Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 11:30
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Han är väl est, men jag vet inte om det påverkar dialekten.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha! Trodde att han kanske var tysk. Det förklarar saken, och han kan flytta dit om han får svårt att få jobb här

Han berättar om sig själv här, ca 24 min och 40 sek in i klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=UAGBnFnbaJA
Citera
2018-09-06, 11:31
Medlem
Citat:
Aha! Trodde att han kanske var tysk. Det förklarar saken, och han kan flytta dit om han får svårt att få jobb här

Ja, det är lite detta som är svårt att greppa, var AFS (eller SD) står i dessa frågor. De är förståeligt att de inte utåt sett kan säga rakt ut att de inte vill ha negrer, mulatter, arabnegroidbybrider och annat genetiskt avvikande skräp, utan måste använda termer som "rumäner" (zigenare), "muslimer" osv.

Det hade varit bra att veta exakt var rasgränsen går i AFS och SD. AFS är ett borgerligt parti (Alternativ för Stureplan) som mer än gärna slår mot alla som är på botten, även etniska svenskar. För borgerligheten har aldrig lyckats (eller velat) skapa fler jobb eller underlättat för företagande. Borgerligheten har bara ett mål, det är att behålla sin makt och sina rikedomar, få mer makt och mer rikedomar, samt se till att fattiga blir ännu fattigare.
Citera
2018-09-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Utmärkt intervju av Mikael! Men jag känner mig nödsakad att påpeka karlns märkliga intonation och uttal...

Jag tycker han pratar bra men som du och nån mer har påpekat så har han en ganska udda intonation på vissa ord.
Citera
2018-09-06, 11:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Vad tror ni kommer dom dra in tillståndet i kväll?

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Aldrig. Inte en chans.
Vad händer ikväll?
Citera
2018-09-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Ja, det är lite detta som är svårt att greppa, var AFS (eller SD) står i dessa frågor. De är förståeligt att de inte utåt sett kan säga rakt ut att de inte vill ha negrer, mulatter, arabnegroidbybrider och annat genetiskt avvikande skräp, utan måste använda termer som "rumäner" (zigenare), "muslimer" osv.

Det hade varit bra att veta exakt var rasgränsen går i AFS och SD.

Det finns ingen exakt rasgräns och det kommer nog aldrig att finnas. I en intervju så sa Kasselstrand att en tysk eller en ryss lätt kan assimileras in i svenskheten, men han blev väldigt tveksam när det gällde en turk, så det är uppenbart att det man betraktar som minst problematiskt är etniskt och kulturellt närstående folk. Detta är ju egentligen bara en ren självklarhet.

Citat:
AFS är ett borgerligt parti (Alternativ för Stureplan) som mer än gärna slår mot alla som är på botten, även etniska svenskar. För borgerligheten har aldrig lyckats (eller velat) skapa fler jobb eller underlättat för företagande. Borgerligheten har bara ett mål, det är att behålla sin makt och sina rikedomar, få mer makt och mer rikedomar, samt se till att fattiga blir ännu fattigare.

Det här stämmer inte, även om partiledningens stil och framtoning är ganska borgerlig och ungmoderat. AfS är ett nationalistiskt parti och det framgår väldigt tydligt när man lyssnar på Kasselstrand i intervjuer. Han ligger närmare den tidiga socialdemokratin som byggde folkhemmet än någon nutida borgerlighet.
Citera
2018-09-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Han berättar om sig själv här, ca 24 min och 40 sek in i klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=UAGBnFnbaJA

Fast han berättar ingenting om sin bakgrund annat än att han är AT-läkare, att han har studerat och forskat etc.
Citera
2018-09-06, 12:08
Medlem
Alternativ för Sverige stämmer Stockholms stad.

Citat:
Med anledning av Stockholms stads beslut att bryta stadens kontrakt med Alternativ för Sverige gällande upplåtelse av Kungsträdgården har partiet idag stämt staden.

I målet vid Stockholms tingsrätt yrkar Alternativ för Sverige att Stockholms stad – vid påföljd av ett vite på 1 000 000 kr – ska förpliktas att följa parternas avtal och tillåta partiet att använda Stora scenen och området kring den under partiets valspurt i Kungsträdgården imorgon. Alternativ för Sverige har hemställt om att tingsrätten ska meddela ett så kallat interimistiskt beslut med det innehållet redan idag.

Grunden för Alternativ för Sveriges talan är att Stockholms stads hävning av avtalet saknar grund och är ogiltig. Avtalet gäller fortfarande och Stockholms stad är skyldig att följa det.
https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-st%C3%A4mmer-stockholms-stad/
Citera
2018-09-06, 12:11
Medlem
SebbenZs avatar
Citat:
Vilket tillstånd har dom för ikväll, undrar jag?

Mötet imorgon kommer inte ställas in. Ledsen åh göra er och mig själv besvikna men det kommer inte bli så stor uppslutning. Folket i detta land har blivit för satans bekväma...
Citera
2018-09-06, 12:11
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Finns det andra här som tänkt på att flytta utomlands? Jag och min man har tänkt på det ett tag inte bara pga invandringen men för att uppleva något nytt, en annan kultur? Jag hade gärna flyttat till ett ställe där jag känner att min son kan växa upp tryggt. Tyvärr är skolan dålig och vården funkar dåligt.

Det känns tyvärr som att Sverige är förlorat. Politikerna gör ingenting, folket gör ingenting. SD kommer inte göra någonting så AFS har ingen chans. Det beräknas komma 200k till. Sverige är fucked så det är nog bäst att lämna det sjunkande skeppet....

Bra analys, nä Sverige har ett av världens sämsta folkgemenskaper, svensken ses som en rik svennetönt i orten. Det bottnar i historia då Sverige inte var delaktig i dem moderna krig som var bland nationer, där varandras blod och folk sattes på prov.
Citera
2018-09-06, 12:15
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbenZ
Mötet imorgon kommer inte ställas in. Ledsen åh göra er och mig själv besvikna men det kommer inte bli så stor uppslutning. Folket i detta land har blivit för satans bekväma...
Folk lovade enorma mängder... AFS är över efter valet, ni skulle börjat tidigare. Kommer inte toppa mängden afghaner som satt på Mynttorget.
Citera
2018-09-06, 12:24
Medlem
På måndag ger vi fingret åt alla haters som varit en häxjakt på sd och afs. Svenskarna har fått nog nu och vaknat (kanske inte alla men ifall endel) snacket går ju på stan, tycker jag bara man hör sd överallt och även endel afs. Bjudit in vänner att like afs sida och många som tar bort än som vän, efter detta, bra sätt att sålla bort idioter på sin Facebook som vill ha mångkultur i Sverige. Kämpa framåt.
Citera
2018-09-06, 12:31
Medlem
robotguras avatar
Ignorera alla defaitister som hellre tar afghankuk i tvåan istället för att slå tillbaka emot etablissemanget som har satt oss i denna sits.

Alla till Kungsan, bröder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in