2018-09-06, 03:19
Medlem
8711s avatar
Staffan Danielsson. Riskerar han att bli av med sin riksdagsplats?
Citera
2018-09-06, 03:20
Medlem
fernebos avatar
Om det skulle handla om nån höjdare från nåt annat parti så är ju tidpunkten så nära inpå valet lite märklig. Avhopp borde ha kommit tidigare, men nu säger de ju att det handlar om ett stort namn från ett annat parti så vi får väl se. Jag är ärligt talat lite förvånad över att inte fler från framförallt S och M har hoppat av och gått till SD med tanke på vilka katastrofval de gamla maktpartierna går mot. Det är många politiker som kommer att bli arbetslösa på söndag.
Citera
2018-09-06, 03:20
Medlem
8711s avatar
Varken Runar Söögard, Bert Karlsson eller Dolph Lundgren kan väl koppas till ett riksdagsparti och deras arbete i riksdagen som man får förmoda att det handlar om.

Det ska alltså slå till exempel Patrick Reslow.
Citera
2018-09-06, 03:23
Medlem
Indikation på att det mycket väl kan vara en Moderat:
Papapadillo63:
Grattis @sdriks och grattis till dig oxå Mira! Bra att modiga unga tjejer som du vågar ta steget, det behöver SD! Undrar om du vet om det är fler än du som är på väg?

Mira Aksoy:
Tack ska du ha! Ja, fler är påväg.

Länk: https://twitter.com/miraaksoys/status/1036227000736858112

Indikation på att denna Moderat mycket väl kan vara Bali:
https://twitter.com/ArgBlatteTalar/status/1036999642590969856

Arga blatten:
@hanifbali har nu sett min video.
Vi hade ett samtal inatt som spelades in, där han svarar på alla svåra poänger som framförs i den. Jag tror folk kommer finna det upplysande.
Måste redigera bort fluff dock, så lär vara uppe om nån dag. Innan valet
Det tar inte så lång tid att redigera en ljudfil, varför håller Blatten inne med detta?

Moderaterna plattar till Bali över ett hjärndött vänsterdrev:
"Ulf Kristersson gav återigen partisekreteraren Gunnar Strömmer i uppdrag att läxa upp riksdagsledamoten, och till Expressen sa en irriterad partiledare:

– Jag kan inte förstå varför någon vill posera med vapen och skapa hotfulla situationer överhuvudtaget.

En del hävdar att Hanif Bali i dag utgör en viktig brygga mellan Moderaterna och Sverigedemokraterna – en av få alliansföreträdare som kan locka tillbaka SD-sympatisörer. "

- Expressen

Min slutsats:
Sannolikheten att vi får se Bali vid Åkessons sida imorgon är nog låg, men ingenting är omöjligt. Och det vore den enskilt största bomben i Svensk politiks historia. Hanif Bali har möjligheten att klyva sitt svekfulla parti mitt itu och göra en rejäl insats för Svenska folket.
Senast redigerad av Troett 2018-09-06 kl. 03:27.
Citera
2018-09-06, 03:25
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gempochi
med de e ju massa ledamöter som är från östergötland, varför just staffan som uppenbart går runt o samlar röster i C t shirt bara för ynka 4 veckor sen? han verkar inte trovärdig alls enligt mig

1. Staffan Danielsson är känd.

2. Staffan är inte känd för att gilla HBTQ.

Tex:
Citat:
Danielsson var den enda Centerpartistiska riksdagsledamot som röstade emot samkönade äktenskap, och den enda riksdagsledamot som inte företrädde Kristdemokraterna att göra så.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=2415727

3. Denna:
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/staffan-danielsson-c-jag-kommer-lagga-ned-min-rost-21857

SD kallar ju det hela för en "stor värvning". Det MÅSTE vara Staffan.

Det vore helt otroligt om det inte är han.

Staffan är väldigt populär bland äldre som röstar på Centern så detta vore ett jättetapp för C.
Senast redigerad av Steinarr 2018-09-06 kl. 03:29.
Citera
2018-09-06, 03:31
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Widar Andersson vore en drömvärvning. Antagligen den sosse i sverige jag gillar bäst. Mycket förnuftig karl, Hade hela sosseriet varit som honom hade sverige inte haft i närheten av så många problem idag.

Han är väl lite till åren dock och har inte jobbat politiskt mer än som skribent på senare år dock, Känns inte riktigt som att det är han. Men men....snart får vi se.

Hanif Bali tror jag inte alls på. Om han byter parti blir det nog MED. Han passar inte riktigt in i SD tycker jag, Han är råborgerlig i grunden och SD känns för sossiga för honom. Tror han skulle få det svårt i SD trots att han är omtyckt i de kretsarna (för att vara moderat)
Citera
2018-09-06, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Staffan är väldigt populär bland äldre som röstar på Centern så detta vore ett jättetapp för C.

Jag tänker mig att Staffan är impopulär hos C eftersom han strider mot partilinjen i migrationsfrågan. Om du nu är insatt, hur många väljare tappar C om han går över tror du?
Citera
2018-09-06, 03:32
Medlem
gempochis avatar
Citat:
3. Denna:
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/staffan-danielsson-c-jag-kommer-lagga-ned-min-rost-21857

men den artiklen är från 25 april i år, varför går han då o kampanjar för personkryss i centern för bara en månad sen?

men men, du kan ha rätt
Citera
2018-09-06, 03:37
Medlem
gempochis avatar
dessutom verkar de som om den artiklen bara nämner att han kommer lägga ner sin röst om förslaget om gymnasieamnesti i en votering

eller har jag missuppfattat något?
Citera
2018-09-06, 03:38
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Jag tänker mig att Staffan är impopulär hos C eftersom han strider mot partilinjen i migrationsfrågan. Om du nu är insatt, hur många väljare tappar C om han går över tror du?

Svårt att säga men det lär vara en hel del äldre som blir tveksamma till att rösta på C. Staffan har alltid varit populär i Östergötland och Småland.
Citera
2018-09-06, 03:38
Medlem
Intressant att moderadtidningen expressen inte äns har en notis om detta.

Måste vara en moderat när S skriver om de å ej exp..
Citera
2018-09-06, 03:39
Medlem
Citat:
Svårt att säga men det lär vara en hel del äldre som blir tveksamma till att rösta på C. Staffan har alltid varit populär i Östergötland och Småland.
Som jag nämnde i den andra tråden. Ingen notis i exp om detta men i aft... Måste vara en moderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in