Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 23:16
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Jag funderar såhär 2 dagar innan valet hur jag skall rösta.
Antingen blir det SD på alla 3 eller SD på kommun/landsting och AFS in i riksdagen.
Hur tänker ni andra här på forumet?

Om SD får 22% eller 23% spelar ingen som helst roll. Om AfS får 3% eller 4% spelar däremot stor roll.

Se mer här:

https://twitter.com/SpararPrepp/status/1037789272588394497?s=20
Citera
2018-09-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Om SD får 22% eller 23% spelar ingen som helst roll. Om AfS får 3% eller 4% spelar däremot stor roll.

Se mer här:

Ja om AfS får 3% eller 4% och över spelar en mycket stor roll.
Citera
2018-09-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Den där Matikainen är bland de mest samlade individerna jag sett som är engagerad inom politiken. Mycket sevärd intervju som besvarar många frågetecken kring varför en vän till mig, som är något av ett extremfall när det gäller vänsterblivna människor, varför han super sig full var dag för att hantera ångesten av att hålla sig politiskt korrekt.. jag börjar helt ärligt tycka synd om svenskar här i Sverige som ljugit/ljuger för sig själva än idag.

Jag funderar såhär 2 dagar innan valet hur jag skall rösta.
Antingen blir det SD på alla 3 eller SD på kommun/landsting och AFS in i riksdagen.
Hur tänker ni andra här på forumet?

AfS till riksdagen. Det är den enklaste rösten jag någonsin kommer ha lagt. Har inte bestämt mig när det gäller kommun och landsting. Vill ge det största långfinger jag kan med de andra rösterna och då vet jag inte om SD är bäst.

Det verkar för övrigt fortfarande vara något konstigt med AfSs Facebook-likes. Går extremt trögt nu. Köper inte hur det kan gå från över 2 000 gilla per dag till knappt ens 100 eller vad det varit senaste dygnet. Rensas det ut likes på något sätt?
Citera
2018-09-06, 23:20
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Afs i riskdagen, blankt på Landstinget och kanske SD i kommunen för att driva S och MP till vansinne. Men så som SD-ledningen beter sig så förtjänar de inga röster. De är till och med mer hederslösa än 7-klövern!

Sverigedemokraterna ute i kommunerna är oftast betydligt mer hårdförda än ledningen. Det kommer säkert vara många avhopp till AfS innan nästa val ifrån sd:s lokalavdelningarna, så klart du ska rösta SD.
Citera
2018-09-06, 23:20
Medlem
Uusmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Tråkigt att Jomshof lät sig pressas till att plita ner det där. Desperation.
Snarare depression.
Citera
2018-09-06, 23:21
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Undrar hur många stödröster (dvs procentenheter) AfS kan få av de andra småpartierna som står utanför riksdagen. Vad tror ni? Går det ens att spekulera i?

SD kommer få stödröster från alla som inte vill att de mellan 3 och 4% AfS har idag ska kastas bort.

De flesta fattar att SD inte får något inflytande de kommande fyra åren och då är AfS mycket bättre i RD då de bildar opinion, inte sitter passiva i bänkraderna.

Det var ca: 0,9% som röstade blankt 2014 och 15% som inte röstade alls. Kanske kan AfS plocka någon där?

Jag är helt säker på att av männen som är invandringskritiska är det få under 50 som lockas av SD nu när AfS finns. Det finns kanske 1,5 miljon svenska män mellan 18 och 50 år. Åtminstone 40% är invandringskritiska. Det är 600 tusen. Det räcker med att 1/3 av dessa väljer AfS så är de inne i RD..
Citera
2018-09-06, 23:22
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Undrar hur många stödröster (dvs procentenheter) AfS kan få av de andra småpartierna som står utanför riksdagen. Vad tror ni? Går det ens att spekulera i?

Jag tror faktiskt de kan sno ett fåtal röster från gamla Piratpartister som insett att de är körda och blivit förbannade på shekelklöverns angrepp på yttrandefriheten.
Har även hört ett par vänstermuppar grymta om detta, men att få någon av dessa att rösta AfS är nog lika liten chans som att få uppleva en snöstorm i Juli.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-09-06, 23:22
Bannlyst
Citat:

Se mer här:

Är så trött på detta skitsnacket! Det är klart att det spelar roll om SD får 3-5 procent mer! Fattar du verkligen inte det? Det spelar alltid roll om ett parti får mer röster då det innebär mer inflytande i riksdagen, och därav sätter det en större press och behov för de andra partierna att behöva samarbeta.

Dessutom blir det svårare för de andra partierna att samarbeta över blockgränsen.

Märks verkligen hur desperata ni är för att ljuga er till en massa röster!
Citera
2018-09-06, 23:23
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffAhl
Instämmer helt om detta! Hur tror du att det kommer sluta för AfS? Kommer dom in eller inte enligt dina beräkningar?

Ärligt talat, jag har inte aning, känns som om det kan bli allt mellan 1-5% antagligen nåt mittimellan.
Citera
2018-09-06, 23:24
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
SD kommer få stödröster från alla som inte vill att de mellan 3 och 4% AfS har idag ska kastas bort.

De flesta fattar att SD inte får något inflytande de kommande fyra åren och då är AfS mycket bättre i RD då de bildar opinion, inte sitter passiva i bänkraderna.

Det var ca: 0,9% som röstade blankt 2014 och 15% som inte röstade alls. Kanske kan AfS plocka någon där?

Jag är helt säker på att av männen som är invandringskritiska är det få under 50 som lockas av SD nu när AfS finns. Det finns kanske 1,5 miljon svenska män mellan 18 och 50 år. Åtminstone 40% är invandringskritiska. Det är 600 tusen. Det räcker med att 1/3 av dessa väljer AfS så är de inne i RD..

Intressanta tankar om de invandringskritiska männen.

Men de invandringshatiska då, dvs NMR. Kan AfS få stödröster från dem i någon större utsträckning?
Citera
2018-09-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Det är så uppenbart vad syftet är med Expressens artikel. Man ringer upp lydiga opinionsinstitut som manipulerar både SD och AfS helt medvetet. Man kan inte tolka Expressens artikel som något annat än ren desperation och ett försök att påverka valutgången. Jag står fortfarande för att AfS får 5% i valet och att SD får 28-30%.

Precis. Om det hade varit sant att AfS var ett promilleparti utan några chanser. Då hade media gjort allt för att ge AfS uppmärksamhet för att ta röster från SD. Eller i alla fall inget intresse trycka ned deras chanser.

Dessutom tror jag inte Expressen själva gjort detta, utan artikeln baseras på en artikel från ETC från igår. De har nog inga betänkligheter hitta på helt.
https://www.etc.se/inrikes/alternativ-sverige-langt-fran-en-riksdagsplats
Citera
2018-09-06, 23:25
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Är så trött på detta skitsnacket! Det är klart att det spelar roll om SD får 3-5 procent mer! Fattar du verkligen inte det? Det spelar alltid roll om ett parti får mer röster då det innebär mer inflytande i riksdagen, och därav sätter det en större press och behov för de andra partierna att behöva samarbeta.

Dessutom blir det svårare för de andra partierna att samarbeta över blockgränsen.

Märks verkligen hur desperata ni är för att ljuga er till en massa röster!

Så hur har SD:s ökning från 5,7% 2010 till 12,9% 2014 påverkat politiken i Sverige tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in