Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 18:39
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Gustav Kasselstrand kommer bli en av Sveriges allra största politiska ledare någonsin. Jag är helt övertygad.

Jag håller med. Säg en enda annan partiledare som skulle klara att färdas land och rike runt och ha flera möten per dag, själv rodda utrustningen och samtidigt sköta massa administration, leda partiet och hålla sina sociala medier uppdaterade. Detta samtidigt som han är påläst, har siffrorna i huvudet, pratar fritt från hjärtat utan floskler och verkligen har kontakt med publiken.

Jeff Ahl har hög energi (som de säger) och går fram som en ångvält men Gustav var det något särskilt med när jag såg honom på en av torgmötena. Svårt att sätta fingret på vad det är, men det är nästan som han vibrerar. Finns en stor glöd och ett enormt driv även när talar med normal samtalston. Kaosmänniskor som spelade allan ballan innan mötet blev som förstummade.
Senast redigerad av cromo 2018-09-07 kl. 18:58.
Citera
2018-09-07, 18:42
Medlem
Legionariis avatar
Synd att AfD inte kunde komma, Lega Nord samt Finländaren som pratade var något av höjdpunkterna Har höga förhoppningar när AfS kommer in i Riksdagen.

Var ett bra drag, iallafall uppe vid scenen. Skulle nog giissa en 3 - 500 bara där, säkerligen dubbelt om man räknar folk som stod på sidorna.
Citera
2018-09-07, 18:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Dock får vi komma ihåg att "sprida fascistpropaganda" med Expos mått kan vara typ att ha delat en Motpol-artikel om runstenar på Facebook. Så man får inte dra för stora växlar av det här.
Ja, tänk om de hade menat blivit intervjuade av Nordfront eller satt upp ljugnäsor på tunnelbanan. Då hade vi fått dra lite större växlar.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Dock får vi komma ihåg att "sprida fascistpropaganda" med Expos mått kan vara typ att ha delat en Motpol-artikel om runstenar på Facebook. Så man får inte dra för stora växlar av det här.

Väldigt trött och desperat till och med för att vara Expo. Gissar att de försöker uppbåda sin vanliga hysteri men är för trötta och uppgivna vid det här laget. Deras främsta aktivist är fast i metoo, Leman och Vergara skriver som krattor, och resten verkar vara mer eller mindre utbrända.

Det är ju kul att mer än 50 procent av artikelns innehåll är känt och uppmärksammat sedan tidigare.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
I Ronneby utgick vänsterslöddret från S och V valstugor. På nästan varje möte AfS haft störs de ut av vänstern. I Uddevalla blev en representant nedslagen och blev liggande på marken. I Nyköping gick en representant för sossarna helt fritt omkring med sin tröja. Kasselstrand fick stenar på sig och blev spottad på. På andra möten har man kastat in ägg. AfS har aldrig engagerat sig i våld eller stört något möte.

Jag skrev att AfS valmöten med några få undantag varit förskonade från politiskt våld. Ett handgemäng, en näve grus och några kastade ägg är ganska tamt jämfört med stenkastarvänsterns tidigare gatustrider.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Sluta klistra på AfS olika saker som fascist du bara hittar på. Trodde du var seriös.

Nu har jag - hittills - varit försiktig med att kalla AfS för fascister, rasister eller antisemiter. Jag har kritiserat AfS för att de umgås med rasister och fascister och för att de tillåter antisemiter i sina led:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Expos granskning av AfS får mig dock att undra om jag varit för snäll:

Så allierar sig Alternativ för Sverige med vit makt-rörelsen

Vi har identifirerat 44 av partiets 50 riksdagskandidater på sociala medier. Av de indentifireade kandidaterna har 28 antingen haft samröre med vit makt-miljön, delat nazistisk eller fascistisk propaganda eller skrivit uppmuntrande kommentarer om rasideologiska grupper.

Flera kandidater sprider dessutom själva antisemitiska konspirationsteorier och propaganda.

https://expo.se/2018/09/s%C3%A5-allierar-sig-alternativ-f%C3%B6r-sverige-med-vit-makt-r%C3%B6relsen
Citera
2018-09-07, 18:48
Medlem
Vad anser AfS-sympatisörer om att partitoppen Jessica Ohlsson företräder asylsökande och hjälper dem få uppehållstillstånd i Sverige? Hur rimmar det med återvandringspropagerandet att man gör sitt yttersta för att hjälpa fler människor, inkl sådana som med AfS retorik missbrukat Sveriges gästfrihet, att få asyl?

I god adovokatetik ingår nämligen att med nit och omsorg tillvara klientens bästa, oavsett klientens bakgrund (och du har inte ens möjligheten att göra en bakgrundskoll innan du antar offentliga förordnanden av Migrationsverket). Jag har såklart ingen aning om hennes juridiska kompetens men om hon är begåvad kan man ta för givet att hon kan göra avgörande skillnad för asylsökande och ge den hjälpen som är skillnaden mellan ett bifall och ett avslag.

Eller ska vi nöja oss med att konstatera att Ohlssons inte tror tillräckligt mycket på sina principer att det är värt att ge upp den inkomst hon får som asylombud? Vad säger Jeff Ahl, Kasselstrand m.fl. om att ha en principlös person i styrelsen som ser till sin egen plånbok framför nationens bästa? Och varför skulle en etablissemangkritisk väljare rösta på ett parti med en partitopp som har lika usel moral som de politiker etablissemangkritiska väljare avskyr?

https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/
Citera
2018-09-07, 18:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Synd att AfD inte kunde komma,
Vet du vad som hände med AfD:aren? Uppfattade inget om det. Igår gick de ut med att han skulle tala.
Senast redigerad av baggebo1 2018-09-07 kl. 18:54.
Citera
2018-09-07, 18:49
Medlem
Lyckad valfinal.

Gissar på 500 åskådare och sympatisörer. Det var iaf fler än på Sergels Torg för en månad sedan.

Skyltarna var en rolig ide som många hakade på.

Många var väldigt unga, såg flera 16-åringar i Nej-Ut-tröjor som delade ut flygblad. Folk var generellt välklädda och vårdade, inte alls som den genomsnittliga publiken på SD:s torgmöten.

Uppenbarligen verkar det där med nationalism vara något som fler yngre hakat på de senaste åren.
Citera
2018-09-07, 18:53
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skrev att AfS valmöten med några få undantag varit förskonade från politiskt våld. Ett handgemäng, en näve grus och några kastade ägg är ganska tamt jämfört med stenkastarvänsterns tidigare gatustrider.

Nu har jag - hittills - varit försiktig med att kalla AfS för fascister, rasister eller antisemiter. Jag har kritiserat AfS för att de umgås med rasister och fascister och för att de tillåter antisemiter i sina led:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Expos granskning av AfS får mig dock att undra om jag varit för snäll:

Så allierar sig Alternativ för Sverige med vit makt-rörelsen

Vi har identifirerat 44 av partiets 50 riksdagskandidater på sociala medier. Av de indentifireade kandidaterna har 28 antingen haft samröre med vit makt-miljön, delat nazistisk eller fascistisk propaganda eller skrivit uppmuntrande kommentarer om rasideologiska grupper.

Flera kandidater sprider dessutom själva antisemitiska konspirationsteorier och propaganda.

https://expo.se/2018/09/s%C3%A5-allierar-sig-alternativ-f%C3%B6r-sverige-med-vit-makt-r%C3%B6relsen

Och problemet är....?

Som vanligt så handlar det väl om vem man frågar om detta är dåligt.

Klart att Expo tycker att detta är dåligt.
Citera
2018-09-07, 18:56
Medlem
baggebo1s avatar
Har det nämnts i tråden att SD:s ideologiske ledare Mattias Karlsson följde AfS möte idag?

https://twitter.com/gustavkassel/status/1038031321405247491
Senast redigerad av baggebo1 2018-09-07 kl. 19:02.
Citera
2018-09-07, 18:57
Medlem
motarbetars avatar
Så då har man varit och förtidsröstat. lyckades även få med mig en vän som aldrig brytt sig om att rösta förut i de tidigare valen.

Från SD 2010 och 2014 så blev det AfS 2018. Känns som en sten har lättat från mitt hjärta. Även vännen la sin röst på AfS såklart.

troligtvis har jag lyckats få ännu en vän till att rösta AfS i årets val, där blir Moderaterna bestulna på en röst.

Är grymt imponerad över AfS. Var väldigt skeptisk när partiet lanserades men dem har lyckats överbevisa mig många gånger om.

Dags att gör Sverige Svenskt igen!
Citera
2018-09-07, 18:57
Medlem
https://expo.se/2018/09/så-allierar-sig-alternativ-för-sverige-med-vit-makt-rörelsen

Tack Expo, och fiende media, för att ni "hänger ut" och "smutskastar" rörelser och personer. Alla ni angriper visar de man kan lita på, och alla ni hyllar är de man INTE kan lita på.

Genom denna granskning så är det därmed klart att AfS är genuina, de är inte kontrollerad opposition som vissa hävdar.
Därför förtjänar de alla nationalisters stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in