Citat:
Ursprungligen postat av
Kumabjorn
Din vurm för Nya Zeelands skattebetalare är naturligtvis hjärtevärmande. Men en alternativ reflektion är att Australien/Nya Zeeland gör gemensam sak med USA i övervakningen. Frågan som då blir intressant ur perspektivet om Nordkorea har några vänner i världen är om någon gör gemensam sak med dem för att vidta motåtgärder. Lånar Ryssland eller Kina ut jaktplan som kan gå in intervenera? Ges de tillgång till störningssändare som blockerar kommunikationen mellan de amerikanska/australiensiska/nya zeeländska övervakarna?
Det är i prövningens stund som man vet vem ens verkliga vänner är.
Den frågeställningen av kumabjörn, kan Du ju suga på ett tag SS?
Apropå vänner i prövningens stund!
Du SS, borde också reflektera över följande:
Japan, som är världens mest utsatta nation, vad gäller naturkatastrofer, och tillika världens förmodligen, mest ödmjuka och tåliga samt disciplinerade, när katastrofer sker, fick vid den fruktansvärda katastrofen
TOHOKU enormt internationellt stöd, till och med av länder som själva inte återhämtat sig efter egna katastrofer, Bolivia och Pakistan. Lilla Maldiverna, med små resurser sände omedelbart HELA sitt lager av konserverad tonfisk, (om jag minns rätt mellan 50-75 ton).
Sydkorea, lade ALLA, gamla, eventuella historiska minnen, på hyllan, och bistod Japan enormt och villkorslöst, med både pengar och materiella förnödenheter.
Vad gjode den kriminella diktaturen?
Jo, sände 500.000USD, (av kriminella pengar) som var ÖRONMÄRKTA SPECIFIKT FÖR ENDAST CHONGRYON!
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen!
Du borde skämmas, som försvarar den kriminella juchregimen i Nordkorea!