Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Afs kommer inte komma in i riksdagen, det är en bortkastad röst i sjön.
Om en röst är bortkastad eller inte behöver ju knappast mätas i riksdagsinträde eller ej. En röst på vänstern, eller valfritt sjuklöverparti skulle man också kunna argumentera för är en bortkastad röst. Nu har AfS chansen till partistöd och mer uppståndelse även om de inte når riksdagen. Så inte direkt bortkastat.
Citera
2018-09-09, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jo, absolut. Skillnaden är att massmedia har en helt annan taktik den här gången. SD stal showen i medierna och dubblerades med varje val. Den här gången kör medierna tysta leken gällande AfS. De få gånger som de faktiskt nämner partiet så är det alltid med orden ”högerextrema” eller ”högerpopulistiska”.

Det är alltså isolering och smutskastning på samma gång. Väl spelade kort ur deras synvinkel. De ställer absolut inte AfS i rampljuset men de avmålar dem subtilt i bakgrunden av de politiska diskussionerna.
Orden ”högerextrema” eller ”högerpopulistiska" är idag intresseväckande ord för människor som blivit immuna mot t.ex. "rasistiska och nazistiska" . De triggar potentiella väljare.

"Isolering", idag valdagen, har alla potentiella väljare kännedom om AFS. Ingen potentiell väljare kan ha missat oss.
Senast redigerad av Evilius 2018-09-09 kl. 03:30.
Citera
2018-09-09, 03:33
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Exaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakt!

Haha, du vägrar alltså svara på frågan. HÖG ENERGI AfS:are

EXAKTWAVE

Jag får upprepa mig. Hur borde VpK, F! och AfS agera om deras riksdagsledamöter/kandidater gjorde så här:

En jurist från AfS som använder kryphål för att få asyl åt skäggbarn.
En jurist från F! som använder kryphål för att skydda våldtäktsmän.
En jurist från VPK som använder kryphål för att undvika betala skatt.

Nothing to see here. Business as usual?

Men ditt FlashyBJÄLKE, jag har svarat dig redan, läs igen din brölkultist.
Tror det är din låg energi hjärna som inte klarar av att processa informationen.
Som sagt, gå tillbaka och läs igen, det handlar om den bjälke du håller så kär.
Vill du hjälpa till med den lilla smutsen i ögat så måste du först ta bjälken ur ditt egna öga (Karlsson+Bieler+Jomshof måste du få bort), DÄREFTER kan du hjälpa din broder, inte innan.

Så seså, iväg och ta bort bjälken nu FlashyBJÄLKE.
Citera
2018-09-09, 03:53
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Självklart. Jag tror dock att många av problemen kommer att vara helt i schack när (om) AfS kommer in. Det kommer nämligen ta ett bra tag. Partiet är inte bara splitternytt utan också alldeles för extremt för vanliga svenssons. Den enda lösningen för att växa i slutändan är att anpassa sig till ”anständigheten”. Så varför är de ledande företrädarna så bergsäkra på 4% 2018? De bygger bara en lång fallhöjd åt sig själva med slogans som ”Sveriges nya riksdagsparti”.

Problemen kommer inte vara i schack om 4 år. Då har 700000 fler gratisätare kommit till landet, dvs. landet kommer ha minst 300 ghetton.

SD har ett par ganska dåliga lösningar som de inte kommer få igenom då de förblir utfrysta, så de kan stå där med 25% och vara helt utan makt.

Lösningen är givetvis invandringsstopp för gratisätare men även återvandring av åtminstone den halva miljon som AfS föreslår, inte ens det kommer räcka men totalstopp och återvandring är det enda som räcker för att få det hela i schack.

Antagligen vet ledarna i AfS något som vi inte vet men som de inte kan berätta.

Tillbaka till de övriga partierna, tror du verkligen dessa går med på någon större minskning av blattarna in i landet? Det tror inte jag. Det blir som Löfven och hans 80000 ska utvisas, de utvisade runt 5000 av de 80000. Man lovar något stort, gör något smått. Situationen kommer sedan förvärras med de 700000 nya.

SD har inte lösningen, AfS har lösningen.
SD är utspädd lättmjölk, de är ingenting mot vad de varit och det felet finns hos Mattias Karlsson, Richard Jomshof och Paula Bieler som gemensamt (med andra libtarder i partiet) har drivit in SD på en liberaliseringsväg, en väg där de låter SD bli samma smuts som övriga Riksdagspartier.
En jävla låtsasopposition är de, man har haft öppna mål och straffsparkar där man helt enkelt vägra slå bollen i mål. Vad har dessa åstadkommit på 8 år? Knappt ett skit.
Extra intressant var när de höll sina skitiga munnar när massinvasionen av muslimer skedde 2015.
Var i helvete var SD? Tyst som i graven när de borde skapat en riktig storm mot att terroristerna bjöds in i landet.

SD har absolut inte lösningen, de är som en gammal vakthund som inte längre skäller eller skrämmer buset.
Citera
2018-09-09, 05:27
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Å andra sidan så har det alternativa medialandskapet blivit starkare och fått fler följare sedan 2010.

AfS har gått om 3 riksdagspartier oavsett.

Vad hade övriga partier när SD kom in med 38 000 likes?

Talar ju snarare för AfS.
Senast redigerad av Överste-Rövhål 2018-09-09 kl. 05:32.
Citera
2018-09-09, 05:33
Medlem
Mötesstörande massinvandringsvumande horan

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Snabbt och resolut hanterande av folkförräderskan. Hon är dokumenterad. Vi undersöker saken.

Är den vidriga horan identifierad ännu?
Senast redigerad av pojkrumspedofil 2018-09-09 kl. 05:39.
Citera
2018-09-09, 06:08
Medlem
rikastistorstans avatar
Någon här med insyn som vet om Afs har blivit kontaktade av media med förfrågningar om att få bevaka deras valvaka? Intressant ur flera aspekter. Jag har full förståelse för att man inte har något intresse av att bevaka ett parti som inte har en snöboll i helvetes chans att nå ett resultat över säg 2%. Däremot så skulle det vara episkt pinsamt om man helt missar att bevaka ett nytt parti som får 2,5% eller mer. Hur fan skall journalistkräken ens kunna fortsätta sändningen om det skulle stå en stor jävla övrigt-stapel och blinka på 5-6%? Har kontakt etablerats så betyder det alltså att etablissemanget egentligen inte alls är så säkra på att Afs är det microparti dom försöker ljuga om utåt.

Det som nästan är roligast med ett eventuellt succéresultat är att det skulle slå totalt splitt mellan pk-packet/fårskocken och etablissemangsmedia. Här har vi alltså en media som inte har förvarnat sina undersåtar om den annalkande katastrofen. Tänk så många människor som inte ens har fått en chans att demonstrera eller starta Facebook-upprop mot Afs pga att dom inte ens har fått höra talas om deras existens.

2010 röstade dom unga arga männen in SD i riksdagen. Idag hoppas jag att dom hjälper Afs in. Upplysta kvinnor och åldringar i all ära men det hänger på denna grupp. Jag själv och alla mina tidigare SD-vänner kommer rösta Afs. Vi är visserligen inte så unga längre men jävligt arga!
Citera
2018-09-09, 06:12
Medlem
Tubleross avatar
Blev två fina röster på AFS från familjen igår!

Idag gäller det!
Citera
2018-09-09, 06:24
Medlem
Äntligen är det 9 september och valdag
Idag är dags för en förändring och nu kör vi ända in i kaklet.
Rösta för Sveriges framtid - rösta Alternativ för Sverige
Citera
2018-09-09, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Någon här med insyn som vet om Afs har blivit kontaktade av media med förfrågningar om att få bevaka deras valvaka? Intressant ur flera aspekter. Jag har full förståelse för att man inte har något intresse av att bevaka ett parti som inte har en snöboll i helvetes chans att nå ett resultat över säg 2%. Däremot så skulle det vara episkt pinsamt om man helt missar att bevaka ett nytt parti som får 2,5% eller mer. Hur fan skall journalistkräken ens kunna fortsätta sändningen om det skulle stå en stor jävla övrigt-stapel och blinka på 5-6%? Har kontakt etablerats så betyder det alltså att etablissemanget egentligen inte alls är så säkra på att Afs är det microparti dom försöker ljuga om utåt.

Det som nästan är roligast med ett eventuellt succéresultat är att det skulle slå totalt splitt mellan pk-packet/fårskocken och etablissemangsmedia. Här har vi alltså en media som inte har förvarnat sina undersåtar om den annalkande katastrofen. Tänk så många människor som inte ens har fått en chans att demonstrera eller starta Facebook-upprop mot Afs pga att dom inte ens har fått höra talas om deras existens.

2010 röstade dom unga arga männen in SD i riksdagen. Idag hoppas jag att dom hjälper Afs in. Upplysta kvinnor och åldringar i all ära men det hänger på denna grupp. Jag själv och alla mina tidigare SD-vänner kommer rösta Afs. Vi är visserligen inte så unga längre men jävligt arga!

Kan konfirmera att det finns nya unga förbannade väljare som är redo att rösta in AfS.

Förövrigt är det nog ingen mainstream-media som kommer närvara på AFS valvaka. Alternativmedia kanske finns där dock. Oavsett ifall AfS får +2% eller 4% så kommer alla äckliga mätinstitut få skämmas öronen av sig. Speciellt Demoskop som gick ut bara för någon dag sedan med att det knappt går att mäta AfS och att de är ett promille-parti. Vi ska fan motbevisa dem.
Citera
2018-09-09, 07:31
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Idag tror jag att vi kommer att få se många vänsterliberala troll i tråden inklusive Expo-Karlsson/Jomshof-falangen ur SD.

För alla er som sympatiserar med AfS som står i valet och kvalet hur ni ska rösta idag så vill jag ge er två ganska talande länkar som jag vill att ni reflekterar över.

1. https://d1qmdf3vop2l07.cloudfront.net/brawny-towel.cloudvent.net/compressed/83c1c80374fed8aa3cd72b8146e4989c.pdf

2. https://alternativforsverige.se/13-kan-tänka-sig-att-rösta-på-alternativ-för-sverige/

Tilläggas bör att dessa mätningar skedde i Mars då partiet fortfarande var ganska okänt vilket förmodligen gjorde att partiet inte ansågs ha en reell chans att ta sig in i riksdagen, vilket man bör ha numera efter succén på sociala medier.

Jag vill även tillägga att 4,6 miljoner människor har tagit del av AfS på sociala medier den senaste tiden, något som AfS gick ut med på Facebook igår, med bildbevis.

Jag tror inte att AfS behöver ligga utanför riksdagen som vissa påstår. Jag håller det heller inte för osannolikt att AfS skräller precis som ”Ny demokrati” gjorde med sina 6,7% i valet 1991.

Så min uppmaning till alla som ska rösta idag och som läser i tråden så vill jag säga att om ni vill ha en förändring och slippa ett moment 22 i fyra år till så se till att rösta in AfS i Sveriges riksdag. Annars går det här landet åt helvete!
Citera
2018-09-09, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Snyggt försök. Du kan dra åt helvete med dina råd, Jimmiepede.

Är absolut inte någon jävla Sverigevän! Tvärtom. SD troll är det värsta jag vet. Man ska bara inte ta det för givet när AfS är osynliga i de flesta mätningarna. Detta innebär förstås inte att man inte ska rösta på partiet, för det bör man absolut göra.

Men helvetets portar är öppna, så du får gärna åka dit iaf 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in