2018-09-06, 01:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ditt sista: Håller med dig fullt ut.
Vad som än i den kommande FUP:en kommer att presenteras, så är jag helt säker på att vi inte efter genomläsningen av den, kommer att kasta utredningen på soffbordet och utbrista: "Jaså, var det så mannen/pappan upplevde situationen, då blir trippelmordet förklarligt. Nästan självklart och nödvändigt".

Hittills talar inget för att han vid mordtillfället skulle ha drabbats av en psykos eller på annat vis varit oförmågen att tolka verkligeheten. Familjeråd hade hållits på kvällen. Hade pappan då hojtat om imperativa röster o a, så hade familjen nog sett till att han kom under vård.

(det jag fetade)
Tror precis tvärtom. Vi kommer att få detaljerad information om bakgrund och förlopp. Den FUP:en kommer att vara omfattande och inte utelämna någonting.
Skälet är att Åkl kommer att yrka på livstid; tre skyddslösa mördas i det gemensamma hemmet under skräck och fruktan. Två minderåriga barn. 5 cent på att yrkandet blir livstid.
Det som nu plötsligt skulle kunna ändra allt vad gäller FUP, vore om tillsynen av pappan brister hos KV/ Rättspsyk och han får utrymme till att ta sitt liv. Hoppas därför på 24/7-bevakning och med "klistrat vak". Inget får gå fel där!

Jag ändrar mig litegrann. Jag var för mycket i Bjärredtråden kanske. Men vi kommer likväl inte få höra kvinnans version, direkt. Dock sannolikt anhöriga, om de nu skulle separera. Men det kommer nog ta sin lilla tid. Hursom så ser jag ingen vits i att gå utredningen i förväg.
Citera
2018-09-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag ändrar mig litegrann. Jag var för mycket i Bjärredtråden kanske. Men vi kommer likväl inte få höra kvinnans version, direkt. Dock sannolikt anhöriga, om de nu skulle separera. Men det kommer nog ta sin lilla tid. Hursom så ser jag ingen vits i att gå utredningen i förväg.
Ingen vits att störa utredningen med obelagda påståenden gällande ditten eller datten här i tråden, håller helt med dig.

Det mesta talar för att utredningen blir gedigen: avgränsad brottsplats, inga alternativa gärningspersoner, ett tidigt erkännande, "jättemycket teknisk bevisning" (och till skillnad från Örebro med mordet på LW, så litar jag på att det stämmer här), så om mannen/pappan hindras från att suicidera, så har Åkl a walk in the park att se fram emot.

Ett förfärligt brott har inträffat.
Sannolikt kunde det förhindrats, men det vet vi inte nåt om ännu.
Citera
2018-09-06, 01:55
Medlem
Om det som sagts tidigare om spelmissbruk stämmer så kan det vara så att mötet med familjen rörde detta & att det ställts ultimatum.
Frun kan ha samlat släkten för en ”intervention”.

Finns självklart inga förklaringar i universum som gör detta handlande rimligt, utan jag spekulerar bara i ett ”vad hände & varför”
Men ett ultimatum (om tex skillsmässa om det inte blir skärpning) & att då ev frun inför hela släkten berättat om missbruket kan ha varit det som fått bägaren att rinna över på någon som inte är helt frisk i skallen från början.
Psykisk ohälsa behöver inte synas på utsidan.

Alla som ställs mot väggen med ett missbruk mördar inte sin familj, som tur är. Men jag tänker med en bakomliggande krass mental hälsa, eventuell diagnos (eller vad som borde vara en) är det kanske inte en så bra kombination/prognos.

Allt prat & skriverier om ”en glad, snäll, familjefar & spårvagnsförare” kommer från bekanta, människor som bara ytligt känner honom eller som bara träffat pån.
Det kommer nog snart uppgifter om att karln hade problem med aggression eller dyl. från dem som kanske kände han mer på djupet.
Jag tror han pucklat på frugan innan, mer än en gång.
Inte sjutton går man från glad & snäll familjefar till att mörda fru & barn utan att man fått en psykos. Och får man en psykos ringer man inte polisen direkt efteråt...

Men jag kan ha fel. Ibland är både livet & människor helt orimliga.

Förmodligen kommer han hävda sinnesförvirring för att komma ut tidigare. Eller helt motsatta så kommer han ta sitt liv innan detta ens får någon form av förklaring.
Citera
2018-09-06, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Bengtsson
Häktningsframställan:
https://minfil.com/ud01W1g2bc/G_tebo...8_Aktbil_8_pdfTvå barn är/var MGM och BO föräldrar till, en flicka född 2018 och en pojke 2016.BO, född 1984, kom till Sverige i november 2002. Föddes i Mosul i Irak. Svensk medborgare 2007.
Okej, de hade alltså varit här lika länge. Kanske var de släkt med varandra också?
Citera
2018-09-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Frölunda, enligt polisen.

”Samtidigt utreds ytterligare ett mord, i Angered.
– Där är också en misstänkt gärningsman gripen, säger Thomas Fuxborg.”

4 döda på ett dygn. Inte illa.
ja en jävla somalier som slog ihjäl sin svenska flickvän alltså skicka hem dom
Citera
2018-09-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Om det som sagts tidigare om spelmissbruk stämmer så kan det vara så att mötet med familjen rörde detta & att det ställts ultimatum.

Finns självklart inga förklaringar i universum som gör detta handlande rimligt, utan jag spekulerar bara i ett ”vad hände & varför”
Men ett ultimatum (om tex skillsmässa om det inte blir skärpning) & att då ev frun inför hela släkten berättat om missbruket kan ha varit det som fått bägaren att rinna över på någon som inte är helt frisk i skallen från början.

Alla som ställs mot väggen med ett missbruk mördar inte sin familj, som tur är. Men jag tänker med en bakomliggande krass mental hälsa, eventuell diagnos (eller vad som borde vara en) är det kanske inte en så bra kombination/prognos.

Allt prat & skriverier om ”en glad, snäll, familjefar & spårvagnsförare” kommer från bekanta, människor som bara ytligt känner honom eller som bara träffat pån.
Det kommer nog snart uppgifter om att karln hade problem med aggression eller dyl. från dem som kanske kände han mer på djupet.
Inte sjutton går man från glad & snäll familjefar till att mörda fru & barn utan att man fått en psykos. Och får man en psykos ringer man inte polisen direkt efteråt...

Förmodligen kommer han hävda sinnesförvirring för att komma ut tidigare. Eller helt motsatta så kommer han ta sitt liv innan detta ens får någon form av förklaring.

Åklagaren har valt att gå på psykisk ohälsa och göra en liten paragraf 7. Den kommer säkert att följas upp av en stor. Eftersom han är svensk medborgare kan han inte utvisas. Vi kommer aldrig att bli av med idioten. Då återstår slutförvaring på rättspsyk eller att han tar sitt liv.

Om han bara är en narcissist så kommer han aldrig att bli bra igen.
Citera
2018-09-06, 11:19
Medlem
0.999...s avatar
Har enligt egen utsago suttit anhållen för medhjälp till mord. Sade sig träffa någon främling på stan som han sedan tog en fika med när polisen kom och tog denne misstänkt för mord samtidigt som Sargon fick åka med som tidigare nämnt. En lite märklig händelse kanske men Sargon är väldigt social och pratglad av sig, eller var kanske rättare sagt.
Citera
2018-09-06, 12:20
Medlem
Enligt expressen låg dom i skilsmässa. Ansökan var inskickad bara några dagar innan morden.

Citat från expressen ”I fredags undertecknade paret i Frölunda en gemensam ansökan om skilsmässa.
Två dagar senare – tidigt på söndagsmorgonen – greps mannen i familjens hem efter att han ringt polisen och berättat att han dödat både hustrun och deras två små barn”
Citera
2018-09-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm

Blir svårt att få det till sinnesförvirring om det är som media rapporterar att de lämnade in skiljsmässopapper två dagar innan morden. Då pekar det på rationellt men synnerligen absurt beteende och ingen mentalsjukdom. Visst, de kommer säkert skicka iväg han på en stor sökning, men lär bli fängelse. Och såklart livstid. Muck typ 2035 eller ngt sånt.
Citera
2018-09-06, 12:41
Medlem
Solglittrets avatar
https://www.expressen.se/gt/ansokte-...a-fore-mordet/

Enligt Expressen/GT lämnade makarna in en skilsmässoansökan underskriven av båda på fredagen 31/8.
Hustrun skulle få vårdnaden om barnen.
Morden skedde på natten mellan lördag/söndag 1-2/9. Han greps 05.02 och anhölls 10.43 den 2/9.
Citera
2018-09-06, 12:44
Medlem
Precis som jag misstänkte, det står på Aftonbladet att han hade lämnat in skiljmässa ansökan några dagar innan dådet.

Kvällen innan dådet var fruns familj/släktingar över dem och pratade med make och fru.
Många av er på flashback som inte har mycket erfarenhet av denna typen av skillsmässa kan tro att hennes släkt var bara där för att tala dem till rätta.

Jag tror anledningen till att han begick dådet är för att. Fruns släkt hotadr honom att han inte kan skiljas bara så där. Eller om du nu vill lämna henne så får du aldrig mer träffa dina barn hon ska ha ensam vårdnad och du ska betala underhåll. Dessutom blir det även andra kosntnader från skiljsmässan osv.

Han kände att han blev hotad samtidigt att han inte kanske skulle se sina barn igen. Frun och hennes familj skulle få barnen att hata pappan som var så ond osv. Samtidigt vill han inte betala så mycket pengar då gör han detta efter att hennes släktigar gått hem och familjen har lagt sig.
Citera
2018-09-06, 12:51
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Precis som jag misstänkte, det står på Aftonbladet att han hade lämnat in skiljmässa ansökan några dagar innan dådet.

Kvällen innan dådet var fruns familj/släktingar över dem och pratade med make och fru.
Många av er på flashback som inte har mycket erfarenhet av denna typen av skillsmässa kan tro att hennes släkt var bara där för att tala dem till rätta.

Jag tror anledningen till att han begick dådet är för att. Fruns släkt hotadr honom att han inte kan skiljas bara så där. Eller om du nu vill lämna henne så får du aldrig mer träffa dina barn hon ska ha ensam vårdnad och du ska betala underhåll. Dessutom blir det även andra kosntnader från skiljsmässan osv.

Han kände att han blev hotad samtidigt att han inte kanske skulle se sina barn igen. Frun och hennes familj skulle få barnen att hata pappan som var så ond osv. Samtidigt vill han inte betala så mycket pengar då gör han detta efter att hennes släktigar gått hem och familjen har lagt sig.
Vilken artikel i Aftonbladet läser du där det framgår att det bara är han som ansökt om skilsmässa? Den jag hittar säger att båda ansökt.
Citat:
I fredags – två dagar innan de misstänkta morden – ansökte paret om skilsmässa.

I ansökan som inkommit till Göteborgs tingsrätt framkommer att paret ansökt gemensamt och att båda skrivit under.

Den döda kvinnan föreslås i handlingarna att få ensam vårdnad om de två barnen, som enligt Aftonbladets uppgifter var under två år.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-trippelmordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in