Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-06, 09:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Man bör undvika att som AfS hälla bensin på elden genom att provocera invandrare på det sätt man gör på sina torgmöten och måla upp en bild av etniska konflikter som olösliga. Det går att plädera för en mycket restriktiv invandring utan att hetsa mot invandrare som redan befinner sig i Sverige.

Du menar att vi ska tassa på tå i vårt eget land för att inte misshaga nyadeln? I så fall lever vi inte i ett fritt land. Jämför med Muhammed-karikatyrerna. Sedan håller jag inte med om att AfS hetsar. De anger fakta och sanningen!

AfS tjänar rollen att genom sin retorik spjärna emot självcensuren och den krympande åsiktskorridoren. Ytterst handlar det om att skapa ett nytt ideologiskt narrativ.

Som jag ser det är AfS en infrastruktur som ska stå färdigsnickrad den dag svensken har fått nog på riktigt. Den dagen kommer. Hellre förr än senare.
Citera
2018-09-06, 09:09
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Man bör undvika att som AfS hälla bensin på elden genom att provocera invandrare på det sätt man gör på sina torgmöten och måla upp en bild av etniska konflikter som olösliga. Det går att plädera för en mycket restriktiv invandring utan att hetsa mot invandrare som redan befinner sig i Sverige.

Just den undfallande inställning som du ger uttryck för har förvärrat följderna av den eländiga mångkulturen i Sverige. Utomeuropeiska invandrare föraktar svenskar och det är mycket tack vare polisens och andra myndigheters flathet. AfS gör helt rätt som visar svenne banan vilken syn Achmed och hans bruschor egentligen har på Sverige och svenskar.
Citera
2018-09-06, 09:13
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nästa stora strid blir det bostadspolitiska program som bl.a. Annie Lööf vill dra igång inom kort för att förse mångkulturen med nya fina bostäder som svensken ska betala.

Frågan är dock parkerad till efter valet av förklarliga skäl. De belopp som måste komma till rör sig om astronomiska summor. Har sett siffor om 750 000 nya bostäder.

Det fylls på med runt en halv miljon invandrare per mandatperiod så vi behöver bygga massor. Dilemmat ur en ekonomisk synvinkel är att många som kommer inte själva har råd att betala för dessa bostäder utan det sker istället genom omfördelning via skattsedeln, från arbetande svenskar till den nya adeln, asylanterna.
Citera
2018-09-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tja - Det finns ju de på den goda sidan som förespråkar bussning.

Men skämt åsido. Det är en svår nöt att knäcka, men min grundinställning är att vi svenskar i så stor utsträckning som möjligt ska tillåta frivillig segregation och muslimska friskolor etc. Det är den mest humana politiken att de får behålla sin oförfalskade tro och sina religiösa/kulturella seder eftersom så många av dem ändå ska resa hem igen.

Absolut, ju mer segregation och främlingskap desto bättre. Det är delvis därför jag är så negativ till counterjihadism. Det är en judisk irrlära som bara syftar till att försöka integrera och assimilera bruna orcher i vita samhällen genom att få dem att sluta med slöjor och allt vad det nu är. Medan dessa dumheter pågår så fortsätter den bruna invandringen och de som redan finns här förökar sig. Danmarks politiska styre och media verkar helt ha internaliserat denna korkade pajasideologi och ska nu tvinga alla som vill bli medborgare att skaka hand.

Som svenska nationalister så bör vi verka för att svenskar också ska få ha egna etniska friskolor som enbart är till för svenska och vita barn. Allt sånt här blir ju dock problematiskt när det redan verkar finnas ett antal blattar, thaigubbar och kolsvarta filurer som är med i AfS. Om man lyckas få igenom svenska friskolor, ska då thaigubbarnas barn och andra bruna barn, som har föräldrar som är "Sverigevänner", få gå på skolan? Då går ju hela poängen med en etniskt svensk skola förlorad.

Det är synd att alla dessa rasblandare och icke-vita inte har tillräckligt mycket skam i kroppen för att hålla sig borta från ett parti och en rörelse för svenskar, men om det är nåt icke-vita har visat så är det ju att de aldrig slutar följa efter den vite mannen. Så länge man inte har ett explicit förbud mot icke-vita så kommer tyvärr icke-vita, rasblandade och rasblandare att söka sig även till sammanhang som implicit är helt vita.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-09-06 kl. 09:21.
Citera
2018-09-06, 09:15
Medlem
Citat:
Dom enda människor som blir upprörda av detta är människor från den afrikanska kontinenten och mellanöstern+ muslimer från Balkan.

Har polare med rötter från andra europeiska länder som kommer lägga sin röst på AfS.
Citera
2018-09-06, 09:18
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Förtidsrösta för jag inte kan på valdagen. =/

Jobbigt. Tänk om det hänger på din röst? Presidentvalet i USA 2001 tror jag skiljde 68 röster. USA är 30 gånger större så en röst kan avgöra.
Citera
2018-09-06, 09:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du menar att vi ska tassa på tå i vårt eget land för att inte misshaga nyadeln? I så fall lever vi inte i ett fritt land. Jämför med Muhammed-karikatyrerna. Sedan håller jag inte med om att AfS hetsar. De anger fakta och sanningen!

Har du hört Jeff Ahl skrika och domdera om vilka som ska UT?
Citera
2018-09-06, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Kan inte riktigt hålla med även om jag vill. AfD i Tyskland växte väl upp som en svamp och i många andra länder är folk spontana och snabba i reaktionerna. 10 000 tals strömmar till på möten direkt vid bildande av en rörelse. Svenskar är tröga och funderar länge innan de ska våga hoppa på något nytt.

Många har strömmat till särskilt i och runt Stockholm men någon Skånsk bas som Sd hade när de växte finns inte. AfS får nog 4% i Storstockholm men i de trögare delarna av landet blir det inte så mycket. Minst 2% - 3%. Eventuellt ett extraval 2019 och då blir det 5%.

Jo, svenskar är otroligt tröga. Det är ett av många dåliga drag i den svenska nationalkaraktären. Det finns ju några kandidater som inte är från Stockholm och nere i Skåne har de ju haft lite aktivitet i alla fall, men överlag så är ju AfS än så länge till väldigt stor del ett "Alternativ för Stockholm".
Citera
2018-09-06, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Förtidsrösta för jag inte kan på valdagen. =/

Prioritera sjukskriv dig från dina andra engagemang. Du går dit klockan 08.00 eller klockan 20.00.
Citera
2018-09-06, 09:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Ja, och?...

Att kasta ut kriminella, de som inte brytt sig om att lära sig språket, som inte delar våra grundläggande värderingar, eller kan försörja sig själva är ju en självklarhet. Inget annat land hade tolererat detta.

Jag och många andra är trötta på att vara skatteslavar åt folk som inte respekterar våra värderingar, och som i många fall spottar på oss. Det är därför vi går till AfS.

Invandrare som sköter sig, assimilerar sig, och försörjer sig själva har inget att frukta.
Citera
2018-09-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jobbigt. Tänk om det hänger på din röst? Presidentvalet i USA 2001 tror jag skiljde 68 röster. USA är 30 gånger större så en röst kan avgöra.

1) Presidentvalet i USA var år 2000.
2) Det var inte 68 röster som skiljde.
3) USA har ett annat valsystem med elektorer.
4) Ett svenskt riksdagsval har aldrig avgjorts på en röst. Inte ens ett endaste mandat har avgjorts på en röst.
Citera
2018-09-06, 09:22
Medlem
Citat:

Har inte hört vilka, tillhör du en av de utpekade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in