Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
När man pratar om vilka % AfS/Övriga får i olika OU så bör man ha i åtanke att AfS antagligen "lider" av samma fenomen som SD där de grovt underskattas eftersom få vill ange att de röstar på dessa. 2% på AfS i en OU kan lika gärna betyda 4%

Jo precis, du har helt rätt. Det är också intressant att notera att kategorin Övrigt har nu ökat markant i vartenda institut. Istället för att ligga på mellan 1-2% ligger de nu över 3%. Det är bara AfS som kan stå för denna ökning, även ifall så gott som alla institut fortfarande underskattar AfS.
Citera
2018-09-07, 16:13
Medlem
AfS når nu sin högsta nivå någonsin på Google Trends (mäter antalet sökningar över tid), och det är på väg uppåt. Medieexponeringen är vältajmad.
Citera
2018-09-07, 16:35
Avstängd
konstapels avatar
DN har nu en artikel om det "högerextrema" AfS i Kungsträdgården som hade "valfinal" (det sista inte mina citattecken):

https://www.dn.se/sthlm/tre-gripna-under-afs-demonstration-i-kungstradgarden/

Det är komiskt hur desperata Wolodarski et al är nu i valspurten. De medger i artikeln att de som blev omhändertagna av polis i samband med mötet är attack-flator med pride-flaggor men känner sig tvungna att poängtera att: "Alternativ för Sverige har hittills inte varit på mätbar nivå i opinionsundersökningar, men partiföreträdarna i Kungsträdgården är övertygade om att klara riksdagsspärren."

Nä precis, "inte mätbara".....kan det bero på att instituten konsekvent underskattar outsiders? Hur är det med Yougovs senaste mätning där gruppen övriga får 4,8%? Inte heller "mätbart"?
Citera
2018-09-07, 16:41
Medlem
Aftonhoran ägnar sig åt fake news igen "Sju omhändertagna efter högerextrem demonstration"
och skriver om AfS, vilket förvillar oinsatta om att Afs:are skulle ha haft en demo och att de skulle blivit gripna, när det i själva verket var ett torgmöte och störande invandrare greps.
Citera
2018-09-07, 16:41
Bannlyst
Dagens evenemang är en succeé!
Citera
2018-09-07, 17:01
Medlem
Vem ska/har ni personkryssat? Är så många bra kandidater att jag har väldigt svårt att bestämma mig.
Citera
2018-09-07, 17:11
Medlem
Nu har sambon blivit afs med. Vi funderar på att kryssa barnskötaren i Malmö.

Sambon gick över t afs efter hennes kompis hade haft ett personligt möte med mångkulturen..
Citera
2018-09-07, 17:16
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vem ska/har ni personkryssat? Är så många bra kandidater att jag har väldigt svårt att bestämma mig.
Både jag och maken kryssade Jeff Ahl. Efter att ha sett alla hans manglingar av rödgrönrosa i riksdagsdebatter kändes det självklart.
Citera
2018-09-07, 17:19
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Slår ett slag för Mikael Jansson #11, han är kunnig, principfast och har en mognad som många gånger kan saknas hos andra. Han valde även att lämna SD med huvudet högt, snarare än att stanna och tjäna lite mer pengar.
Citera
2018-09-07, 17:19
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Blev Lennart Matikainen för min del
Citera
2018-09-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Slår ett slag för Mikael Jansson #11, han är kunnig, principfast och har en mognad som många gånger kan saknas hos andra. Han valde även att lämna SD med huvudet högt, snarare än att stanna och tjäna lite mer pengar.

Mognat! Gick Datorkurser med han jubelidiot..Hur han kom hit är en gåta,,Alla men inte den idioten..
Citera
2018-09-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Blev Lennart Matikainen för min del

Jag såg Nya Tiders intervju med Matikainen, en hyvens man. Tyvärr tror jag inte han riktigt kommer hänga på i Afs-loppet när det blir för mycket motvind, han är lite för mjuk och inte alls ideologiskt principfast som många andra kandidater är. Tror han halkade in lite på spåret efter viss övertalning. Hur länge står sig en övertalning i tuffa tider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in