2018-09-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewSwede
Är det möjligt med en regering med C+MP+L som samlar ihop sig typ 20% och bildar en regering med passiv stöd av S och V?
Låter helt osannolikt. Fullständigt uteslutet om du frågar mig. Sossarna stöder inte en regering passivt, och inte V heller längre.
2018-09-07, 14:12
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om nu inte MP & L åker ur.
En av de få kloka på SVT, Mats Knutsson förutspår stora problem med regeringsbildningen efter valet. Han har till och med vägt in att SD kan få upp mot 25%.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-en-politisk-rysare-av-historiska-matt

Expeditionsministär i antågande? I Belgien hade man 2010 en sådan i 18 månader då man inte lyckades regeringsfrågan.
2018-09-07, 14:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Är det möjligt med en regering med C+MP+L som samlar ihop sig typ 20% och bildar en regering med passiv stöd av S och V?
Ser det som osannolikt.
V skulle aldrig stödja några skattesänkningar, privat sjukvård, vinster i välfärd etc.
2018-09-07, 14:15
Medlem
Citat:

NEJ

MP åker ur, Björklund avgår, han orkar inte med att ta över en skola i fritt fall. V och S vänder ryggen till, kvar står C och gapar "men, men vi röstade för afghanamnestin, vi är ju goda, hjälp oss nu, vart är ni"

I vassen lurar M, KD och SD, påhetsade av Afs
2018-09-07, 14:16
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Den helgalna rödtotten var ju "Special guest" på Bilderberggruppens senaste möte. Det ger mig en creepy feeling att hon är på väg in i någon ledande befattning.
2018-09-07, 14:18
Medlem
"MP:s panikplan i slutspurten: Vi ligger lägre än vad mätningarna visar"

Mupparna i MP verkar nu 2 dagar till val fattat verkligheten, kanske?
2018-09-07, 14:32
Medlem
MP åker tyvärr inte ut. De får draghjälp av Media nu.

Fast sossar kanske känner att de inte har råd att stödrösta på MP eftersom de riskerar tappa sin position som #1. Och V kanske inte heller är så måna om att rädda MP.
2018-09-07, 14:39
Medlem
Står i kön till förttidsröstningen i en mellanstor stad och jävlar vad lång kön är, svårt att se vad dem kan tänkas rösta på men ser ut att vara vanliga svenskar, ser inte en enda invandrare.

Dock en förhållandevis röd stad traditionellt sett så vem vet
2018-09-07, 14:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
MP åker tyvärr inte ut. De får draghjälp av Media nu.

Fast sossar kanske känner att de inte har råd att stödrösta på MP eftersom de riskerar tappa sin position som #1. Och V kanske inte heller är så måna om att rädda MP.

Jo mp åker ut. Inom vänstern uppmanar man just nu V, mp och FI-sympatisörer att rösta S för att inte SD ska bli störst. Har flera källor på detta och på både Elsa Billgrens, Sandra beijers och Bloggbevsknings bloggar uppmanas man att rösta S oavsett partitillhörighet för att stoppa SD.

SD kommer ändå få 30% är jag övertygad om. Det kommer stå mellan S och SD på söndag.
2018-09-07, 14:42
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
https://youtu.be/wTEU_hlx-X8?t=8355

Ja, började vid 16%.
Tackar.
Någon som orkar räkna vad SD bör ha vid inledningen av räkningen vid årets valvaka för att få ca:25% i slutresultat?
2018-09-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo mp åker ut. Inom vänstern uppmanar man just nu V, mp och FI-sympatisörer att rösta S för att inte SD ska bli störst. Har flera källor på detta och på både Elsa Billgrens, Sandra beijers och Bloggbevsknings bloggar uppmanas man att rösta S oavsett partitillhörighet för att stoppa SD.

SD kommer ändå få 30% är jag övertygad om. Det kommer stå mellan S och SD på söndag.

FI sympatisörer kan jag köpa. Men jag tror inte att MP och V sympatisörer tänker stödrösta på S. Men ja som du säger, MP kanske ligger pyrt till eftersom det saknas stödröster.

Personligen så tror jag att samtliga partier förutom SD och M är underskattade i opinionen atm.
2018-09-07, 14:45
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Tackar.
Någon som orkar räkna vad SD bör ha vid inledningen av räkningen vid årets valvaka för att få ca:25% i slutresultat?

Det funkar inte så. Det beror på var SD är starka och om detta förändrats kommer allt bli fel ändå. Mycket talar för att SD ökat mest i norra Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in