Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-06, 10:00
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Finns det andra här som tänkt på att flytta utomlands? Jag och min man har tänkt på det ett tag inte bara pga invandringen men för att uppleva något nytt, en annan kultur? Jag hade gärna flyttat till ett ställe där jag känner att min son kan växa upp tryggt. Tyvärr är skolan dålig och vården funkar dåligt.

Det känns tyvärr som att Sverige är förlorat. Politikerna gör ingenting, folket gör ingenting. SD kommer inte göra någonting så AFS har ingen chans. Det beräknas komma 200k till. Sverige är fucked så det är nog bäst att lämna det sjunkande skeppet....

Tanken kommer då och då. Beror lite på den fortsatta politiska utvecklingen i Sverige. Norge och Danmark är de mest lockande alternativen i så fall.
Citera
2018-09-06, 10:10
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag pläderar inte för en undfallande inställning. Folk som fått avslag på en ansökan om uppehållstillstånd ska självfallet lämna Sverige, och vi måste bli bättre på att sköta det. Att som regeringen och centern nu gjorde ge dubbla signaler genom gymnasieamnestin är förkastligt.

Men det som AfS pläderar för är etnisk rensning. Människor som rotat sig i Sverige och fått svenskt medborgarskap vill man tvinga eller förmå att lämna landet bara därför att de inte är tillräckligt väl integrerade. Det är inte acceptabelt.

Nu ljuger du igen. Var någonstans står det eller talar AfS som etnisk rensning? Det spelar ingen roll om du kommer från Somalia, Afghanistan eller Syrien, etniciteten är betydelselös, har du invandrat och begår brott ska du ut oavsett etnicitet.
Citera
2018-09-06, 10:11
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Nej. Förklara gärna punkt för punkt varför det är "toppenbra".

Jag agerar inte från en partipolitisk agenda när jag avråder folk från att rösta på AfS. Jag oroar mig för vad som kan hända med landet om vi får en djupare etnisk splittring.

Så du oroar dig för att inte bara svenskar framgent kommer att känna olust, utan även invandrare som ljugit sig in i landet, begått brott och gått på bidrag? Vad omtänksamt.

Du kan inte hindra svenskars oro och olust från att spridas i samhället genom att säga åt oss att hålla den för oss själva. Det funkar inte så. Sådana känslor sprids likt virus.
Citera
2018-09-06, 10:12
Medlem
Citat:
Jag pläderar inte för en undfallande inställning. Folk som fått avslag på en ansökan om uppehållstillstånd ska självfallet lämna Sverige, och vi måste bli bättre på att sköta det. Att som regeringen och centern nu gjorde ge dubbla signaler genom gymnasieamnestin är förkastligt.

Men det som AfS pläderar för är etnisk rensning. Människor som rotat sig i Sverige och fått svenskt medborgarskap vill man tvinga eller förmå att lämna landet bara därför att de inte är tillräckligt väl integrerade. Det är inte acceptabelt.

Tidigare har också jag betraktat medborgarskapet som något nästan heligt. Något som är orubbligt.

Men i dessa dagar när medborgarskap delats ut kors och tvärs. Utan prövning och slentrianmänssigt så har ju medborgarskapet faktiskt devalverats. Det har förkommit fusk, handel och mutor.Sedan tillkommer alla märkliga konstruktioner med dubbla medborgarskap etc.

Så nej - jag kan tyvärr inte se att medborgarskapet har samma karaktär och okränkbara värde längre.
Citera
2018-09-06, 10:13
Medlem
Bergreses avatar
Citat:
AfS vill diskriminera mot svenska medborgare som arbetat och gjort rätt för sig men t.ex. inte talar tillräckligt bra svenska. Dessa människor är inte kriminella och lever inte på skattebetalarnas bekostnad.
Man får utreda de svåra gränsfallen, men man kan inte låta de svåra gränsfallen utgöra kärnan i en argumentation kring stora frågor. De kan vara intressanta att diskutera, men det kommer alltid att finnas gränsfall.

Sedan använder du ett laddat buzzword som "diskriminera". Undvik att försöka plocka billiga poänger.

Kravlösheten du propagerar för förmodar jag är unik för Sverige (om man räknar (fortfarande) välfungerande länder). Det bör vara hårda krav för att få medborgarskap i ett land och kunna åtnjuta dess välfärdssystem. Jag har en vän som kämpat länge med jobb och allt möjligt för att få medborgarskap i ett annat västland. Man kanske kan klaga över kravens tuffhet, men ifrågasätter dem gör man inte.
Citera
2018-09-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
OK - Men jag är nog inte lika stark anhängare av etnonationalism som du är.

Antingen är man nationalist eller så är man inte det. Det är väldigt konstigt att nöja sig med halvmessyrer, bara för att det är lite jobbigt att vara "elak". Det är inte vårt fel att globalisterna har förstört vårt land. Det är inte vi som har tagit hit alla dessa bruna människor. Vi nationalister vill ju bara ha tillbaka det vi ganska nyligen hade och sen skapa vår egen framtid. Det är den mest naturliga sak i världen. Visst, det kanske är lite synd om en del rasifierade kroppar som av olika skäl befinner sig I Sverige och som blir tvungna att lämna landet, men det är inget att göra åt. Våra intressen av att rädda vårt folk från undergång väger tyngre.
Citera
Medlem
Jag har svårt att se att AfS kan ha tillräckligt många sympatisörer och aktivister för att placera ut valsedlar i alla eller de flesta vallokaler på valdagen.
Citera
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Jo, du har visst en undfallande inställning. Precis som etablissemanget i Sverige har. Sen är inte undfallenhetsproblemet begränsat till de som uppehåller sig här illegalt utan jag talar om den anarko-tyranni som etablerats i takt med att den ”humanitära stormakten” frikostigt delat ut PUT och medborgarskap till utomeuropéer.

Vad du finner ”acceptabelt” är fullständigt ointressant. AfS sätter fingret på att etniska svenskar är på väg att bytas ut mot klanfolk från tredje världen. Det är vare sig möjligt eller önskvärt att integrera dessa.
Citera
2018-09-06, 10:18
Medlem
Bergreses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Jag har svårt att se att AfS kan ha tillräckligt många sympatisörer och aktivister för att placera ut valsedlar i alla eller de flesta vallokaler på valdagen.
Det är bara att skriva "Alternativ för Sverige" på en tom valsedel. Använd inte förkortningar.
Citera
2018-09-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag håller med AfS om att man bara ska få svenskt medborgarskap om man behärskar språket, kan försörja sig själv, delar våra värderingar, och inte ägnat sig åt kriminalitet. Det är den sittande regimen som delat ut medborgarskap för lättvindigt. Det är inte AfS fel. Vi vill korrigera tidigare begångna misstag. Visst finns det hederliga invandrare, och de kan få stanna, men alltför många har bara kommit hit för att dra nytta av Sverige och oss skattebetalare.

Hur många hederliga invandrare kan få stanna? 1 miljon? 2 miljoner? Kan även hederliga och skötsamma från Afrika och Mellanöstern stanna?
Citera
2018-09-06, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niobium

Jag bor i en liten avsides krok ute på landsbygden.
Här finns valsedlar för Alternativ för Sverige och en rad andra betydligt mindre partier.
Imponerande arbete av aktivisterna, kul att se, bra för demokratin.
Citera
2018-09-06, 10:21
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Man bör undvika att som AfS hälla bensin på elden genom att provocera invandrare på det sätt man gör på sina torgmöten och måla upp en bild av etniska konflikter som olösliga. Det går att plädera för en mycket restriktiv invandring utan att hetsa mot invandrare som redan befinner sig i Sverige.

De där idéerna har förlorat sin aktualitet. Som Kasselstrand sade på något möte i veckan, om invandringen reglerats redan för några decennier sedan så hade kanske inte återvandring behövts eller behovet av ett AfS. Men nu är vi där vi är och skarpare lösningar är ett måste. Ta en titt på Lamottes senaste video så kanske du fattar hur jävla långt det har gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in