2018-09-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Precis och statistiskt sätt borde det inte vara LW som ville mer. Däremot har många försökt framställa henne som en sexgalen, mansslukerska. Det spelar också SD rakt i händerna. Kan vara så att många i omgivningen faktiskt har trott på den bild han har spridit, manipulationens mästare. Ett oskyldigt offer för en sammansvärjning hos polisen...
Att hon inte sållade bort och avstod de män som "var upptagna" sticker många i ögonen..men det innebär ju inte i sig att hon slukade eller låg med allt av manligt kön..
Citera
2018-09-05, 18:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker som du. Att det är synd om HD. Tror faktiskt att även om hon är ganska övertygad om SDs oskuld (säger hon), anar hon nog hur det ligger till. Hon kan ha någon slags förnekelse. En slags självbevarelsedrift.
Tja, eller också har hon väl helt enkelt bättre koll än dig här.
Citera
2018-09-05, 18:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Men den loggen 30/3 verkar vara efterkonstruerad, vilket gör honom extremt suspekt. Säkert bygger SD sitt försvar nu på att de fortfarande umgicks, och försöker bortförklara tekniska fynd. Hjälp honom inte! Tidigt sade han (vis ombud i tråden) att de inte haft ngn kontakt sedan 2017- så varför skulle han nu vara svartsjuk? Men efter att ha konfronterats med både SMS och tekniska spår har han ändrat historien och låtit påskina att de fortfarande träffades. Smart, men hoppas polisen är smartare.

Är det nu så att han bakdaterat den där loggen (kan inget om geocaching) så får man känslan av att han försöker täppa till alla hål polisen kan hitta.
Skönt då att de har sina spanare här på sidan, då lär de kolla upp om loggen efterkonstruerats. Ytterligare besvärande omständighet för SD. Kanske han inte är så smart som han tror trots allt.
Ni som kan geocaching, finns det någon annan anledning till att göra detta än att få det att verka som han hittade den ihop med Lena?
Citera
2018-09-05, 18:44
Medlem
flixa81s avatar
Det skulle vara intressant att få veta mer kring SD och LW:s eventuella bråk den här dagen/kvällen. Om uppgiften nu stämmer?
Stämmer det så tycker jag det är en mycket graverande omständighet för MGM.
Mer graverande än att de haft en vanlig konversation om ditten och datten.
Att bråka med någon och sedan hittas mördad, ja rent statiskt ligger den man bråkar med lågt i odds.
Citera
2018-09-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vad säger ni, blir det någon skilsmässa om tio dagar?

Den 15:e september går halvårsfristen ut för SD och HD’s ansökan om äktenskapsskillnad.

Själv är jag beredd att satsa en liten slant på att HD fått nog av sin otrogne karl.

Vill egentligen inte spekulera om det men jag tror att hon, för sin egen framtids skull, vill gå vidare. De kommer väl ändå att fortsätta som vänner. Förutsatt då att inte MGM faktiskt är GM.
Citera
2018-09-05, 18:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vill egentligen inte spekulera om det men jag tror att hon, för sin egen framtids skull, vill gå vidare. De kommer väl ändå att fortsätta som vänner. Förutsatt då att inte MGM faktiskt är GM.

Eller att HD är gärningspersonen.

Jag tycker inte ett dugg synd om henne.
Hon lämnade sina barn med SD hela semestern
medan hon var ute och geocachade.

Det tyder på en mycket självupptagen person.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-05 kl. 19:00.
Citera
2018-09-05, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag säger inte att SD är oskyldig, det är fullt möjligt att det var han som mördade LW. Men den bild du målar upp i ditt inlägg bygger väl i huvudsak på bråket i bilen för mer än ett och halvt år sedan, förstärkt med helt obekräftade uppgifter som du har läst här i tråden.

Vet du om de ens träffades själva någon gång det senaste året? Och vad är det i så fall som tyder på att de så sent som 2018 skulle haft en sådan här kärleksrelation som du vill antyda?

Det påverkar förstås bilden.
Men också det som jag tar upp i mitt inlägg.

Jag tror inte det, men det skulle kunna vara en granne.
Någon som hon känner. Som har ett "gott öga" till henne. Kanske skulle hon öppna, kanske skulle hon gå ut. Men varför skulle de gå ner till planket? Varför skulle han komma hem till henne så sent och riskera att barnen var hemma? Och varför skulle han behöva göra sig av med hennes telefon (om det var den som låg i skogen)?

Om det skulle vara så att hon råkar ha så mycket otur, just som hon kommunicerar med den man som hon tidigare har anmält två gånger, som hon har haft någon slags relation med, då låter det som att det blir lite för mycket sammanträffande.

Men det gäller att bevisa det förstås.

Tror inte att hennes andra bekanta manliga vänner som inte bor i Nya Hjärsta skulle känna till området lika väl. De kanske skulle komma i en bil? Skulle de gemensamt promenera ner till planket? Skulle de bråka direkt eller skulle han/hon gått i huset? Skulle de satt sig i bilen för att snacka? Har gm ingen mobil med sig? Varför lämna en kropp nere vid stängslet?

Jag köper inte riktigt en teori att en person som inte bor i området skulle lägga kroppen bakom planket eller för att det skulle se ut som SD. Att kroppen ligger där den ligger och att telefonen ligger där den gör, det tyder på affekt som jag ser det. Det är inte planerat. Iaf inte planerat mer än en väldigt kort tid innan

Ingen gm vill att kroppen ska hittas på en gång (nästan ingen). Det var bara en slump att den inte hittades på en gång. Vem som helst som har gjort ett mord vill ha tid. Helst mycket tid. Har du möjlighet vill du inte kunna kopplas alls till kroppen. Planerar du ett mord, ser du till att skaffa undan kroppen. Helst ska den aldrig hittas.

Typiskt mig, tänkte svara kort.
Jag lyckas aldrig med det verkar det som.
Ursäkta.
Citera
2018-09-05, 19:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Funderar på om SD lugnat ned sig med geocaching eller kan vi förvänta oss en rejäl efter-rapportering med ironiska budskap till tråden? Han har varit lite "snål" med loggningar och bilder senaste månaden.

Däremot har han precis gömt en ny cache nu:

https://www.geocaching.com/geocache/GC7X149_ar-bara-bullar

Sedan kan man bara spekulera i om bull-namnet på cachen är en liten känga till fb's aldrig sinande diskussioner om den ökända bil- & bullincidenten

Och gissa vem som blev FTF:are? JG såklart:

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b3cbafd1-f6f0-42ce-88c9-cc938fde457f
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-05 kl. 19:18.
Citera
2018-09-05, 19:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Är det nu så att han bakdaterat den där loggen (kan inget om geocaching) så får man känslan av att han försöker täppa till alla hål polisen kan hitta.
Skönt då att de har sina spanare här på sidan, då lär de kolla upp om loggen efterkonstruerats. Ytterligare besvärande omständighet för SD. Kanske han inte är så smart som han tror trots allt.
Ni som kan geocaching, finns det någon annan anledning till att göra detta än att få det att verka som han hittade den ihop med Lena?

Han HAR efterkonstruerat sina loggar den 30/3. Han skriver det även på en loggning cachen Lilla Köpbergabron:
"Den här loggades förra vintern, eller möjligen vintern innan det. Tror jag var i trakterna med Putte84 som påminde om att det fanns en burk här som man inte bara kunde gå förbi.
Upptäckte så idag att den låg ologgad på kartan, så nätlogg kommer nu med dagens helt felaktiga datum"

På Nordsjöns 7 loggar körde han klipp och klistra på alla:
"Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen."

Det finns sannolika skäl att misstänka att SD har tagit sig till Nordsjöns ön och skrivit i loggarna efter mordet. Det ser även ut som att de två efterkommande loggarna är skrivna av samma person med samma penna. Titta på färg, bläckets tjockhet och tryck mot papperet. Ser helt klart ut som att en och samma person fyllt i detta. Personerna Pöisme (poisme?) och Sina har inte loggat på geocachesidan ännu. Om dessa personer ger sig till känna och visar att de varit på ön och loggat, så får jag naturligtvis avskriva min misstanke.

Länk till bild på efterhandsloggningen på Lilla Köpbergabron samt till loggremsan som ses från l*nsr'll's besök på ön i augusti: http://forumbilder.se/H82GM/sd-fake-log

Efter efterloggen kommer kanske fängelsebloggen...?
Senast redigerad av Honan6 2018-09-05 kl. 19:22.
Citera
2018-09-05, 19:07
Medlem
När allt kommer upp på yta så kommer jag att har rätt, SD är den som dödade LW - LW och JH hade en relation, HD lämnade SD och LW ville inget mer med SD som nu förlorat sin älskarinna och sin fru , och är nu helt själv , blev för mycket och han dödade LW.
Odds : 1.05 på det..
Citera
2018-09-05, 19:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja, om man är SD, tänker jag utan att riktigt ta hänseende till EGTs eventuella uppgifter om de har umgåtts eller inte efter bilincidenten.

I mina föreställningar så tänker jag utifrån det jag hört att en ville mer än den andra, att
LW ville inte, SD kunde inte acceptera.

Nu finns enbart en part i deras relation kvar levande som kan berätta. Och jag tror inte att SD har lämnat en version där han är den som ville mer.

Är ganska säker (gissar förstås) att den version SD har lämnat är att han velat avsluta relationen. Hon ville mer, enligt honom. Han kanske t om ville träffa henne på mordkvällen för att säga henne detta? Han ville lappa ihop sitt äktenskap med HD, men det kunde inte LW tolerera?

Och det är denna version han ger sina anhöriga, sina vänner.

Säkert är han väldigt övertygande.

Vis av lärdomen (LWs anmälan av trakasserierna) är han möjligen mer försiktig i sina digitala konversationer? Tänker på hur han uttrycker sig så att det inte lika lätt går att se vad som händer?

Är övertygad om att mobilen ändå innehåller saker som är MYCKET graverande för gm. Annars skulle den inte behöva slängas på annan plats (om det var den som hittades i skogen). Lika säker är jag på att gm bor i området (mycket väl bekant med området), annars kan man omöjligen (i princip) känna till platsen bakom planket.

OM LW dessutom skulle vara sönderslagen (vilket vi ju inte vet i nuläget) och blodig, kan inte en blodig gm lätt, efter dessa dödsskrik som pågått i flera minuter, försvinna utan att bli sedd i detta bostadsområde.

Så om ingen vittnat om en manlig person som setts springa/gå raskt från brottsplatsen efter skriken, så lämnar det en möjlig flyktväg längs motorvägen till en person som vet var man kan ta sig upp och in mot skogen igen såsom MV har delgivit oss om. Den kan man knappast heller gissa sig till.

Tror att om gm inte kände till området lika väl som sin egen ficka, då skulle scenariot sett annorlunda ut. Helt annorlunda. En annan fyndplats.

Och vem öppnar man för en sen kväll, utan att man har haft någon slags kontakt innan? Och man bokar väl inte en tid så sent om man gjort det i förväg? Hon kände sin baneman.

Det lämnar inte öppning för så många möjlig gm.

Men jag är lika övertygad om att de digitala spåren (inte bara den senaste konversationen på mordkvällen, utan längre tillbaka) kommer att visa en annan bild.
Även förhör med vänner och bekanta kommer att belysa en helt annan sida av SD.

Allt detta endast om SD visar sig skyldig

Intressanta synpunkter. Har dock en del invändningar vilka jag av tidskäl berör endast en vilken avser motivet som både mördaren och jag sannolikt är ense om. Versionen du spekulerar GM har delgett utvalda är mycket trovärdig av den enkla anledingen att det är den sanna historien och därmed också förklarar den/dom närmstas annars oförklarliga fulla stöd.

Slutsatsen av som framkommit om LWs personlighet så går det svårligen bortse från att det var LW som ville mer också i relationer liksom i det mesta hon företog sig vilket inte minst bilincidenten vederlagt.

Bortser man från detta så kommer man ofrånkomligen in i det trassliga knypplandet att söka motivet som tråden
till stora delar besvärats av. Spekulationerna har varit ologiska och med nöd försökts förklarats med utläggningar absedda att avhumatisera GM med allsköns tillmälen i from förhoppning att på något galet vis bli mer trovärdiga(?)
På så sätt har GM stundtals framställts som vore hen så galen att motivet därmed blivit ovidkommande.

Dom tidiga mediala uttalanden om motivet svartsjuka är således riktiga och min fasta ståndpunkt att det var LWs svartsjuka som utlöstes i sitt crecendo bakom planket i och med den för henne överaskande USA resan. Vem som slog först är av förklarliga skäl fullständigt ovidkommande.

Mindre begåvat har oreflekterat rörts ihop varje intention att beröra mördarens motiv med det bisarra påståendet att det avser ge LW ( och kvinnor i allmänhet) skuld i sitt egna mord. Frågan är av vital betydelse men då endast vid beaktandet av motivet och inte i skuld i det hemska som hänt henne.

Detta är i mitt tycke det närmsta sanningen i fallet Wesström vi kan komma i dags dato.
Betonar att jag fortfarade med dom uppgifter vilka framkommit varken utpekar eller friskriver SD från mordet på LW.
Skrivet i hast /SJ
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-05 kl. 19:41.
Citera
2018-09-05, 19:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ja, om man är SD, tänker jag utan att riktigt ta hänseende till EGTs eventuella uppgifter om de har umgåtts eller inte efter bilincidenten.

I mina föreställningar så tänker jag utifrån det jag hört att en ville mer än den andra, att
LW ville inte, SD kunde inte acceptera.

Nu finns enbart en part i deras relation kvar levande som kan berätta. Och jag tror inte att SD har lämnat en version där han är den som ville mer.

Är ganska säker (gissar förstås) att den version SD har lämnat är att han velat avsluta relationen. Hon ville mer, enligt honom. Han kanske t om ville träffa henne på mordkvällen för att säga henne detta? Han ville lappa ihop sitt äktenskap med HD, men det kunde inte LW tolerera?

Och det är denna version han ger sina anhöriga, sina vänner.

Säkert är han väldigt övertygande.

Vis av lärdomen (LWs anmälan av trakasserierna) är han möjligen mer försiktig i sina digitala konversationer? Tänker på hur han uttrycker sig så att det inte lika lätt går att se vad som händer?

Är övertygad om att mobilen ändå innehåller saker som är MYCKET graverande för gm. Annars skulle den inte behöva slängas på annan plats (om det var den som hittades i skogen). Lika säker är jag på att gm bor i området (mycket väl bekant med området), annars kan man omöjligen (i princip) känna till platsen bakom planket.

OM LW dessutom skulle vara sönderslagen (vilket vi ju inte vet i nuläget) och blodig, kan inte en blodig gm lätt, efter dessa dödsskrik som pågått i flera minuter, försvinna utan att bli sedd i detta bostadsområde.

Så om ingen vittnat om en manlig person som setts springa/gå raskt från brottsplatsen efter skriken, så lämnar det en möjlig flyktväg längs motorvägen till en person som vet var man kan ta sig upp och in mot skogen igen såsom MV har delgivit oss om. Den kan man knappast heller gissa sig till.

Tror att om gm inte kände till området lika väl som sin egen ficka, då skulle scenariot sett annorlunda ut. Helt annorlunda. En annan fyndplats.

Och vem öppnar man för en sen kväll, utan att man har haft någon slags kontakt innan? Och man bokar väl inte en tid så sent om man gjort det i förväg? Hon kände sin baneman.

Det lämnar inte öppning för så många möjlig gm.

Men jag är lika övertygad om att de digitala spåren (inte bara den senaste konversationen på mordkvällen, utan längre tillbaka) kommer att visa en annan bild.
Även förhör med vänner och bekanta kommer att belysa en helt annan sida av SD.

Allt detta endast om SD visar sig skyldig

Alla omständigheter kommer att vägas för att få fram vad som är rimligt. Den digitala kontakten kan visa på att de tänkt träffas den på kvällen, men SD kanske hävdar att de aldrig gjorde det. Men så kanske masttömningar visat på att SD varit i området vid aktuell tidpunkt. SD kanske har en förklaring på det också. Men då kanske vittnesmål visar på att en man varit där. Om masttömning då visar på att endast en man förflyttat sig i området, eller om vittnesmål visar på att inga andra män rört sig i området vid den aktuella tidpunkten, blir det knepigt för SD. Misstänkta kan komma med de mest märkliga förklaringarna när de försöker förklara sin mobiltrafik och hur deras mobil rört på sig geografiskt. Förmodligen finns det flera personers mobiler i området vid tidpunkten, men dessa kan ha styrkt alibi. En masttömning ger mycket digitalt material som måste filtreras. Till slut kanske den enda rimliga personen kvar är en svartsjuk geocahare med hela händerna i syltburken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in