Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-06, 21:58
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Talade till den finska befolkningen i Sverige. Var jäkligt mäktigt på plats, även om jag inte förstod ett ord av vad som sades. Finsk sisu! Orcherna och våldtäktsvänsterns såg skrämda ut.

Kul att Rasmus ville komma och hjälpa Kasselstrand. Han har varit tuff mot mötesstörarna.
Citera
2018-09-06, 22:02
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Här är invandraren som SPOTTADE på Gustav Kasselstrand idag under torgmötet i Nyköping.

https://twitter.com/AfS_riks/status/1037788592196804609?s=20

Blatten är i alla fall gripen. Återstår att se om det blir någon påföljd för lamavarelsen.
Citera
2018-09-06, 22:05
Medlem
robotguras avatar
Ny intervju av Nya Tider:

Relationscoachen Lennart Matikainen: "Därför valde jag Alternativ för Sverige"

https://www.youtube.com/watch?v=CIaUz31DYaI
Citera
2018-09-06, 22:07
Medlem
jay.simpsons avatar
Nu har Afs tack vare Zara Larsson nått en ny målgrupp Inte speciellt relevant men en som ZL drar till sig unga som inte känner till partiet och nu kanske går in och läser om Afs. Mindre smickrande ordalag från ZL dålig reklam är ändå bra reklam. Som sagt unga som annars inte har ett politiskt intresse och går ifrån vad hjärndöda kändisar som ZL och föräldrarna säger kan få för sig att kolla upp Afs. Bland ungdomarna ligger framtiden.
Citera
2018-09-06, 22:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Nu har Afs tack vare Zara Larsson nått en ny målgrupp Inte speciellt relevant men en som ZL drar till sig unga som inte känner till partiet och nu kanske går in och läser om Afs. Mindre smickrande ordalag från ZL dålig reklam är ändå bra reklam. Som sagt unga som annars inte har ett politiskt intresse och går ifrån vad hjärndöda kändisar som ZL och föräldrarna säger kan få för sig att kolla upp Afs. Bland ungdomarna ligger framtiden.

Vad skriver stolpskottet?
Citera
2018-09-06, 22:13
Medlem
Dorniers avatar
Kasselstrand är en beundransvärd ledare som inte räds att vara vid frontlinjen, det såg man idag i Nyköping.

Edit. Lite galet dock, som andra redan skrivit, att man haft så dålig säkerhet under turnén. Rent av dumdristigt att bara förlita sig på polisen.
Senast redigerad av Dornier 2018-09-06 kl. 22:17.
Citera
2018-09-06, 22:14
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Demoskops nya förbättrade metoder som de säger ska gånga SD rättvist i artikeln ska ju ge SD 18-20 procent just nu, jag vet jag tror om de mätmetoderna. Felkällorna för AfS lär för övrigt vara felkällorna för SD på steroider eftersom man kommer mobilisera nya väljargrupper och man rekryterar från de allra mest missnöjda eller desillusionerade sverigedemokraterna. Mupparna på Demoskop har nog försökt ringa mig sista dagarna, men om de på riktigt tror jag tänker svara ett okänt nummer när jag cyklar hem från jobbet eller är i affären så vet jag inte vad.

Även webpanelerna är ju inte heller perfekta. För det första måste man rekrytera folk som tycker det är menigsfullt att lägga sin tid på att vara med i webpaneler, vilket inte självklart är samma personer som de som inte deltar, men sedan beror det ju också på hur man rekyterat dem. Om man rekyterar på DNs hemsida så kommer du också få en panel som inte direkt lär fånga upp AfS väljarstöd oavsett om du viktar på ålder, utbildning och andra parametrar. Att fånga upp AfS är ljusår svåare än att fånga upp trump, eftersom AfS bara behvöer fånga upp ett väldigt specifikt segment av väljarna, samtidigt som Trump var tvungen att fånga upp även mainstreamväljarna.

Bra, men sen finns det faktiskt heller ingenting som hindrar dem från att helt enkelt ljuga. Vi vet att etablissemanget ljuger för oss hela tiden och vi vet att de vill byta ut och förinta oss som folk. Jämfört med det är det ju en väldigt liten sak att ljuga för oss om en opinionsundersökning.
Citera
2018-09-06, 22:17
Medlem
MrSkargards avatar
https://mobile.twitter.com/RichardJomshof/status/1037767842224066560

Richard Jomshof har uppenbarligen inga invändningar mot att svenska politiker utsätts för brottsliga angrepp och rent förtryck.
Citera
2018-09-06, 22:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g4mbler
Perfekt mediescenario nu för att AfS ska maximera sina chanser att komma in i riksdagen:

1. Flera välsedda program tar upp AfS för att "ta avstånd" - kom ihåg här att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet för ett parti som alltför många inte ens vet existerar. Målet är inte en majoritet här, utan 4%. Så många av de som ser inslagen om AfS kommer att sympatisera med dem.

2. Det indragna tillståndet för kungsan har redan get mycket bra medietäckning.

3. Filmerna från Nyköping idag håller på att bli virala. Det har två effekter: en del av de som tidigare tänkt rösta SD växlar till AfS, samt fler deltagare kommer att sluta upp till turnéfinalen imorgon.

Skulle sätta sannolikheten för riksdagsinträde i nuläget till ca 60-65%.

Phew.... jag är väldigt nervös just nu... vågar inte säga mer än fifty-fifty. Saknade verkligen särredovisning hos Yougov i veckan (jävla fifflare!)

Men jag gillar ju också drama. Det gör livet spännande. Trumpvalet var en riktig berg-o-dalbana, inklusive valnatten.

Och jag oroar mig egentligen mest för bettingen. Politiken kommer att gå bra hursomhelst. 10-15% i EU-valet skulle jag säga redan nu.
Citera
2018-09-06, 22:21
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Det där ekonomiska stödet är väl inte så mycket, tror Fi fått 350000 det här året. Det räcker för att avlöna en halvtidstjänst.

Nej, det stämmer inte. F! fick 3,1% 2014 vilket betyder att man för 2018 fått ca: fem mandatbelopp på vardera 324’, totalt runt 1,5 miljoner.
Citera
2018-09-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag är tämligen övertygad om att du inte behöver vänta så länge. Jag tror att AfS's väljarstöd ligger runt 2%. Vid det oundvikliga extravalet som sannolikt kommer hållas i samband med EU-valet 2019, kommer AfS garanterat ta plats i Riksdagen.

Det är dock av mycket stor vikt att se till att AfS får åtminstone 2,5% så att de får ekonomiskt partistöd.
Om AfS stannar på 3 procent så kommer inget parti vilja ha extraval, allra minst SD. Det finns en risk att SD då lägger sig platt för en regering och håller den under armarna i fyra år.

Det är mitt mardrömsscenario. Då är vi verkligen ur askan i elden.
Citera
2018-09-06, 22:25
Medlem
stor risk att afa, vänsterextremister kommer helt sabotera mötet i kungsan,
nu måste polisen sätta staket så afs får protestera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in