Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nu har sambon blivit afs med. Vi funderar på att kryssa barnskötaren i Malmö.

Sambon gick över t afs efter hennes kompis hade haft ett personligt möte med mångkulturen..

Barnskötaren var det rejält bra drag i.
Riktigt bra tal hon höll, helt utan manus dessutom.
Citera
2018-09-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vem ska/har ni personkryssat? Är så många bra kandidater att jag har väldigt svårt att bestämma mig.
Kanske #42 Louise Ask
Citera
2018-09-07, 17:30
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Jag såg Nya Tiders intervju med Matikainen, en hyvens man. Tyvärr tror jag inte han riktigt kommer hänga på i Afs-loppet när det blir för mycket motvind, han är lite för mjuk och inte alls ideologiskt principfast som många andra kandidater är. Tror han halkade in lite på spåret efter viss övertalning. Hur länge står sig en övertalning i tuffa tider?
Svårt att säga, han verkar ju inte vara någon mes direkt, tycker jag, även om han ger ett mjukare intryckt i jämförelse med t.ex. Ahl eller Hahne. Men vill gärna se honom fortsätta. Känns som en bra person som kan locka röster från kvinnor och äldre i framtiden, kan jag tänka mig.
Citera
2018-09-07, 17:31
Medlem
Gick förbi deras jippo i kungsan på lunchen, vad var det där för jävla cirkus?!

William stod på scenen och vrålade och skanderade och publiken som mest bestod av blonda unga män hurrade tillbaka.

Fick jävligt fel vibbar, gillar deras podcast lite, men det där gav nazze light-vibbar.
Citera
2018-09-07, 17:32
Medlem
Citat:
Vem ska/har ni personkryssat? Är så många bra kandidater att jag har väldigt svårt att bestämma mig.

Jag tror det får bli Lennart Matikainen eller vad han heter. Han är vettig och kan balansera upp de andra riksdagskandidaterna.
Citera
2018-09-07, 17:34
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nu har sambon blivit afs med. Vi funderar på att kryssa barnskötaren i Malmö.

Sambon gick över t afs efter hennes kompis hade haft ett personligt möte med mångkulturen..

Tänk på att kryssa rätt och strategiskt. Det krävs minst 5% personkryss för att det ska påverka/ändra turordningen på valsedeln. Endast de kända namnen kan påverka turordningen så kasta inte bort era kryss.
Citera
2018-09-07, 17:35
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Jag röstade tidigt och personkryssade inte någon, men Louise Ask (barnsköterskan från Malmö) hade annars varit ett bra val, tycker jag.

Skulle dock inte personkryssa nr. 50 eftersom jag tror att han personligen inte vill sitta i riksdagen. Då hade han givetvis stått mycket högre upp.

Men det finns ju så många bra att kryssa på! Ahl, Södermark, Jonsson, Simm, Berg osv. osv!
Senast redigerad av tramsebyxan 2018-09-07 kl. 17:38.
Citera
2018-09-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Svårt att säga, han verkar ju inte vara någon mes direkt, tycker jag, även om han ger ett mjukare intryckt i jämförelse med t.ex. Ahl eller Hahne. Men vill gärna se honom fortsätta. Känns som en bra person som kan locka röster från kvinnor och äldre i framtiden, kan jag tänka mig.

En mes tror jag verkligen han inte är - ställer ändå upp för Afs. Men jag håller med dig om hans positiva attraktion hos kvinnor och äldre. Men är han tillräckligt hård och principfast för att bygga återvandringsverket? Ingen kritik mot honom som person, jag hoppas han får en plats bland det yngre testesteronet där han kan tillföra mycket positivt för gruppen och sammanhållning - så att det inte rasar inifrån av konflikter. Tror han gör under och dunder bakom kulisserna.
Citera
2018-09-07, 17:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Gustav Kasselstrand kommer bli en av Sveriges allra största politiska ledare någonsin. Jag är helt övertygad.
Citera
2018-09-07, 17:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Tänk på att kryssa rätt och strategiskt. Det krävs minst 5% personkryss för att det ska påverka/ändra turordningen på valsedeln. Endast de kända namnen kan påverka turordningen så kasta inte bort era kryss.
Tänk på att rösta rätt och strategiskt. Det krävs minst 4% röster för att komma in i riksdagen. Endast de kända partier kan påverka politiken så kasta inte bort era röster
Citera
2018-09-07, 17:49
Medlem
baggebo1s avatar
Till slut kom en Expo-granskning. Alla de här medierna höll sig länge, men den senaste veckan har all disciplin släppt. Lite panikartad är reaktionen. Förmodligen för att de vet att AfS verkligen är på väg in i riksdagen. (Personligen skulle jag säga att "opinionsundersökningar" och "sociala medier-reaktioner" är mindre talande när vi ska bedöma AfS chanser än etablissemangets panikreaktion sista veckan.)

Expogranskningen har närstuderat AfS riksdagskandidater och kommit fram till att mer än hälften är pålitliga nationalister!
Citat:
Vi har identifirerat 44 av partiets 50 riksdagskandidater på sociala medier. Av de indentifireade kandidaterna har 28 antingen haft samröre med vit makt-miljön, delat nazistisk eller fascistisk propaganda eller skrivit uppmuntrande kommentarer om rasideologiska grupper.

Flera kandidater sprider dessutom själva antisemitiska konspirationsteorier och propaganda.
https://expo.se/2018/09/s%C3%A5-allierar-sig-alternativ-f%C3%B6r-sverige-med-vit-makt-r%C3%B6relsen
Citera
2018-09-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Expogranskningen har närstuderat AfS riksdagskandidater och kommit fram till att mer än hälften är pålitliga nationalister!

Äntligen!
Vilken härlig tjänst Expo gör oss väljare, för inte vill man riskera att rösta på en hycklare.

Kvalitet-stämpel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in