2018-09-07, 09:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurfiix
I dagens läge vill självklart människor inte ha ömhet och kärlek, kvinnor vill inte ha en omtänksam man detta räknas som en svag person. Livskvalitet idag är något vi kan vissa up något som människor kan ta på. Det är väldigt viktigt hur granne skulle se på oss än att må bra och skapa något vackert med en fin person, eller åter skapa något vackert som kan ha glömts bort på vägen.

Tja, alltså jag kan hålla med om att så som urvalet verkar gå till på dejtingsajter idag så är det väl knappast de bästa männen som blir valda sett till kvinnans livskvalitet etc.

Men på ett brutalt, statistiskt sätt så verkar ju det kvinnor får av män snarast vara att plocka smutstvätt från golvet, stå för markservicen, ta hand om barnen, sköta mannens sociala liv, parera hans emotionella mående och tillhandahålla honom med sex för hans nöje snarare än hennes. Dessutom förstås absorbera hela den saftiga smällen av graviditeter, förlossningar och amning med medföljande inkomstbortfall och pensionsförsämring om paret ska få barn.

Säger inte att det hade gällt just dig eller ens att det görs ett rationellt urval av kvinnor där män som kommer att hjälpa snarare än stjälpa dem blir valda. Men på en metanivå är det ju helt enkelt riktigt att kan man inte få ett toppenkille är det bättre att vara utan, eftersom arbetsbelastningen och den allmänna besvikelsen en heterosexuell relation ofta innebär för kvinnor sänker livskvaliteten och kortar livet.

Sen är det förstås en intressant fråga hur man kunde verka för att kvinnor ska välja sådana män som faktiskt inneburit en förbättring av sin livskvalitet, istället för dem som gör sig bäst på bild.
Citera
2018-09-07, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Men på ett brutalt, statistiskt sätt så verkar ju det kvinnor får av män snarast vara att plocka smutstvätt från golvet, stå för markservicen, ta hand om barnen, sköta mannens sociala liv, parera hans emotionella mående och tillhandahålla honom med sex för hans nöje snarare än hennes. Dessutom förstås absorbera hela den saftiga smällen av graviditeter, förlossningar och amning med medföljande inkomstbortfall och pensionsförsämring om paret ska få barn.

Säger inte att det hade gällt just dig eller ens att det görs ett rationellt urval av kvinnor där män som kommer att hjälpa snarare än stjälpa dem blir valda. Men på en metanivå är det ju helt enkelt riktigt att kan man inte få ett toppenkille är det bättre att vara utan, eftersom arbetsbelastningen och den allmänna besvikelsen en heterosexuell relation ofta innebär för kvinnor sänker livskvaliteten och kortar livet.

Jag är singel och min smutstvätt ligger ibland på golvet. Träningskläder ligger i stort sett alltid på golvet. En hög har sin parkeringsplats. Det ligger ju inte högar överallt utan en hög har i stort sett alltid en specifik parkeringsplats. Likaså efter att tvätten är klar så måste den ju jäsa ett antal dagar. Min mor blev förvånad igår när jag löste tvätten samma dag som tvätten blev klar.

Det är så mitt liv ser ut. Det är så ganska många män behandlar kvinnogöra. Vi har inte samma grad av omsorg när det gäller sådana saker. Kvinnor tenderar att INTE förstå att man faktiskt tänkt att lösa problemet MEN INTE NU. Man tar det när man känner för det.

1. Det absolut sämsta tänkbara en kvinna kan göra är att försöka tvinga mannen att göra det nu.
2. Hon försöker göra mannen till kvinna så att han plockar upp det nu.

Så, för mig personligen iallafall så gäller detta: varför ska jag ändra på mig för att en kvinna befinner sig i hemmet? Jag har ju mina sett att hantera saker på och hon har sina, då är det korkat att försöka applicera ens egna egenheter på någon annan.

Sen är de flesta korkade och tror att saker ska funka i en lägenhet.
Citera
2018-09-07, 11:10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Jag är singel och min smutstvätt ligger ibland på golvet. Träningskläder ligger i stort sett alltid på golvet. En hög har sin parkeringsplats. Det ligger ju inte högar överallt utan en hög har i stort sett alltid en specifik parkeringsplats. Likaså efter att tvätten är klar så måste den ju jäsa ett antal dagar. Min mor blev förvånad igår när jag löste tvätten samma dag som tvätten blev klar.

Det är så mitt liv ser ut. Det är så ganska många män behandlar kvinnogöra. Vi har inte samma grad av omsorg när det gäller sådana saker. Kvinnor tenderar att INTE förstå att man faktiskt tänkt att lösa problemet MEN INTE NU. Man tar det när man känner för det.

1. Det absolut sämsta tänkbara en kvinna kan göra är att försöka tvinga mannen att göra det nu.
2. Hon försöker göra mannen till kvinna så att han plockar upp det nu.

Så, för mig personligen iallafall så gäller detta: varför ska jag ändra på mig för att en kvinna befinner sig i hemmet? Jag har ju mina sett att hantera saker på och hon har sina, då är det korkat att försöka applicera ens egna egenheter på någon annan.

Sen är de flesta korkade och tror att saker ska funka i en lägenhet.

Tja, det du inte begriper i det övergripande sammanhanget är att när ni får gäster, t.ex din mor, så kommer de samtliga att tycka att det är kvinnans fel att din smutstvätt ligger på golvet, och tänka sämre om henne för det.

Så förutom att hon ska leva med dina högar av "jäsande" tvätt utan att klaga, vad mer härligt har du att erbjuda en kvinna för att höja hennes livskvalitet?
Citera
2018-09-08, 03:53
Bannlyst
Ett par ytterligare observationer av studentlivet idag:

1. Svenska tjejer har extremt stort ego och gör i princip allt för att dölja sitt intresse för eventuellt snygga killar.

2. Utbytesstudenter, dvs utländska tjejer är mycket mycket gladare och visar glatt sitt intresse när dom är intresserad av en kille.

3. Om svenska tjejer ser en snygg kille på dansgolvet , försöker dom får hans uppmärksamhet. När dom lyckas, så "dissar" dom han, för att kunna säga till sig själva att dom dissade.

4. För svenska tjejer handlar det mycket mer om bekräftelse än faktisk sex, kärlek och eventuellt förhållande.

5. 95% av killar är extremt desperata på dansgolvet, även snygga killar försöker dansa lite hit och dit för att få uppmärksamhet av tjejer men misslyckas oftast då en absolut överväldigad majoritet av tjejer helt enkelt inte är ute och letar efter någon kille.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, om du observerat något annat, gärna i studentstad.
Citera
2018-09-08, 09:21
Avslutad
Men herregud! Så man ska tjata ihjäl en hel familj eller ett förhållande för att det EVENTUELLT kan komma gäster? Du tror inte att det varslas innan det och att man hinner städa?

Jag vet inte vilka gränser du har men jag bjuder iaf inte hem vem som helst. Så om du har någon bakomliggande oro för vad någon ska tycka så är personen helt enkelt inte tillräckligt nära - och dessa personer skulle du tjata ihjäl din kille för....

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, det du inte begriper i det övergripande sammanhanget är att när ni får gäster, t.ex din mor, så kommer de samtliga att tycka att det är kvinnans fel att din smutstvätt ligger på golvet, och tänka sämre om henne för det.

Så förutom att hon ska leva med dina högar av "jäsande" tvätt utan att klaga, vad mer härligt har du att erbjuda en kvinna för att höja hennes livskvalitet?
Citera
2018-09-08, 10:21
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Men herregud! Så man ska tjata ihjäl en hel familj eller ett förhållande för att det EVENTUELLT kan komma gäster? Du tror inte att det varslas innan det och att man hinner städa?

Jag vet inte vilka gränser du har men jag bjuder iaf inte hem vem som helst. Så om du har någon bakomliggande oro för vad någon ska tycka så är personen helt enkelt inte tillräckligt nära - och dessa personer skulle du tjata ihjäl din kille för....

Baserat på din mors uttalanden så bjuder du hem henne utan att städa undan tvätten. Men ja, det låter ju verkligen toppen att hon inte får ta hem gäster och att dina tvätthögar är viktigare helt enkelt. Känns som att du missade att svara på vilka som var fördelarna för den potentiella damen med upplägget. Annars kan hon ju bo utan dig och slippa dina tvätthögar tänker jag.
Citera
2018-09-08, 10:29
Medlem
Grushuss avatar
Nej, många män i världen får inte sex.
Ja, män har ett behov.
Kvinnan likaså har ett behov av att få barn och vårda barn, ligger lika mycket i hennes natur som det ligger i männens att vilja ha sex.
Många kvinnor som önskar sig ett barn mer än något annat får ändå inga barn.

Tycker män synd om barnlösa kvinnor för det? Nej!
Likaså känner jag totalt brist på empati för män som inte får sex.

En stort grund till att kvinnor avskyr män och absolut inte vill ha sex, är nog detta beteende. Det är otroligt avtändande med en man som förväntar sig sex som en rättighet.
En man är inte född för enbart sex, utan för att sköta sin roll som människa.
Precis som kvinnan inte kan få alla sina lustar.

Det gäller dock inte i riktiga relationer och giftermål, där anser jag sex vara mer eller mindre en rättighet. Men annars anser jag att kvinnans rättighet till barn är lika minst lika stor som männens rätt till sex.

Hade sex varje dag. Kanske 5 gånger om dagen i flera år med mitt ex, för att han skulle bli nöjd. En dag var jag så öm så klarade inte av mer än 1 gång. Han blev förbannad.
Klart som fan man backar och hellre avstår helt när man blir bemött så.

Tvångkastrera alla män som inte kan hantera sin sexualitet.
Citera
2018-09-08, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grushus
Nej, många män i världen får inte sex.
Ja, män har ett behov.
Kvinnan likaså har ett behov av att få barn och vårda barn, ligger lika mycket i hennes natur som det ligger i männens att vilja ha sex.
Många kvinnor som önskar sig ett barn mer än något annat får ändå inga barn.

Tycker män synd om barnlösa kvinnor för det? Nej!
Likaså känner jag totalt brist på empati för män som inte får sex.

En stort grund till att kvinnor avskyr män och absolut inte vill ha sex, är nog detta beteende. Det är otroligt avtändande med en man som förväntar sig sex som en rättighet.
En man är inte född för enbart sex, utan för att sköta sin roll som människa.
Precis som kvinnan inte kan få alla sina lustar.

Det gäller dock inte i riktiga relationer och giftermål, där anser jag sex vara mer eller mindre en rättighet. Men annars anser jag att kvinnans rättighet till barn är lika minst lika stor som männens rätt till sex.

Hade sex varje dag. Kanske 5 gånger om dagen i flera år med mitt ex, för att han skulle bli nöjd. En dag var jag så öm så klarade inte av mer än 1 gång. Han blev förbannad.
Klart som fan man backar och hellre avstår helt när man blir bemött så.

Tvångkastrera alla män som inte kan hantera sin sexualitet.
Ingen har pratat om sex som en rättighet din dumma jävla horunge!
Citera
2018-09-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grushus
Det är otroligt avtändande med en man som förväntar sig sex som en rättighet.
...
Hade sex varje dag. Kanske 5 gånger om dagen i flera år med mitt ex, för att han skulle bli nöjd.

Tydligen inte...
Citera
2018-09-08, 11:20
Medlem
En sak jag har tänkt på är det här med antalet män kontra kvinnor i Sverige. På krogen nu för tiden är det ju helt jävla sjukt jämfört med för 10-15 år sen i min stad iaf. Det är mängder av killar/män/gubbar överallt och så några få tjejer. Till viss del har det väl alltid varit så men nu börjar det bli extremt, och det är ju inte bara krogen, långt ifrån. På gymmet igår exempelvis såg jag inte en enda tjej. Är det här något ni tjejer har tänkt på? Inte så jävla konstigt att såpass många killar inte får sex om mina observationer stämmer...
Citera
2018-09-08, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
En sak jag har tänkt på är det här med antalet män kontra kvinnor i Sverige. På krogen nu för tiden är det ju helt jävla sjukt jämfört med för 10-15 år sen i min stad iaf. Det är mängder av killar/män/gubbar överallt och så några få tjejer. Till viss del har det väl alltid varit så men nu börjar det bli extremt, och det är ju inte bara krogen, långt ifrån. På gymmet igår exempelvis såg jag inte en enda tjej. Är det här något ni tjejer har tänkt på? Inte så jävla konstigt att såpass många killar inte får sex om mina observationer stämmer...

Det är så på alla "dejtingställen" nu typ. Krogen är majoritet killar, dejtingsidor är majoritet killar, dock i studentlivet är det vanligtvis lite fler tjejer men dom håller sig till sin grupp och oftast till ett fåtal killar.

Jag är verkligen fundersam över den verkliga siffran av killar som får lite eller inget sex alls i dagens sverige, den är antagligen väldigt, väldigt hög.
Citera
2018-09-08, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Det är så på alla "dejtingställen" nu typ. Krogen är majoritet killar, dejtingsidor är majoritet killar, dock i studentlivet är det vanligtvis lite fler tjejer men dom håller sig till sin grupp och oftast till ett fåtal killar.

Jag är verkligen fundersam över den verkliga siffran av killar som får lite eller inget sex alls i dagens sverige, den är antagligen väldigt, väldigt hög.
Du kan lätt räkna med omkring 30 procent som inte får ett skit eller har se en gång på fem år. I shit you not. Det är topp 5 procent som ror hem de flesta kvinnor. Resten av kvinnorna är hellre singlar eller tillsammans med tretton katter.

Det är en obehaglig utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in