Fallet Helena Andersson
1992 - ?!
Sannolikhet är ett ord som i vissa fall bör användas med försiktighet. Varje enskild individ uppfattar sannolikheten på olika sätt. Faran med ordet kan vara att man säkerställer något till 100 %.
Sannolikheten kan aldrig uppnå detta procentuella värde. Dock är ordet en viktig riktlinje för oss människor. Det kan via våra olika nivåer av sannolikhet leda till ett tvärsäkert svar/resultat.
I detta enligt mig helt obegripligt tragiska fall, har Ni ca 12-13 seriösa skribenter vaskat fram olika
teorier om hur händelsen har gått till. En stor eloge till Er alla !! Min egen uppfattning är att Ni är långt
före Polismyndigheten med en total lösning av fallet. "Sanningar" från olika håll kan kastas i papperskorgen. Speciellt "sanningar" från Polisen i Mariestad. Många av Er har ställt samma tvivel som jag angående kompetensen hos dessa utredare från Polisen. Jag själv ringde in ett tips 2 veckor efter försvinnandet. 3 månader efteråt ville jag få tipset bekräftat. Det hade aldrig registrerats !!
Jag vill personligen påstå att Polisen i Mariestad har med sin unika inkompetens samt grova tjänstefel minimerat chanserna till att fallet får en lösning. Dom flesta av Er vet redan om vissa av dessa horribla misstag. Tex "Brovittnet. Tipset kommer in ca 3 dagar efter Helenas försvinnande men upptäcks hos Polisen först 6 år senare !! Hur i hela friden kan man efter detta lita på ett uns från deras sida ??
Jag tror sannolikt detta är ett virrvarr av mörkanden från Polisen samt mycket nära personer till Helena. Polisens förmåga att få journalister, anhöriga samt övriga individer att tro på Polisens taktik med tystnadsplikt och "nya spår" är ju minst sagt skrattretande !!
Hur kan man från deras håll glömma bort att offentligt berätta samt be om ursäkt till familj och allmänhet att dom faktiskt är skyldiga till dessa 26 år av undran ?? Det läker inga sår hos familjen, men spekulationer och sannolikheter kommer att få en ny riktning i fallet.
Min egen sannolikhet på inblandade stärks mer och mer...K* - *W - *U är en trio som har sotade samveten. Bakom den enes nick-name på forumet tror jag att en av de andra två har möjlighet att skriva. Ingen match att dela på ett konto här !! Det finns naturligtvis andra som vet hur händelsen gick till och det är åter en fråga till Polisen från mig hur i h*lvete det gått till när man förhört alla man SAGT varit på förhör !! Journalisterna får ursäkta men vilket genomskinligt
försök att via radiodokumentären föra fallet framåt !! Enligt mig så har Polisen varit med och regisserat detta eftersom dom har sin "sannolikhet" enkelriktad i skallen. Åklagaren med Polis gällande advokatärendet är enligt mig bland det pinsammaste jag läst om. Förödmjukande för hela Sveriges befolkning att inte bättre ursäkter kommit fram !! Torra uttalanden om att lagen säger si och så...
Tv* f**n säger jag bara !!
En liten påminnelse om min skarpa kritik mot Polis och Rättsmyndigheten; "Flera år efter de bestialiska dåd A.Eklund begått, kommer en ofattbar sanning till kännedom för allmänheten. En kriminalinspektör vid Falu-Polisen avslöjas med att ha "kastat" DNA uppmaning från Polisen i Gävleborgs Län. Han hade "glömt" namnet A.Eklund på sin DNA lista...Varför får denne till mord medskyldige polis leva som vanligt ?? Hade han gjort sin plikt före sin egoism så hade Engla levt idag"
Så tro på vad Ni vill men i just Helena-fallet kräver jag Polisens erkännande till att ha minimerat chanserna för en lösning av fallet.