2018-09-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Det kan vara ett smart SD krav att Ulf skall bytas ut direkt, om M+KD skall få stöd.
Fast till vem? De som drömmer om Bali kan drömma vidare. Det närmaste man kan komma en kompatibel brygga till SD bland de erfarna är Billström, men han är ack så blek... å andra sidan, vi har haft Ingvar Carlsson som statsminister, han kändes osannolik i några månader men sen var det odramatiskt.

M kommer dock inte att vilja byta ut UK även om han får 15%. Han är ett lagt kort som kommer att få ligga ett bra tag.
2018-09-07, 02:40
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Nu har jag redan bestämt mig för Afs istället för Sd för ca 2 veckor sedan men det är just den typen av uttalande som hade kunnat få mig att bestämma mmig för AFS om jag stod i valet och kvalet idag.
Även jag har bestämt mig. Det blir AfS.
2018-09-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BravoOriginalet
Intressant att SD släppt kravlistan till media vad det verkar.

Det lär innebära en hel del debatt om denna närmaste dagen.

All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet i opinionen.

Vart finns kravlistan?
2018-09-07, 03:10
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Å andra sidan kan man undra varför Sentios mätning skulle fela nu när den har visat sig fungera bra på just SD, det måste ju betyda något.
Att dom har en bra mätmetod för SD exempelvis?

Ja det är ju lite underligt att dels måste BÅDE Sentios och Yougovs metod sluta vara säkra som Volvo och istället börja bli lika krocksäkra som Trabanter, SAMTIDIGT som ALLA andras metoder plötsligt inom loppet av en mätperiod slutar kuckla som gamla gökur och koordinerat börjar fungera som Schweiziska urverk vad gäller att mäta SD.

Visst händer det konstiga saker ibland men detta tror jag bara inte på.

Jag är ärligt övertygad om att vi kan räkna med att SIFO & company gör bort sig big time.
Senast redigerad av FruLibertas 2018-09-07 kl. 03:28.
2018-09-07, 04:01
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Vart finns kravlistan?
Jag vet inte, jag har inte sett någon, men kanske missförstod någon mitt tidigare inlägg, detta är alltså mina idéer.

Det är min åsikt att SD bör kräva att Ulf byts ut för att acceptera M+KD regering
- han är okarismatisk och blir ingen bra statsminister, varför stötta någon med dålig potential
- ulf har varit för kritisk mot SD
- SD bör visa vilka som bestämmer redan från början
2018-09-07, 04:58
Medlem
Att ingen noterade att i sista skop så ligger övriga partier plötsligt på 3% EXKLUSIVE FI...

Dags att stödrösta på afs gott folk.

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2018/09/SKOPs-Valjarbarometer-5-september-2018.pdf
2018-09-07, 05:13
Medlem
freshboys avatar
Sentio:
S 22,1%
SD 24,0%

YouGov
S 23,8%
SD 24,8%

Varför inte ta fram en poll of polls från de enda seriösa OI
Snitt:
S 22,95
SD: 24,4

Någonstans där tror jag vi kommer att hamna. S och SD på runt 23-24 procent och en stor kamp om att bli störst, enorm spänning under valnatten. SD troligtvis störst till slut.
2018-09-07, 05:18
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Zarqawi
Att ingen noterade att i sista skop så ligger övriga partier plötsligt på 3% EXKLUSIVE FI...

Dags att stödrösta på afs gott folk.

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2018/09/SKOPs-Valjarbarometer-5-september-2018.pdf

Även om AfS 3% stämmer, så går det inte att mobilisera stödröster på så skakiga analyser på så kort tid.

SD>S är viktigare totalt sett, det kommer att ge total förnyelse av S enligt dansk modell, vilket leder till dominoeffekter hos andra partier och stora möjligheter i riksdagen.
2018-09-07, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Även om AfS 3% stämmer, så går det inte att mobilisera stödröster på så skakiga analyser på så kort tid.

SD>S är viktigare totalt sett, det kommer att ge total förnyelse av S enligt dansk modell, vilket leder till dominoeffekter hos andra partier och stora möjligheter i riksdagen.

Det är kört för SD att bli större än S ändå enligt min mening, dom har tappat allt för mycket och kommer knappast bli störst i det här valet. Om man vill chocka Sverige på valnatten så bör man nog rösta AFS, känner själv typ 5-6 SDare som alla röstade på SD 2014 och nu säger samtliga att dom kommer rösta på AFS.
2018-09-07, 05:33
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Zarqawi
Det är kört för SD att bli större än S ändå enligt min mening, dom har tappat allt för mycket och kommer knappast bli störst i det här valet. Om man vill chocka Sverige på valnatten så bör man nog rösta AFS, känner själv typ 5-6 SDare som alla röstade på SD 2014 och nu säger samtliga att dom kommer rösta på AFS.
P(SD>S) >> P(AfS>4%)
kolla alla bettingsiter

oaktat det, intressant analys här:
https://www.expressen.se/nyheter/enorma-pa-sociala-medier-osynliga-i-matningar/
är det någon som vet vad de använder för verktyg för att få statsen?
2018-09-07, 05:36
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Fast till vem? De som drömmer om Bali kan drömma vidare. Det närmaste man kan komma en kompatibel brygga till SD bland de erfarna är Billström, men han är ack så blek... å andra sidan, vi har haft Ingvar Carlsson som statsminister, han kändes osannolik i några månader men sen var det odramatiskt.

Billström eller en kommunpolitiker via kommunrevolt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/0EAxk6/lokala-m-topparna-lyder-inte-kristersson-om-sd
2018-09-07, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Det som pågår från etablissemangshåll är patetiskt. Vi har nu sett detta i åtskilliga medier. Något säger mig att de är tämligen säkra på (eller har en förbaskat stark föraning om) vad som kommer att ske på valnatten när det gäller SD. Därför ägnar de sig åt skadebegränsning, eller för att använda ett "finare" uttryck: damage control

Det är mycket svårt att tro att de reaktioner vi får se beror på att SD skulle stanna på 17 procent. Det skulle hanteras enkelt på samma sätt som SD på 13. Min känsla är också att de flesta vet vartåt det lutar. SD 25 procent plus minus 2.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in