2018-09-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
”I samband med detta kommer han att presentera en av Sverigedemokraternas största värvningar hittills från ett av de andra riksdagspartierna.”

Om man marknadsför det som ”en av” snarare än DEN största hittills, får man utgå från att det är i nivå med tidigare, t ex Reslow. Om SD skulle ha värvat Bali eller någon av övriga storfiskar som det spekuleras om så skulle de vara sprickfärdiga av lycka på ett sätt som inte syns här.

Mitt stalltips, om det nu skulle vara ett känt namn trots allt, är Staffan Danielsson. Han blev nerpetad till 4:e plats på Östgötacenterns riksdagslista vilket innebär att hans chanser att fortsätta i riksdagen var mikroskopiska även när C låg över 10%. Nu när det lutar åt att Annie peakade för tidigt och dalar mot 7-8% är Danielsson helt rökt och vill då ”göra en Reslow” fem i tolv.

Å andra sidan skulle han vara DEN största värvningen från 7K, så det handlar sannolikt om ett mindre känt namn, men vi får väl se.

(Glöm Skyttedal, hon skriver debattartiklar för KD så pennan ryker, en släpptes senast idag. Man kampanjar inte för sitt gamla parti om man planerar gå över till ett annat.)

Schysst mot dom andra värvningarna att säga DEN största
Citera
2018-09-06, 09:00
Medlem
Borde vara någon politiker från M eller S, då båda två partierna kommer att göra dåliga val. Politiken ses ju numera som ett vanligt yrke, och man vill hänga kvar i sin yrkesroll. Kan ju också vara någon politiker från MP eller Liberalerna då dessa partier riskerar att åka ur riksdagen.
Jag tror inte att det handlar om att någon lämnar sitt parti av ideologiska skäl, utan om att man vill ha sin fortsatta försörjningen som politiker.

Svårtippat namn. Men inte otroligt att det är det något av namnen som nämnts i tråden.
Citera
2018-09-06, 09:04
Medlem
Gizurs avatar
Rimligen någon föredetting som hoppas på en ny karriär inom SD.

Och varför "en av de största värvningarna" och inte "den största"? Hur många stora har man sedan tidigare, kanske den avpolleterade moderaten Sten Andersson som bytte till SD kunde räknas som "stor" men hans stjärna hade varit på dalande länge när han bytte.

Om det är i den klassen kan det inte vara någon superhöjdare.
Citera
2018-09-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Han har ju gått ut på Twitter idag och tydligt indikerat att det inte är honom det handlar om!
OK! Då kan vi stryka Danielsson och sänka förväntningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Schysst mot dom andra värvningarna att säga DEN största
Tja, om man hypotetiskt skulle ha värvat t ex Bali så skulle Reslow vackert få finna sig i formuleringen ”DEN största”. Såna kulor får man ta för partiet och gråta tyst på toaletten.
Citera
2018-09-06, 09:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Veronica Palm?

Plötsligt läste hon SDs partiprogram och insåg att det här var något hon gillar.
Citera
2018-09-06, 09:07
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det måste vara Finn Bengtsson.
Citera
2018-09-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det är Finn Bengtsson. Kommer ändå ut 12.00

Det är det inte alls, han kallade SD för extremistparti senast igår på twitter.
Citera
2018-09-06, 09:11
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
”I samband med detta kommer han att presentera en av Sverigedemokraternas största värvningar hittills från ett av de andra riksdagspartierna.”

Om man marknadsför det som ”en av” snarare än DEN största hittills, får man utgå från att det är i nivå med tidigare, t ex Reslow. Om SD skulle ha värvat Bali eller någon av övriga storfiskar som det spekuleras om så skulle de vara sprickfärdiga av lycka på ett sätt som inte syns här.
Man kanske vill sänka förväntningarna hos pressen så det politiska sprängstoftet får ännu större verkan än vad det annars skulle.
Citera
2018-09-06, 09:12
Medlem
cqs avatar
Oavsett vem det är så lär folk här bli besvikna.
Flashback förväntar sig att Ulf Kristersson kliver ut på scenen med mössan i handen och säger ”f’låt..”
Citera
2018-09-06, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Det är det inte alls, han kallade SD för extremistparti senast igår på twitter.
Samt detta, från i våras:
I framtiden blir det vårdpolitik i Östergötland för Finn Bengtsson, som är tacksam över stödet på hemmaplan.

– Jag blev erbjuden att vara regionrådskandidat, men tycker det får räcka med ett engagemang som fritidspolitiker och ledamot av regionfullmäktige – om jag nu blir invald.

Han återvänder till forskningen och en professur i psykiatrisk behandlingsforskning vid Linköpings universitet.

Hur blir det efter tolv år »borta«?

– Återigen en omställning, helt klart. Men universitetet har ordnat med ett repatrieringsstöd som bygger på att jag får tid att sätta mig in i forskningen under en övergångsperiod, där jag inte omedelbart behöver vara lika produktiv som andra forskare. Det känns som en riktigt bra lösning.
http://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2018/04/Tre-som-vill-in-och-en-som-lamnar/
Citera
2018-09-06, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det är Finn Bengtsson. Kommer ändå ut 12.00

En trolig kandidat såklart men har du några belägg? Jag tycker det är bedrövligt att tråden funnits i 10 timmar utan att det kommit fram klara bevis på vem det är! Inte värdigt Flashback!

edit. Efter att ha läst några inlägg efter så är det inte ens en trolig kandidat längre. Va fan....
Senast redigerad av trazke 2018-09-06 kl. 09:18.
Citera
2018-09-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av So.far.so.good

För egen del hoppas jag på Hanif, jag gillar verkligen hans sätt.
Om det är han så blir nog många moderater glada för att bli av med talibanskägget.
Dagens politik är rena cirkusen när en sådan här clown kan representera moderaterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in