2018-09-05, 23:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Vem är det? Är det Hanif Bali? Ann Heberlein? Staffan Danielsson?

Göran Persson? Vem är det tror ni?
Finns det någon länk till detta?
Citera
2018-09-05, 23:24
Medlem
Kravmaskin2018s avatar
Hade varit episkt om Jimmie plockar upp Göran Persson på scenen.
Citera
2018-09-05, 23:25
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns det någon länk till detta?

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-presenterar-stor-vaervning-fraan-ett-riksdagsparti-2678659
Citera
2018-09-05, 23:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-presenterar-stor-vaervning-fraan-ett-riksdagsparti-2678659
Stort tack.

Man undrar ju om det har någon anknytning till just Motala. Eller om det bara råkar bli offentlig just där?
Citera
2018-09-05, 23:28
Medlem
Hade varit underbart om det var Bali men troligen inte såhär sent. Till nästa val möjligen.
Anders Borg har ju visat sig kunna överraska så jag slänger in den högoddsaren.

Kinnerg Batra hade varit intressant likaså.
Hoppas det blir en riktig högpddsare som rör till det i PK-skallarna.
Senast redigerad av Svetsminister 2018-09-06 kl. 00:02. Anledning: Djupa tankar
Citera
2018-09-05, 23:29
Medlem
Peta_Es avatar
Tycker Alexander Bard hade varit jävligt coolt från MED. ( dock inget riksdagsparti )

Bali hade ju varit 👍
Senast redigerad av Peta_E 2018-09-05 kl. 23:31. Anledning: Liten ändring bara
Citera
2018-09-05, 23:31
Medlem
Jag har svårt att det är någon "small fish" när man gör en sådan stor grej utav det. Bali, Heberlein eller Danielsson kan ej uteslutas. Göran Persson känns osannolikt, men efter dagens uttalande i Expressen så undrar man. Det är ju vida känt att Göran Persson alltid har avskytt vänsterfalangen inom S. Han kanske inser att partiet är kört och sätter in dödsstöten.

Är det Göran Persson så är Socialdemokraterna finito. Är det Hanif Bali så kommer Moderaterna att tryckas ner i skosulorna. Håller tummarna.
Citera
2018-09-05, 23:32
Medlem
Idittfejss avatar
Är väl bekräftat sedan länge. Är väl nån moderat tjej på twitter som lämnade M för SD.
Citera
2018-09-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Är väl bekräftat sedan länge. Är väl nån moderat tjej på twitter som lämnade M för SD.

Nej det är inte Mira Aksoy det gäller. Hon avslöjade dock att det kommer fler avhopp från Moderaterna.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag har svårt att det är någon "small fish" när man gör en sådan stor grej utav det. Bali, Heberlein eller Danielsson kan ej uteslutas. Göran Persson känns osannolikt, men efter dagens uttalande i Expressen så undrar man.
Göran Persson som överhoppare hade slutgiltigt knäckt sossarna. Men det tror jag faktiskt är för bra för att vara sant.
Citera
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Nej det är inte Mira Aksoy det gäller. Hon avslöjade dock att det kommer fler avhopp från Moderaterna.

Ganska övertygad på att det inte är Hanif dock.

Annars är väl stämningen hos M inte så bra.
Citera
2018-09-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Göran Persson som överhoppare hade slutgiltigt knäckt sossarna. Men det tror jag faktiskt är för bra för att vara sant.

Haha ja, man vågar inte hoppas. Men med tanke på timingen är det inte omöjligt. Göran Persson i expressen idag:
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/integration--invandring/persson-om-nya-asyl-prognosen-gar-inte/

"Sverige tar emot 2,3,4 gånger fler än Norge, Finland och Danmark tillsamans. Det här funkar inte längre."
"Moderaterna borde ta chansen och testa regera tillsamans med SD."

Inte omöjligt. Tror dock på Bali, han har varit så tyst på sociala medier de senaste dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Ganska övertygad på att det inte är Hanif dock.

Annars är väl stämningen hos M inte så bra.

Jag vet inte om stämningen är så bra hos M..? Tycker det känns dystert. Kom ihåg också att det bara var 1-2 veckor sedan som Hanif Bali fick utstå världens drev. Han kanske är trött på att inte få någon uppbackning av sitt eget parti. Han kanske är trött på en flat borgerlighet som viker sig platt för vänsteretablissemanget.

Jag utesluter inte Bali.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in