Citat:
Ursprungligen postat av
Smoothman
Delar din uppfattning. Novus hade en ordentlig underskattning på SD i förra valet, får se vad den hamnar på i årets val. Min käpphäst i denna tråd de senaste två åren har varit mörkertalet. Känner att jag tjatat sönder detta ämne så jag låter det vara nu. Om lite drygt två dygn får vi ändå svart på vitt hur stort det var. Alla "hidden voters" och "shy voters" kommer äntligen att visa sig i siffrorna som presenteras på skärmarna.
Är helt övertygad om att den överraskning och chockartade stämning vi kommer att få uppleva under valvakan - inte minst hos SVT - kommer att sakna motstycke inom svensk politisk historia. Finns inget hittills som ger mig skäl att ändra min prognos: SD närmare 30% än 25%. Minst 27,6% med andra ord. Mörkertalet är massivt.
Och vad jag verkligen ser fram emot är den dagen så alla skattefinansierade vänsterflummande kulturarbetare, genusforskare, kamelfarmare, batikhäxor, massmedia, religiösa samfund och organisationer, m.fl. blir av med alla vansinniga gratispengar och tvingas att söka riktiga arbeten eller frivilliga donationer.
Och vad kommer att hända med SVT och SR?
Kommer mångfaldskravet att förändras i meningen att andra än MP och V kommer att anställas? Och kommer möjligheten att föreligga att hetrosexuella vita män med konservativa värderingar får jobb?
Kanske skiten läggs ned? (hoppas!)
Jag tror att Svenska motsvarigheten till USA's "fly over states" kommer att chocka 7-klövern. S kommer att få klart för sig att aktivisterna inte har att göra inom arbetarrörelsen.
Och jag tror att pjäktiga Annie Lööf kommer att få sig en näsbränna, hennes konstanta ordbajsande med enbart tomma ord, det har säkert tagit gadden ur en och annan C-supporter på landsbygden?
Ordbajsandet går bättre hem hos Stockholmarna inom Stureplanscentern.