2018-09-06, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är för sent att stryka någon från listorna nu.

Balif står som nr7. Vad händer om han hoppar över till SD nu. Kan han kuppa sig in i riksdagen via Moderaterna?

Det vore ett rejält fuck you till M. Det kan de gott ha efter sitt svek mot Bali.
Citera
2018-09-06, 01:04
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Det stårju ”en av de största. Vilket innebär att det troligen inte är större än reslow.

Hypen är här förmodligen viktigare än själva avslöjandet. Det är trots allt kort tid kvar till valet och det gäller givetvis att synas så mycket som möjligt.

"Jimmie Åkesson presenterar stor värvning från ett riksdagsparti" står det. Allt i rubriken är högst subjektivt och all text är även det högst subjektivt och något av en definitionsfråga osv.
Citera
2018-09-06, 01:08
Medlem
Mike.Andersens avatar
I lördags så lämnade debattören Mira Aksoy partiet och nu ytterligare en som väljer att lämna sitt parti i finalen. Personerna har insett att det är bäst att lämna det sjunkande skeppet.
Citera
2018-09-06, 01:09
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolski
"största värvning någonsin från ett annat riksdagsparti"

Vem är den hittills största värvningen?
sten andersson(m)
Citera
2018-09-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Han står ju som nummer 7. Då kan han visst ha hoppat över. Och eftersom han står som #7 så lär han komma in i riksdagen via moderaterna alltså. Eller funkar det inte så?

Jag har inte någon riktig koll hur det fungerar men om du lyssnar på Aron Flams intervju med hanif så säger han att han inte står med på listan, utan vill man personrösta på honom så måste man göra det skriftligen.
Citera
2018-09-06, 01:10
Medlem
Jag gissar på Staffan Danielsson som inte fick plats på Centerns riksdagslista. Han gör det antagligen mest som en hämnd på sitt parti som behandlat honom så illa genom åren, och han kommer aldrig mer sitta i riksdagen.

Bara en spekulation dock, men om jag har rätt så är det snabbt glömt. Inget att skriva hem om.
Citera
2018-09-06, 01:10
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagerkristenlol
Det är Reinfeldt.
Japp. Han körde "öppna era hjärtan" och bjöd in den största invasionen Sverige någonsin skådat, bara för att gå med i SD när de blivit störst.

Citera
2018-09-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag har inte någon riktig koll hur det fungerar men om du lyssnar på Aron Flams intervju med hanif så säger han att han inte står med på listan, utan vill man personrösta på honom så måste man göra det skriftligen.

Minns du när Hanif sa detta? För jag vet att Hanif talade med Arga Blatten igår.
Om det nu är så att Hanif inte ens står med på M:s riksdagslistan så ökar sannolikheten för att det är han.
Citera
2018-09-06, 01:14
Medlem
Bara jag som tror på Ann Heberlein? Hon är ju inte heller på valbar lista hos moderaterna, men är i princip för SD om man läser alla hennes debattartiklar och hur hon uttrycker sig. Att hon valde att engagera sig i M känns som ett svepskäl för att inte totalt alienera sig från den allmänna debatten, men läser man allt hon skriver så står hon närmre SD än M.

Hon får även anses vara en "tung" värvning eftersom hon är välkänd debattör, akademiker och författare. De flesta som följer den allmänna debatten i Sverige vet vem hon är.

Kanske har SDs opinionssiffror fått henne att ta det sista klivet.
Citera
2018-09-06, 01:14
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Balif står som nr7. Vad händer om han hoppar över till SD nu. Kan han kuppa sig in i riksdagen via Moderaterna?

Det vore ett rejält fuck you till M. Det kan de gott ha efter sitt svek mot Bali.

Önskedröm.
Citera
2018-09-06, 01:16
Medlem
Citat:
Minns du när Hanif sa detta? För jag vet att Hanif talade med Arga Blatten igår.
Om det nu är så att Hanif inte ens står med på M:s riksdagslistan så ökar sannolikheten för att det är han.

Det var ca en vecka sedan Aron la ut den.
Citera
2018-09-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Önskedröm.

Osannolikt kanske, men fan inte omöjligt. Han behandlas hur illa som helst av sitt eget parti. Och jag tror att Arga blattens sågning av honom kan ha påverkat honom.

Hanif kontaktade blatten efter videon, och blatten lovade att lägga upp deras konversation i dagarna. Det är så märkligt att blatten drar ut på det. Detta skulle förklara varför.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bara jag som tror på Ann Heberlein? Hon är ju inte heller på valbar lista hos moderaterna, men är i princip för SD om man läser alla hennes debattartiklar och hur hon uttrycker sig. Att hon valde att engagera sig i M känns som ett svepskäl för att inte totalt alienera sig från den allmänna debatten, men läser man allt hon skriver så står hon närmre SD än M.

Heberlein är inte alls omöjlig. Speciellt in nu när Kristersson på senare tid har sagt att "ingen vet vad de ökade sexualbrotten beror på".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in