2018-09-06, 11:07
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag gissar på Staffan Danielsson som inte fick plats på Centerns riksdagslista. Han gör det antagligen mest som en hämnd på sitt parti som behandlat honom så illa genom åren, och han kommer aldrig mer sitta i riksdagen.

Bara en spekulation dock, men om jag har rätt så är det snabbt glömt. Inget att skriva hem om.

Danielsson är #4 på centerns lista i Östergötland.
Citera
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brixemarker
Tino Sadandaji eller Joachim Ruist kan ju börjat med att bli politiker

Fast Tino har ju sagt att han inte sympatiserar med sd ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HvemEJag
Klart det inte är Hanif Bali, han har andra saker att göra senare idag
https://twitter.com/hanifbali/status/1036956017769238529

Jimmie ska till Gävle till kl. 19.00! Så ja, de kan vara Bali!
Citera
Medlem
Jag tycker fortfarande att timingen är väldigt speciell. 3 dagar kvar, stor partiledardebatt ikväll och imorgon. Det kan vara någon som man kan använda mot ett annat parti som slagträ i debatterna, men vem? Bali makes sense, han har nog mycket att säga om feghetskulturen inom M. Alla viker sig för diktator Ulf "krossa välfärden via massinvandring" Kristersson.
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Antagligen på YouTube och Facebook! Fatta besvikelsen om det är Göran Hägglund eller Alf Svensson😂

Ok, hoppas att få se det. Nej, det kommer det inte vara. Ingen gammal partiledare. Alf Svensson är snart 80 år. Hade mått dåligt för Alf skull om han gjort något så dumt nu.

Det kanske kan vara någon mindre känd riksdagsledamot, från något borgerligt parti.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Var kan man se torgmötet? SVT lär inte visa den. Och nej, det är inte Hanif Bali. Det är jag 100% säker på.

Bali kampanjar för M i Solna Cenrum idag.

https://twitter.com/hanifbali/status/1036956017769238529
Senast redigerad av JustZlatan 2018-09-06 kl. 11:11.
Citera
2018-09-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Danielsson är #4 på centerns lista i Östergötland.
Långt ner, vilket var en besvikelse för honom..
Citera
2018-09-06, 11:08
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Han har själv skrivit nånstans att han röstar på liberalerna denna gång (samtidigt som han tappade min respekt).

Jag är inte helt insatt i turerna kring hans medlemskap i Sossarna, men har för mig att han gick med i mogen ålder och att det ligger någon intern schism bakom hans aversioner mot vissa inom partiet.

Att han lägger sin röst på sin mor är inget som gör att han tappar min respekt, om han däremot framhärdat att rösta på Löfven så hade även jag tappat min respekt för honom.

Han rör sig i samma poddar som Heberlein, Tino, Aron Flam, En Arg Blatte, Alexander Bard m.fl och måste betecknas som en fritänkare sin partitillhörighet till trots. Att han upplever att han blivit illa behandlad framgår med all tydlighet detta förtar dock inte hans djupa kunskaper inom ett mycket brett spektra inkluderande hur islam växer och gräver sig in i västvärldens olika samhällsstrukturer.

/Provokatör - провокатор
Citera
2018-09-06, 11:09
Medlem
Lars Adaktusson har väl ingen tagit upp? Skulle passa SD perfekt!
Citera
2018-09-06, 11:10
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bra gissning. Jag skrev Staffan Danielsson tidigare men Skyttedal är en lika bra gissning. Dessutom så var det ett (halv)tungt avhopp från KD till SD tidigare, nämligen Charlie Weimers flickvän som säkert är nära vän med Skyttedal. Charlie Weimers är Lars Adaktussons stabschef/politisk rådgivare i Bryssel.

Weimers fru har ju redan gått över till SD, så ingen dålig gissning.
Citera
2018-09-06, 11:10
Medlem
Citat:
Lars Adaktusson har väl ingen tagit upp? Skulle passa SD perfekt!

Det är inte Lars Adaktusson, jag såg honom på ett torgmöte för KD bara för ett par dagar sedan.
Citera
2018-09-06, 11:11
Medlem
DigiFlaxs avatar
Kan väl vara vilken opportunist som helst. När SD drar fram som en ångvält så kommer de göra många politiker från de andra partierna arbetslösa efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in