2018-09-06, 09:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
”I samband med detta kommer han att presentera en av Sverigedemokraternas största värvningar hittills från ett av de andra riksdagspartierna.”

Om man marknadsför det som ”en av” snarare än DEN största hittills, får man utgå från att det är i nivå med tidigare, t ex Reslow. Om SD skulle ha värvat Bali eller någon av övriga storfiskar som det spekuleras om så skulle de vara sprickfärdiga av lycka på ett sätt som inte syns här.

Mitt stalltips, om det nu skulle vara ett känt namn trots allt, är Staffan Danielsson. Han blev nerpetad till 4:e plats på Östgötacenterns riksdagslista vilket innebär att hans chanser att fortsätta i riksdagen var mikroskopiska även när C låg över 10%. Nu när det lutar åt att Annie peakade för tidigt och dalar mot 7-8% är Danielsson helt rökt och vill då ”göra en Reslow” fem i tolv.

Å andra sidan skulle han vara DEN största värvningen från 7K, så det handlar sannolikt om ett mindre känt namn, men vi får väl se.

(Glöm Skyttedal, hon skriver debattartiklar för KD så pennan ryker, en släpptes senast idag. Man kampanjar inte för sitt gamla parti om man planerar gå över till ett annat.)
Men kan de få in någon ny på riksdagslistan så här sent? Hur fungerar det?
Citera
2018-09-06, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Om det är han så blir nog många moderater glada för att bli av med talibanskägget.
Dagens politik är rena cirkusen när en sådan här clown kan representera moderaterna.

På vilket sätt är han en clown?
Citera
2018-09-06, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
En trolig kandidat såklart men har du några belägg? Jag tycker det är bedrövligt att tråden funnits i 10 timmar utan att det kommit fram klara bevis på vem det är! Inte värdigt Flashback!

edit. Efter att ha läst några inlägg efter så är det inte ens en trolig kandidat längre. Va fan....

Jag tippar på Annie Lööf.

Det var därför hon var tvungen att bre på så 'extra allt' i sitt hat mot JÅ i TV4 häromkvällen, så ingen skulle misstänka något.

Fast frågan är väl om hon skulle vara välkommen in i partiet, med tanke på alla extremister hon hållit om ryggen i C...
Citera
2018-09-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Har de öppen lista så kan de skriva in fram till två dagar innan valdagen har jag för mig
Citera
2018-09-06, 09:32
Medlem
pinger99s avatar
Hade det varit någon från riksdagen så borde det ha gjorts innan listorna spikades.

Vem vill i detta läget gå in som partilös från dag 1?
Eller kan det vara någon på väg ut som skall stå på tillväxt till 2022?
Citera
2018-09-06, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Jag tippar på Annie Lööf.

Det var därför hon var tvungen att bre på så 'extra allt' i sitt hat mot JÅ i TV4 häromkvällen, så ingen skulle misstänka något.

Fast frågan är väl om hon skulle vara välkommen in i partiet, med tanke på alla extremister hon hållit om ryggen i C...

Det hade varit något! Det enda mer otroliga vore väl om Olof Palme gjort en "Elvis" och dyker upp 30 år senare, typ 100 år gammal och hoppar rätt in i hetluften.
Citera
2018-09-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vet faktiskt inte, men namn har ju försvunnit från riksdagslistan senaste dagarna så det måste väl finnas sätt att fylla på igen. Dock blir det ju knas med förhandsröstning om man kryssat en person som strukits.

Fast nu har de väl inte sagt att det är en riksdagskandidat, va? Bara att det är en värvning från ett riksdagsparti.
Citera
2018-09-06, 09:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Hoppas på Lars Ohly.

När Fan blir gammal blir han religiös...
Citera
2018-09-06, 09:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Har de öppen lista så kan de skriva in fram till två dagar innan valdagen har jag för mig
Ok. Men SD har väl inte öppna listor längre, pga att "vem som helst" har skrivit in sig och blivit invald tidigare? Fast det kanske bara gäller på kommunal nivå?
Citera
2018-09-06, 09:36
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Annie Lööf, kom ihåg vart ni läste det först.

kom ihåg vart ni läste det sist...

i dessa tider med snabb kommunikation myser man när hemligheter kan förbli hemligheter tills avhopparen står på torget i Motala.

Glöm GP, han skulle inte kasta bort sitt förtroendekapital på äldre dar.
Inte Anders Borg, han försöker att återfår respekt.
Hanif Bali, skulle inte vara välkommen i SD leden, kolla Angry Foreigner
https://youtu.be/IRYe_At5yMI

Skyttedal är förlåten.
Staffan Danielsson för gammal
Ann Heberlain, behöver en större plattform än vad SD kan erbjuda.

Det blir en okänd. Dock är alla sidbyten spektakulära i Sverige.
Senast redigerad av AreYouBack 2018-09-06 kl. 09:41.
Citera
2018-09-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Hade det varit någon från riksdagen så borde det ha gjorts innan listorna spikades.

Vem vill i detta läget gå in som partilös från dag 1?
Eller kan det vara någon på väg ut som skall stå på tillväxt till 2022?

Varför? Man kan väl komma in på det nuvarande partiets lista?
Citera
2018-09-06, 09:38
Medlem
Någon på twitter var tvärsäker på Anders Hansson(M).

Vem är detta? Uttryckt sig invandringskritiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in