligt min mening en stor ilska av alla de år som de vita folken förstörde deras länder!

Jag skulle känt precis samma sak!

Väx upp! Du vet om att detta är helt och hållet sant!

Sunt förnuft, inte sant?
Citera
2018-09-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Jag förstår ert resonemang, men det innebär isåfall att hon inte kan arbeta som advokat överhuvudtaget.
Enligt er mening så kan hon inte heller försvara en invandrare i ett brottsmål pga sina värderingar ( i min värld, oerhört sunda värderingar)?
Nej, det är inte samma sak. Att vara asylombud är en helt annan femma eftersom AfS just förespråkar ett asylstopp.

AfS förespråkar däremot inte att man ska avskaffa rättsstaten och ha summariska prövningar utan att misstänkta får ett effektivt försvar. Följaktligen finns ingen intressekonflikt där.

Men visst, ansluter sig Ohlson till ett enfrågeparti som vill avskaffa rättsstaten så blir det samma dilemma om hon tar försvaruppdrag.
Citera
2018-09-08, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Jag gjorde en jämförelse i den kontrast han frågade i.

Han frågade, fråga kenyanerna. Tror inte dessa skulle se på läget på det sätt att den invandring som Sverige har idag kan vara i någon slags rasism-jämförelse med den som var i Kenya! Och det är 100 procent sant!

Sedan använde faktiskt svenskarna också svarta slavar i Sverige!

Sverige måste sluta sälja vapen! Och sluta ta ställning för USA:s kapitalist-politik! Den mängden som kommer från Mellanöstern och Nordafrika är väldigt liten. Och dessutom är det ju så att alla länder i Europa inte alls tagit det ansvar de borde! Det är mycket skamligt!

Det finns svenska bidragsparasiter också.

Finns ett par välkända som har spelat teater i rullstol och sedan blivit avslöjade på bar gärning!

Sedan tror jag inte ett dugg på att denna återvandring någonsin kommer att kunna införas! Jag kan uppriktigt säga att ni som förespråkar den är långt därifrån!
Det finns naturligtvis etniska svenskar som lever loppan på skattebetalarnas pengar, men det innebär inte att vi behöver importera mer folk med samma dåliga ryggrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Praxis inom humanjuridiska advokatbyråer är att man jobbar på provision och således har ganska stor frihet att avböja uppdrag. Inom humanjuridiken jobbar du dessutom i princip alltid själv med uppdragen och du väljer följaktligen vilka rättsområden du vill syssla med (naturligtvis med uppdragsmöjligheter i åtanke). Och som en föregående skribent skrev finns det ca 700 andra juristjobb en nyexad jurist kan söka sig till.

Det är uppenbart att Ohlsons motto är "plånboken först, svenskarna sen". Visserligen delar hon det mottot med majoriteten av alla etablerade politiker, men det gör inte saken mindre illa.

Hon skor sig på Sveriges bekostnad genom att hjälpa diverse asylanter.Hon gör det naturligtvis därför att hon tjänar flis på det.
Man får ju vara helt dum i huvudet om man letar bortförklaringar för asylråttan.
NEJ!
UT!
Citera
Medlem
Scarlett.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Hon måste bort ja. Blir ingen röst ifrån mig om inte AfS förtydligar detta innan valet. Vi ska inte ha detta skräp i ett nytt parti. Inget SD nr 2, tack.

AfS ska vara ett rent elitparti med rötterna stenhårt i den konservativa högern. Inga vänsteryttringar och inga kvinnor i partiledningen tack.
Vem tänker du rösta på istället?

Det är klart att AfS inte är perfekt. Själv trodde jag till exempel aldrig att jag skulle rösta på ett parti som är för sänkt kapitalskatt. Och det finns en massa annat i partiprogrammet som jag inte gillar. Själva Jeff Ahl säger en hel del dumheter ibland (fast han säger många bra saker också). Men de är det enda partiet som ens erkänner att svenska folket finns och inte bara är en fråga om medborgarskap. De enda som inte tror att "bättre integration" är lösningen på alla problem. Därför får de min röst i år. Sen får vi se om det kommer något annat längre fram.

Jag tänker inte säga åt dig vad du ska göra förstås. Jag vill inte låta som den där gröna kaninen som hoppar in här ibland och skriker om hur dumma vi är som inte röstar på SD. Tycker du att det är viktigt att kvinnor inte ska få vara med i politiken så ska du förstås inte rösta på AfS, som har kvinnor på valbar plats. Jag undrar bara vad du tycker är ett bättre alternativ just nu?
Citera
2018-09-08, 00:53
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag gjorde en jämförelse i den kontrast han frågade i.

Han frågade, fråga kenyanerna. Tror inte dessa skulle se på läget på det sätt att den invandring som Sverige har idag kan vara i någon slags rasism-jämförelse med den som var i Kenya!

Du verkar inte förstå att det i afrikanska länder finns en medvetenhet om ras. Lägst står somalier och det är dessa vi svenskar luras att ta hit. Kenya har vägrat ta in dem. Därför har de fått vara i läger i 25 år. Helt otroligt korkat av svenska politiker att ta in 60-100 tusen.

Vad är det svenska politiker förstår som kenyanerna missar?
Citera
2018-09-08, 00:57
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Tycker att du är väldigt verklighets-från-vändande!

Jag tycker att de har rätt att vara arga och förbannade över den situation som de vita folken har satt dem i!

Deras rasism begrundar sig inte på att de anser sig vara bättre än vita, den rasismen som du nu må syfta på är enligt min mening en stor ilska av alla de år som de vita folken förstörde deras länder!

Jag skulle känt precis samma sak!

Väx upp! Du vet om att detta är helt och hållet sant!

Sunt förnuft, inte sant?

Vilka kolonier hade Sverige i Afrika och hur länge?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det finns naturligtvis etniska svenskar som lever loppan på skattebetalarnas pengar, men det innebär inte att vi behöver importera mer folk med samma dåliga ryggrad.
Och det har vi inte gjort. Det är våra system som fungerar för dåligt.

Vi måste se till att fixa systemen och inte låta folk bidragsfinansieras för alldeles för lång tid!

Det är inte deras fel utan vårt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Nej, det är inte samma sak. Att vara asylombud är en helt annan femma eftersom AfS just förespråkar ett asylstopp.

AfS förespråkar däremot inte att man ska avskaffa rättsstaten och ha summariska prövningar utan att misstänkta får ett effektivt försvar. Följaktligen finns ingen intressekonflikt där.

Men visst, ansluter sig Ohlson till ett enfrågeparti som vill avskaffa rättsstaten så blir det samma dilemma om hon tar försvaruppdrag.
Men man vill utvisa alla kriminella invandrare som begår brott i Sverige
Som juridiskt ombud för en ev. invandrare i ett brottsmål där risken för utvisning föreligger är väl precis samma sak isf?
Vad är skillnaden?
Citera
2018-09-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Jag är mer inne på denna linje faktiskt. Hon har en hel del arbetslivserfarenhet från ett relevant område som partiet vill reformera. Det kanske är så enkelt att hon gör sitt jobb utifrån dagens regler, men tycker egentligen att allt är en cirkus. Man måste försörja sig längs vägen till förändring.

Vill minnas en AfS-kandidat som var läkare, tänk om den personen i sitt yrkesliv skulle förvägra att utföra viss vård för t ex illegala immigranter bara för att hans åsikter inte klaffar med dagens system. Det blir mer absurt än hedervärt och nyttigt.

Värre är det väl med folk som slinker in i partier med egna och motsatta agendor, som sedan implementerar skadlig politik. Högst jämförligt till somliga inom SD.
Som tidigare sagt, usel jämförelse.

AfS är mer eller mindre ett enfrågeparti som driver frågorna om asylstopp och återvandring. Mot den bakgrunden är det uppenbart problematiskt att en partitopp verkar för att fler ska få flyktingstatusförklaring i Sverige. Att en akutläkare ger akutvård till illegala invandrare är inte jämförbart.

Och "man måste försörja sig längs vägen till förändring även om det sker på bekostnad av ens principer" sa exakt noll framgångsrika revolutionärer.
Citera
2018-09-08, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Vilka kolonier hade Sverige i Afrika och hur länge?
Orkar inte gå in så detaljerat just nu då jag är mycket trött och det blir alldeles för mycket att förklara.

Denna tidpunkten just nu är inte bara rätt läge till det.

Men läs gärna här.
Citera
2018-09-08, 00:59
Medlem
https://mobile.twitter.com/interasistmen/status/1038048901109096448/photo/1

Någon som grävt fram namn och övrig info om den mötesstörande folkförräderskan som slet ner mikrofonen under AfS valfinal i Kungsan?

Hela episoden finns med i AfS youtube-film från dagen, 57min53s in i filmen kliver det vänsterblivna ludret fram till scenen:https://youtu.be/nlpopwqIiq4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in