2018-09-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Bra uppmaning - kan tro att denna närstående är nära ett sammanbrott

Blod är tjockare än vatten.
-Håller en kusin tyst i 26 år..? Tveksamt..!

-Ett syskon? Antagligen..?!
Citera
2018-09-05, 20:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Blod är tjockare än vatten.
-Håller en kusin tyst i 26 år..? Tveksamt..!

-Ett syskon? Antagligen..?!

Varför "tror" Hardbeck att Rolk*ert eller ett syskon är nära ett sammanbrott?

Varifrån kommer den här nya infon som påstår detta?
Citera
2018-09-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyklisten99
Jag bodde i området när det begav sig. Gått på Vadsbogymnasiet, gått med i skallgångar. Känner/kände flera av personerna omnämnda i tråden,

Var du på Stadt?
Citera
2018-09-05, 23:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Vi tänker nästan otäckt lika där...
Jag skall innan söndag midnatt skriva och lägga ut mina egna tankar, frågetecken SAMT utropstecken som plågat min och många människors hjärna & hjärta i över 25 år !!
Vi höres...

Nå, hur går det?
2018-08-23 skrev du:

”Vi tänker nästan otäckt lika där...

Jag skall innan söndag midnatt skriva och lägga ut mina egna tankar, frågetecken SAMT utropstecken som plågat min och många människors hjärna & hjärta i över 25 år !!

Vi höres... ”
Citera
2018-09-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Vet du något om bil? Var någon av dem på Stadt?

Kommer inte ihåg vad de hade för bil. Båda var på Stadt, och båda festade. Ingen av dem kunde köra lagligt så att säga. De fick förmodligen skjuts ner, eller så gick de. Det vore dock väldigt intressant att veta vilka fler som var nere, och vad de eventuellt har iakttagit och hört på vägen ner och hem från Ekudden. Finns det någon annan i tråden som vet fler som var nere? Prinzessan kanske?
Citera
2018-09-06, 00:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nå, hur går det?
2018-08-23 skrev du:

Vi höres... ”

Det gick bra Pajosv, hen postade det för 10 dagar sedan men du har missat det.

Här nedan har du Globetrotter57s utlovade inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Fallet Helena Andersson
1992 - ?!

Sannolikhet är ett ord som i vissa fall bör användas med försiktighet. Varje enskild individ uppfattar sannolikheten på olika sätt. Faran med ordet kan vara att man säkerställer något till 100 %.
Sannolikheten kan aldrig uppnå detta procentuella värde. Dock är ordet en viktig riktlinje för oss människor. Det kan via våra olika nivåer av sannolikhet leda till ett tvärsäkert svar/resultat.

I detta enligt mig helt obegripligt tragiska fall, har Ni ca 12-13 seriösa skribenter vaskat fram olika
teorier om hur händelsen har gått till. En stor eloge till Er alla !! Min egen uppfattning är att Ni är långt
före Polismyndigheten med en total lösning av fallet. "Sanningar" från olika håll kan kastas i papperskorgen. Speciellt "sanningar" från Polisen i Mariestad. Många av Er har ställt samma tvivel som jag angående kompetensen hos dessa utredare från Polisen. Jag själv ringde in ett tips 2 veckor efter försvinnandet. 3 månader efteråt ville jag få tipset bekräftat. Det hade aldrig registrerats !!

Jag vill personligen påstå att Polisen i Mariestad har med sin unika inkompetens samt grova tjänstefel minimerat chanserna till att fallet får en lösning. Dom flesta av Er vet redan om vissa av dessa horribla misstag. Tex "Brovittnet. Tipset kommer in ca 3 dagar efter Helenas försvinnande men upptäcks hos Polisen först 6 år senare !! Hur i hela friden kan man efter detta lita på ett uns från deras sida ??
Jag tror sannolikt detta är ett virrvarr av mörkanden från Polisen samt mycket nära personer till Helena. Polisens förmåga att få journalister, anhöriga samt övriga individer att tro på Polisens taktik med tystnadsplikt och "nya spår" är ju minst sagt skrattretande !!
Hur kan man från deras håll glömma bort att offentligt berätta samt be om ursäkt till familj och allmänhet att dom faktiskt är skyldiga till dessa 26 år av undran ?? Det läker inga sår hos familjen, men spekulationer och sannolikheter kommer att få en ny riktning i fallet.

Min egen sannolikhet på inblandade stärks mer och mer...K* - *W - *U är en trio som har sotade samveten. Bakom den enes nick-name på forumet tror jag att en av de andra två har möjlighet att skriva. Ingen match att dela på ett konto här !! Det finns naturligtvis andra som vet hur händelsen gick till och det är åter en fråga till Polisen från mig hur i h*lvete det gått till när man förhört alla man SAGT varit på förhör !! Journalisterna får ursäkta men vilket genomskinligt
försök att via radiodokumentären föra fallet framåt !! Enligt mig så har Polisen varit med och regisserat detta eftersom dom har sin "sannolikhet" enkelriktad i skallen. Åklagaren med Polis gällande advokatärendet är enligt mig bland det pinsammaste jag läst om. Förödmjukande för hela Sveriges befolkning att inte bättre ursäkter kommit fram !! Torra uttalanden om att lagen säger si och så...
Tv* f**n säger jag bara !!

En liten påminnelse om min skarpa kritik mot Polis och Rättsmyndigheten; "Flera år efter de bestialiska dåd A.Eklund begått, kommer en ofattbar sanning till kännedom för allmänheten. En kriminalinspektör vid Falu-Polisen avslöjas med att ha "kastat" DNA uppmaning från Polisen i Gävleborgs Län. Han hade "glömt" namnet A.Eklund på sin DNA lista...Varför får denne till mord medskyldige polis leva som vanligt ?? Hade han gjort sin plikt före sin egoism så hade Engla levt idag"
Så tro på vad Ni vill men i just Helena-fallet kräver jag Polisens erkännande till att ha minimerat chanserna för en lösning av fallet.
Citera
2018-09-06, 01:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Kommer inte ihåg vad de hade för bil. Båda var på Stadt, och båda festade. Ingen av dem kunde köra lagligt så att säga. De fick förmodligen skjuts ner, eller så gick de. Det vore dock väldigt intressant att veta vilka fler som var nere, och vad de eventuellt har iakttagit och hört på vägen ner och hem från Ekudden. Finns det någon annan i tråden som vet fler som var nere? Prinzessan kanske?

P*ter J*hansson (f. 1968), som bytte namn till Fenel*us och därefter namn till Ja* P*ter V*ris sägs vara en mycket udda och dominant personlighet som även har för vana att byta namn.
P*ter ska enligt en trådskribent komma från Torsö, hans namn nämndes i tråden i ett fåtal inlägg under 2012.

Det var bl.a. en person som ansåg att det var hög tid att hans namn nämndes här.

Fenel*us ska ha haft båt vid Ekudden, han ska även ha festat i Mariestad och setts på campingen kvällen/natten då HA försvann.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-06 kl. 01:21.
Citera
2018-09-06, 06:15
Medlem
Nu riktar jag mig rakt till GM och eventuell medhjälpare

Jag är övertygad att du många gånger har tänkt hur ditt liv kunde ha sett ut om du inte hade orsakat Helenas död och försvinnande den ödesdigra juninatten 1992 - detta fasansfulla som berör så många människor. Kanske vill du berätta. Det tyder i så fall på en människa med ett samvete som är tyngd av gärningen, som kommit till insikt om hur outhärdligt det är att hålla denna skuld inom sig år efter år. Berätta för din egen skull. Berätta för Helenas anhörigas skull, låt dom få ett svar vad som hände den där natten och befrias från den fruktansvärda ovissheten. Vinsten är att du kan se dig själv i spegeln, att bördan måhända blir mindre tung att bära, och att du kanske kan vinna någon form av medkännande. Det krävs mod att berätta, visa att du besitter den styrkan.
Citera
2018-09-06, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grymer
Nu riktar jag mig rakt till GM och eventuell medhjälpare

Jag är övertygad att du många gånger har tänkt hur ditt liv kunde ha sett ut om du inte hade orsakat Helenas död och försvinnande den ödesdigra juninatten 1992 - detta fasansfulla som berör så många människor. Kanske vill du berätta. Det tyder i så fall på en människa med ett samvete som är tyngd av gärningen, som kommit till insikt om hur outhärdligt det är att hålla denna skuld inom sig år efter år. Berätta för din egen skull. Berätta för Helenas anhörigas skull, låt dom få ett svar vad som hände den där natten och befrias från den fruktansvärda ovissheten. Vinsten är att du kan se dig själv i spegeln, att bördan måhända blir mindre tung att bära, och att du kanske kan vinna någon form av medkännande. Det krävs mod att berätta, visa att du besitter den styrkan.

Helt rätt - man har bara ETT LIV - att bära bördan att man tagit livet av någon hjälper varken dig själv eller anhöriga. Det känns bättre efteråt.
Citera
2018-09-06, 08:39
Medlem
Fixar inte detta med citat ännu. Svarar på detta sätt istället.

Tack. Inte klarhet ännu gällande min ev roll. Passiv, aktiv öppet eller aktiv via pm. Vi får se. Men med tydligt mål att rättvisa skall skipas. Löser vi detta så kan vi också lösa annat. Kommer dock inte utveckla detta närmare.

Nej jag var inte på Stadt just den aktuella kvällen. Men känner många som var där.

KM/KM:s familj - nej har ingen förstahandsinfo från det hållet.

Förstår 1.06. Men hoppas att ni som reggat er här med visst syfte lyckas. Medan du/ni som har annan agenda. Bara att gratulera. Hittills har ni lyckats med att härska/söndra/förvilla. Tror många skulle bli väldigt förvånade om din/era riktiga identiteter kom fram i ljuset.
Citera
2018-09-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nå, hur går det?
2018-08-23 skrev du:

Vi höres... ”

Kanske inlägget #29199 du menar ?! Datum 26/8...
Citera
2018-09-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det gick bra Pajosv, hen postade det för 10 dagar sedan men du har missat det.

Här nedan har du Globetrotter57s utlovade inlägg:

[..Det finns naturligtvis andra som vet hur händelsen gick till och det är åter en fråga till Polisen från mig hur i h*lvete det gått till när man förhört alla man SAGT varit på förhör !! Journalisterna får ursäkta men vilket genomskinligt försök att via radiodokumentären föra fallet framåt !! Enligt mig så har Polisen varit med och regisserat detta eftersom dom har sin "sannolikhet" enkelriktad i skallen..]

Jag tycker att det är konstigt att pilot inte ifrågasattes förrän 1998 då det var många vid Stadt aom var medvetna om hans intresse för HA den kvelden och berättade för polisen. Det faktum att något vittnesbörd hade försvunnit i systemet är inte tillräckligt för att piloten inte ska undersökas tidigare. Han måste han nogen link til dom, eller vara en "normal" person som man inte kan tenke seg ha gjort något slik . .
Senast redigerad av eeqaz 2018-09-06 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in