2018-09-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är möjligt att han har, men tror du att han plötsligt blivit negativt inställd till EU över en natt eller? Har man jobbat och verkat för Sverige i EU är man en äcklig globalist och bör inte vara välkommen i SD. Men allt är väl förlåtet antar jag

DU är medveten om att SD också har representanter i EU? Det är något man får förhålla sig till sålänge man sitter i EU.

Det fungerar inte så som du tror att det fungerar. Varför skolkar du från skolan?
Citera
2018-09-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Charlie Weimer är definitivt en intelligent kille. Ingen som kommer att påverka SD:s valresultat på kort sikt dock.
Nä, men det är såklart en långsiktig värvning, och inte vem som helst.

Han är snubben som la grunden till att det idag finns såna som Skyttedal i svensk politik.
Citera
Medlem
Gör inget om han varit globalist. Gör avbön och se till att hålla kappan rätt.

Som politiken blivit och med en sådan journalistkår så hade jag slagit åt alla håll.

Detta var ingen dålig värvning för den väcker uppmärksamhet.
Citera
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det här blev lite deja vu för mig, känns som att svarta katten i Matrix gått förbi två gånger... hade inte han redan gått över till SD sedan länge?

Ni som suckar fattar nog inte vilken typ av värvning detta är. Han är inte ett affischnamn, han är en konservativ Schlingmann. En politisk ingenjör, inte en estradclown.

Mycket inflytelserik, om man får tro denna Torbjörn Nilsson-text från i vintras:

Expressen: ”Nu kopierar alla Charlie Weimers idéer
Så typ SDs Steve Bannon?
Citera
2018-09-06, 11:49
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Med tanke på att han har varit "stabschef för Lars Adaktusson i Europaparlamentet" så borde han ju ha bra insyn i EU-arbetet och kan komma med nya infallsvinklar i den debatten.

Bra värvning.
Citera
Medlem
Detta är vad jag kallar signalpolitik!

Hejdå KD!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nä, men det är såklart en långsiktig värvning, och inte vem som helst.

Han är snubben som la grunden till att det idag finns såna som Skyttedal i svensk politik.

Jag skulle säga att Weimer är mer skärpt än Skyttedal. Skyttedal är dock mera utav en "postergirl", sen har hon mycket gratis av att vara kvinna. Tyvärr ser det ut så.
Citera
2018-09-06, 11:51
Medlem
Precis som jag hintade om. En totalt okänd person. Inte ens jag kände till honom trots att jag dammsuger nätet dagligen i jakt på politiska nyheter.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/akessons-toppvarvning-adaktussons-stabschef/

Vad i helvete är detta. Man rekryterar en nolla från en nolla.

Adaktusson har aldrig varit en kraft att räkna med. Han är enbart känd via sin frisyr. Där hans stabschef inte är hans frisör.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-09-06 kl. 12:03.
Citera
2018-09-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Gör inget om han varit globalist. Gör avbön och se till att hålla kappan rätt.

Som politiken blivit och med en sådan journalistkår så hade jag slagit åt alla håll.

Detta var ingen dålig värvning för den väcker uppmärksamhet.

Weimer är ingen globalist, lol. Han avskyr det vänsterliberala etablissemanget.
Citera
2018-09-06, 11:52
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Med tanke på att han har varit "stabschef för Lars Adaktusson i Europaparlamentet" så borde han ju ha bra insyn i EU-arbetet och kan komma med nya infallsvinklar i den debatten.

Bra värvning.

För er Sverigedemokrater KAN det vara bra om han kan bli en inofficiell väg mellan SD och KD. Det blir intressant att se Ebba Busch Thors reaktion på det här. Om inte annat så borde journalisterna fråga henne om det här på partiledardebatten.

Finns risk att det blir M-SD-KD men det kan även bli att KD slår bakut och vill distansera sig från SD, men tror det är svårt för KD som lever på stödröster från M och kanske SD.
Citera
2018-09-06, 11:53
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
DU är medveten om att SD också har representanter i EU? Det är något man får förhålla sig till sålänge man sitter i EU.

Det fungerar inte så som du tror att det fungerar. Varför skolkar du från skolan?

SD:s representanter sitter inte där för att suga globalisternas kukar som övriga partiers representanter gör. Tror du inte Weimers i egenskap av stabschef för Lars Adaktusson sugit EU-kuk under tiden han varit med? Naive pojke.
Citera
2018-09-06, 11:53
Medlem
-Mystics avatar
Wiemers är väl totalt okänd för de flesta, inklusive mig, visst han kanske är lite känd inom KD's lilla väljarskara.

Sedan kanske han är en väldigt kompetent politiker som kan hjälpa SD ordentligt. Men att man målade upp detta som en stor värvning för den stora skaran känns väldigt antiklimatiskt. Hade väl varit bättre med ett vanligt pressmeddelande där man annonserar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in