Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 23:39
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Hhaha, sjuk fråga.

NMR är max några tusen och de har uppmanat sina sympatisörer att rösta på NMR sedan en lång tid tillbaka. Tror knappast de har ändrats. De är en liten sekt och AFS bör inte beblanda sig med de. Då kommer man förlora min potentiella röst.

Finns nog inget jag avskyr mer än NMR och vänstern. NMR är ett gäng fjollor utan hjärna. Om AFS har någon form utav samarbete med NMR får det gärna komma fram nu, och det är väl också en anledning till att rösta SD istället. Insnurrade antisemiter som aktivt skriker att Israel ska brinna i helvetet samtidigt som man vill att blattefolket som här, och som liknar palestinierna både i sättet de uppför sig och i sina åsikter kring Israel, ska åka hem blir en konstig kombo.

Om man hatar Israel så kan man ju ställa sig med blattarna på torget i Nyköping och förkunna det. Annars hoppas jag man inte lägger fokus på den frågan. Ingen bryr sig om judiska konspirationer, så jävla uttjatat.

Det är deras stödröster jag är ute efter, inte något jävla samarbete. Har du problem med läsförståelsen?
Citera
2018-09-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Det är deras stödröster jag är ute efter, inte något jävla samarbete. Har du problem med läsförståelsen?

Och jag svarade dig att NMR inte kommer stödrösta AFS. De kommer rösta på NMR istället- Om jag inte missminner mig ställer de väl upp till riksdagen också?

Det andra jag skrev var en utveckling, jag hoppas inte AFS tar vägen där man närmar sig NMR. Då kommer man aldrig växa. NMR är en rörelse som stått stilla sen man bildades. Man har uppnått noll. Det går inte ihop med hög energi.
Citera
2018-09-06, 23:42
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Och jag svarade dig att NMR inte kommer stödrösta AFS. De kommer rösta på NMR istället- Om jag inte missminner mig ställer de väl upp till riksdagen också?

Det andra jag skrev var en utveckling, jag hoppas inte AFS tar vägen där man närmar sig NMR. Då kommer man aldrig växa. NMR är en rörelse som stått stilla sen man bildades. Man har uppnått noll. Det går inte ihop med hög energi.

AfS är inga dumskallar. Givetvis kommer de aldrig att ha något samröre med NMR. Att vara nazist ligger liksom inte riktigt i tiden.
Citera
2018-09-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Till sist måste man acceptera att alla kompetenta i SD redan har lämnat eller uteslutits. Att SD sitter i riksdagen har ett egenvärde och en effekt på diskursen. Men hur många de är utöver det gör ingen skillnad när partiledningen är så korrupt som den är, och bara plockar in ledningslojala men inkompetenta figurer.

Hade SD skött sina kort rätt skulle ju hela AfS-gänget redan suttit i riksdagen för SD och bedrivit verklig meningsfull opinion. Nu har vi chansen att rösta in dem och låta den potential som tidigare fanns i SD bli verklighet iallafall.

Kanske det bästa argumentet jag hört för varför man skall rösta på AfS.
Citera
2018-09-06, 23:43
Medlem
Citat:
NMR är få men väldigt drivna. De är relevanta som en kulturell och opinionsbildande kraft, men knappast som ett röstblock.
Citera
2018-09-06, 23:45
Medlem
Dorniers avatar
Pär Öberg från NMR har sagt rakt ut i deras radio att om man inte röstar på NMR i riksdagsvalet så bör man rösta på AfS.

Sen pratar AfS om judefrågan också men man säger globalister istället. Det är bara folk som inte har nån koll som inte fattar detta.
Citera
2018-09-06, 23:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Innebär det även att val.se inte kommer att redovisa övriga partier under kvällens gång? Kalla mig gärna konspiratorisk men det är upplagt för valfusk känns det som. Nog för att en övrigtstapel kan bli hög, men känslan jag får är att den kanske är lättare att manipulera om man inte namnger partierna i ett första skede. Varför redovisar man inte bara alla partier på en gång? Är det ingen mer än mig som får dåliga vibbar av det hära?

Detta har diskuterats fler gånger i tråden nu. Vad som gäller är:

1. En första preliminär räkning görs i vallokalerna på söndag. Bara röster på partier som förväntas ta mandat räknas och redovisas separat.

2. En andra preliminär räkning görs av valnämnderna på onsdag. Samma villkor som vid den första preliminära räkningen.

3. En definitiv räkning görs vid länsstyrelserna där man räknar alla partiers röster. Den redovisas när den är klar, senast två veckor efter valet.

I värsta fall (om AfS eller något annat småparti kommer in) får vi alltså vänta i upp till två veckor för att se hur mandatfördelningen i riksdagen ser ut. Inga politiska förhandlingar kan rimligen ske innan det är klart.
Citera
2018-09-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Den där Matikainen är bland de mest samlade individerna jag sett som är engagerad inom politiken. Mycket sevärd intervju som besvarar många frågetecken kring varför en vän till mig, som är något av ett extremfall när det gäller vänsterblivna människor, varför han super sig full var dag för att hantera ångesten av att hålla sig politiskt korrekt.. jag börjar helt ärligt tycka synd om svenskar här i Sverige som ljugit/ljuger för sig själva än idag.

Jag funderar såhär 2 dagar innan valet hur jag skall rösta.
Antingen blir det SD på alla 3 eller SD på kommun/landsting och AFS in i riksdagen.
Hur tänker ni andra här på forumet?

Gillar Lennart Matikainen mycket. Grymt stabil och mogen kille, tuff med bred livserfarenhet och, tror jag, ett riktigt gott hjärta.

Dessutom verkar han hederlig och ha stor integritet. Vilket jag dessvärre inte kan säga om SD-topparna.

I brist på annat kanske jag röstar på dem i kommunal- och landstingsvalet. Men till riksdagen får det bli AfS.
Citera
2018-09-06, 23:47
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Undrar hur många stödröster (dvs procentenheter) AfS kan få av de andra småpartierna som står utanför riksdagen. Vad tror ni? Går det ens att spekulera i?

Många från NMR kommer rösta på AfS i riksdagen. Kan tänka mig att en och annan MED-cuck, som insett att de har 0% chans att komma in, också kommer stödrösta på AfS.
Citera
2018-09-06, 23:47
Bannlyst
Citat:
Jovisst, det spelar roll... för de ytterligare ledamöter som kommer in och kan använda riksdagslägenheten för att snärja ett stureplansvåp eller två.
Du är väl medveten att man kan föra den argumentationen om vilket parti som helst?

Citat:
Till sist måste man acceptera att alla kompetenta i SD redan har lämnat eller uteslutits. Att SD sitter i riksdagen har ett egenvärde och en effekt på diskursen. Men hur många de är utöver det gör ingen skillnad när partiledningen är så korrupt som den är, och bara plockar in ledningslojala men inkompetenta figurer.
Alla kompetenta? Och du är fullt ut seriös? Hur är det kompetent att som politiker sitta på Flashback och öppet skriva en massa skit? Oavsett om det inte är skit i din mening så är det så att det är ett mycket märkligt beteende för politiker som är över 30 år.

Är det kompetent att göra en massa memes med Pepe? Alltså kan du inte mer noggrant förklara hur du menar kompetent?

Och det att du säger att det har en effekt på diskursen kan stämma om SD väljer att inte samarbeta med AfS, för då kan folk inom partiet givetvis tröttna och gå över.

Citat:
Hade SD skött sina kort rätt skulle ju hela AfS-gänget redan suttit i riksdagen för SD och bedrivit verklig meningsfull opinion. Nu har vi chansen att rösta in dem och låta den potential som tidigare fanns i SD bli verklighet iallafall.
De skulle ändå velat prata återvandring om den stora flyktingvåg som vi nu sett inte skulle ha skett.

Återvandringen är inte allt. Och AfS har ännu inte på ett värdigt sätt sagt hur det ska gå till.

De verkar tro att det kommer bli en enkel uppgift att utföra detta. Som om 500 000 människor frivilligt skulle packa sina väskor och 'åka hem'.

Det kommer bli en enormt stor kostnad dessutom.
Senast redigerad av Aftonbladen 2018-09-06 kl. 23:49.
Citera
2018-09-06, 23:48
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Hhaha, sjuk fråga.

NMR är max några tusen och de har uppmanat sina sympatisörer att rösta på NMR sedan en lång tid tillbaka. Tror knappast de har ändrats. De är en liten sekt och AFS bör inte beblanda sig med de. Då kommer man förlora min potentiella röst.

Finns nog inget jag avskyr mer än NMR och vänstern. NMR är ett gäng fjollor utan hjärna. Om AFS har någon form utav samarbete med NMR får det gärna komma fram nu, och det är väl också en anledning till att rösta SD istället. Insnurrade antisemiter som aktivt skriker att Israel ska brinna i helvetet samtidigt som man vill att blattefolket som här, och som liknar palestinierna både i sättet de uppför sig och i sina åsikter kring Israel, ska åka hem blir en konstig kombo.

Om man hatar Israel så kan man ju ställa sig med blattarna på torget i Nyköping och förkunna det. Annars hoppas jag man inte lägger fokus på den frågan. Ingen bryr sig om judiska konspirationer, så jävla uttjatat.
Ja det var en rolig fråga och NMR är lite väl mycket, betyder inte att judar är helt oskyldiga.

Inget konstigt alls med att vara emot judiskt ägande av våra politiker, akademin och vår media samtidigt som man är emot invandrarna de har hjärntvättat vårt folk med att vi behöver och måste hjälpa annars är vi rasister. Bara för att muslimer och judar bråkar behöver vi inte vara på någon av dessa sidor, om organiserad politisk judendom skulle sluta vara som den är kunde man ta deras sida mer men nu är det som det är. Och vi tar europas, sveriges och vårt eget folks sida.

Sen tycker jag definitivt inte AFS behöver ta upp detta, inte säkert det någonsin kommer behövas, alla globalister är inte judar även om de är förbannat många av dem.

https://www.youtube.com/watch?v=2sPTFdE8QZw&t Den här videon skulle kunna vara lika lång och bara handla om Sverige, sanna mina ord.
Senast redigerad av Badassmfoka 2018-09-06 kl. 23:51.
Citera
2018-09-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Många från NMR kommer rösta på AfS i riksdagen. Kan tänka mig att en och annan MED-cuck, som insett att de har 0% chans att komma in, också kommer stödrösta på AfS.

Vi får hoppas att så kommer att ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in