2018-09-06, 11:43
Medlem
Toppnamn rekryteras till SD hette det...

Ja jo... Det går ju att diskutera...
Citera
2018-09-06, 11:43
Medlem
Det här blev lite deja vu för mig, känns som att svarta katten i Matrix gått förbi två gånger... hade inte han redan gått över till SD sedan länge?

Ni som suckar fattar nog inte vilken typ av värvning detta är. Han är inte ett affischnamn, han är en konservativ Schlingmann. En politisk ingenjör, inte en estradclown.

Mycket inflytelserik, om man får tro denna Torbjörn Nilsson-text från i vintras:

Expressen: ”Nu kopierar alla Charlie Weimers idéer

Citat:
”Han var för konservativ för både Moderaterna och KD. Nu coachar han Lars Adaktusson och konstaterar att han hade rätt om allt och att KD blivit frånåkta.”

”Charlie hade fyllt sexton, en kortvuxen pojke i ovala brillor och gelérufsigt hår som gått med i moderata ungdomsförbundet och fått höra att tyckte man som han tyckte så var man konservativ.
Och att han inte skulle ta det som en komplimang.
Man skulle vara liberaaaal.
Man skulle tro på systemskiftet.
Charlie trodde nog mer på Gud. Eller på historien, traditioner, något slags sund nationalism, ett starkt rättssamhälle, familjen. Han trodde på normer. Det gjorde de alla däruppe i Värmland.
I Stockholm satt förbundsledningen och hatade sådant.
Så Charlie bytte parti. Allihop gjorde det. De blev kristdemokrater över en natt och Charlie valdes till ordförande.”
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-06 kl. 11:46.
Citera
2018-09-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag är inte nervös för egen skull, som bekant är jag inte Sverigedemokrat Tänkte mig in personens situation bara. Håller dock med dig om att det med största sannolikhet kommer vara någon okänd, sedan kommer en del sd troll att skriva "åh vilken bra värvning!" fast de behövt googla personen när Jimmie avslöjat vem det är.

Det ligger en del i din reflektion. Trots att jag är SDare.

Tyvärr är det så att en absolut majoritet av Sveriges befolkning är totalt okunniga när det gäller politik. Eftersom man är totalt ointresserade. Inte ens 1 procent av Sveriges befolkning kommer att läsa våran diskussion. Inte ens en promille.
Citera
2018-09-06, 11:45
Medlem
Otroligs avatar
Ingen rockstjärne-värvning direkt som till exempel Bali hade varit, men för det politiska bakgrundsarbetet lär den vara guld värd. Stärker såklart bilden av SD på sikt om politiker från sjuklövern fortsätter att ansluta.

Marcus Oscarsson:
Citat:
BREAKING NEWS
TUNG KD-PROFIL GÅR TILL SD - LARS ADAKTUSSONS STABSCHEF OCH FD KDU-BASEN CHARLIE WEIMERS VÄRVAD AV SD

Detta uppger Expressen men KD har ännu inte bekräftat det hela. Charlie Weimers är en mycket tung profil inom KD och som stabschef åt Lars Adaktusson är han mycket nära KD:s partiledning.

SD:s partiledning hoppas att Weimers ska bli en brygga mellan SD och Alliansen efter valet på söndag, enligt Expressen.

ANALYS
Det har en längre tid varit tydligt att KD-väljarna blivit allt mer positiva till SD och i Inizios mätning nyligen var hela 72% av KD:s väljare positiva till att regera med stöd av SD.

Charlie Weimers är en av KD:s absolut tyngsta tjänstemän och skulle uppgiften visa sig stämma - den är ännu inte bekräftad - så är det en stor värvningsframgång för SD.

KD har flyttat sig längre åt höger på vänster-högerskala under detta år och partiets klassiska socialliberala falang är på väg att raderas ut av den socialkonservativa falangen som nu dominerar stort inom Kristdemokraterna.
Citera
Medlem
Bra att det kommer in mer kompetent folk för SD. Senaste dagarna har varit jobbiga för oss SD väljare, med framförallt Expressens hetsjakt på SD. Men det kommer nog slå tillbaks på skräptidningen.
Citera
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Det är bra, då har han insyn i hur arbetet där fungerar. Hur tänkte du själv ärthjärna?

Det är möjligt att han har, men tror du att han plötsligt blivit negativt inställd till EU över en natt eller? Har man jobbat och verkat för Sverige i EU är man en äcklig globalist och bör inte vara välkommen i SD. Men allt är väl förlåtet antar jag
Citera
Medlem
Vitgardistens avatar
En riktigt bra värvning av SD! Weimers var ordförande för KDU 2008-2011 och bidrog starkt till att dra förbundet åt ett konservativt håll. Kunnig, intellektuell, och inte minst väldigt trevlig. Träffade honom flera gånger under min tid i KDU och har bara gott att säga.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vad tycker ni om att han kommer in raka vägen från globalisternas korridorer i Bryssel? Han har alltså verkat för EU. Kan ni acceptera det SDare?

Han kan nog göra en hel del nytta för SD både som riksdagspolitiker och EU politiker. Mera en "Arbetshäst" än ett populistnamn.
Citera
2018-09-06, 11:46
Medlem
RickHunters avatar
antiklimax

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/akessons-toppvarvning-adaktussons-stabschef/
Citera
Medlem
Ett är säkert SD är här för att att stanna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det här blev lite deja vu för mig, känns som att svarta katten i Matrix gått förbi två gånger... hade inte han redan gått över till SD sedan länge?

Ni som suckar fattar nog inte vilken typ av värvning detta är. Han är inte ett affischnamn, han är en konservativ Schlingmann. En politisk ingenjör, inte en estradclown.

Mycket inflytelserik, om man får tro denna Torbjörn Nilsson-text från i vintras:

Charlie Weimer är definitivt en intelligent kille. Ingen som kommer att påverka SD:s valresultat på kort sikt dock.
Citera
2018-09-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Känns alltså som en bra rekrytering, dessutom har han en fingerfärdighet i det politiska spelet som de flesta SD:are saknar
Citat:
De startade ett nätverk, Engelbrekt. De samlade konservativa från hela landet via ett primitivt digitalt forum. De skrev ett manifest.

Engelbrekt ville stärka konservatismen inom kristdemokratin. Engelbrekt ville slå vakt om svensk kultur och nationell särart och avskaffa den politiska korrektheten. Engelbrekt ville tala om globaliseringens baksidor. Och Engelbrekt ville begränsa rätten att bli svensk medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in