Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag säger inte att SD är oskyldig, det är fullt möjligt att det var han som mördade LW. Men den bild du målar upp i ditt inlägg bygger väl i huvudsak på bråket i bilen för mer än ett och halvt år sedan, förstärkt med helt obekräftade uppgifter som du har läst här i tråden.
Vet du om de ens träffades själva någon gång det senaste året? Och vad är det i så fall som tyder på att de så sent som 2018 skulle haft en sådan här kärleksrelation som du vill antyda?
Det påverkar förstås bilden.
Men också det som jag tar upp i mitt inlägg.
Jag tror inte det, men det skulle kunna vara en granne.
Någon som hon känner. Som har ett "gott öga" till henne. Kanske skulle hon öppna, kanske skulle hon gå ut. Men varför skulle de gå ner till planket? Varför skulle han komma hem till henne så sent och riskera att barnen var hemma? Och varför skulle han behöva göra sig av med hennes telefon (om det var den som låg i skogen)?
Om det skulle vara så att hon råkar ha så mycket otur, just som hon kommunicerar med den man som hon tidigare har anmält två gånger, som hon har haft någon slags relation med, då låter det som att det blir lite för mycket sammanträffande.
Men det gäller att bevisa det förstås.
Tror inte att hennes andra bekanta manliga vänner som inte bor i Nya Hjärsta skulle känna till området lika väl. De kanske skulle komma i en bil? Skulle de gemensamt promenera ner till planket? Skulle de bråka direkt eller skulle han/hon gått i huset? Skulle de satt sig i bilen för att snacka? Har gm ingen mobil med sig? Varför lämna en kropp nere vid stängslet?
Jag köper inte riktigt en teori att en person som inte bor i området skulle lägga kroppen bakom planket eller för att det skulle se ut som SD. Att kroppen ligger där den ligger och att telefonen ligger där den gör, det tyder på affekt som jag ser det. Det är inte planerat. Iaf inte planerat mer än en väldigt kort tid innan
Ingen gm vill att kroppen ska hittas på en gång (nästan ingen). Det var bara en slump att den inte hittades på en gång. Vem som helst som har gjort ett mord vill ha tid. Helst mycket tid. Har du möjlighet vill du inte kunna kopplas alls till kroppen. Planerar du ett mord, ser du till att skaffa undan kroppen. Helst ska den aldrig hittas.
Typiskt mig, tänkte svara kort.
Jag lyckas aldrig med det verkar det som.
Ursäkta.