2018-09-05, 19:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
När allt kommer upp på yta så kommer jag att har rätt, SD är den som dödade LW - LW och JH hade en relation, HD lämnade SD och LW ville inget mer med SD som nu förlorat sin älskarinna och sin fru , och är nu helt själv , blev för mycket och han dödade LW.
Odds : 1.05 på det..

Jag är nog beredd att hålla med dig, förutom punkten om LW och JH. Har ingen aning om hennes relation med honom.
Det andra tror jag ligger väldigt nära sanningen
Senast redigerad av flixa81 2018-09-05 kl. 19:20. Anledning: Tillägg
Citera
2018-09-05, 19:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, "en av parterna ville mer än den andra". Men då syftade ju polisen på bilbråket 2017:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

Men även hans advokat har ju sagt det.
Och syftade även han till bilincidenten?
Orkar inte leta mer i tråden idag.
Någon som minns?
Citera
2018-09-05, 19:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tja, eller också har hon väl helt enkelt bättre koll än dig här.

Självklart är allt annorlunda om han är oskyldig.
Det brukar jag ju alltid tillägga...
Citera
2018-09-05, 19:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller att HD är gärningspersonen.

Jag tycker inte ett dugg synd om henne.
Hon lämnade sina barn med SD hela semestern
medan hon var ute och geocachade.

Det tyder på en mycket självupptagen person.

Många föräldrar delar på semestern så barnen får ut så mycket som möjligt av sommaren.
Och om hon nu inte tror att han är skyldig, så blir det ju lite annorlunda...
Och, hon kanske vill fullfölja sin skilsmässa? Inte vill dela hela semestern med honom?
Hon har ju inga befogenheter att vägra honom att vara med barnen i nuläget.
Citera
2018-09-05, 19:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Många föräldrar delar på semestern så barnen får ut så mycket som möjligt av sommaren.
Och om hon nu inte tror att han är skyldig, så blir det ju lite annorlunda...
Och, hon kanske vill fullfölja sin skilsmässa? Inte vill dela hela semestern med honom?
Hon har ju inga befogenheter att vägra honom att vara med barnen i nuläget.

Hon har inte delat semestern med honom.

Han har haft hand om barnen hela hennes semester
förutom när han och HD var ute på tu man hand.
Oklart var barnen var då.
Citera
2018-09-05, 19:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon har inte delat semestern med honom.

Han har haft hand om barnen hela hennes semester
förutom när han och HD var ute på tu man hand.
Oklart var barnen var då.

Hon har inte haft hand om barnen ensam någon gång
under sin semester.
Det får mig faktiskt att undra om SD skyddar dem mot henne.
Citera
2018-09-05, 20:02
Medlem
Citat:
Men även hans advokat har ju sagt det.
Och syftade även han till bilincidenten?
Orkar inte leta mer i tråden idag.
Någon som minns?

Du minns helt rätt, finns både citerat i div tidningar och utlagt som filmklipp. Advokaten säger alltså detta till en tv-reporter i samband med någon av de två häktningsförhandlingarna i detta ärende.

Minns att han vaktar sin tunga noga och ändrar något ord mitt i svaret dessutom.

Förtydligande: Han nämner alltså inte detta kopplat till bilincidenten.
Senast redigerad av Zymbal 2018-09-05 kl. 20:25. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-09-05, 20:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det har jag glömt/missat.
Kanske ändå inte så dumt att vi diskuterar och ältar om allt på nytt. Det kommer fram andra saker ibland i tredje/fjärde vändan .

Om det stämmer som filttoffla säger, att ingen hört HD säga att hon önskade jobba på äktenskapet kan det vara ett tecken på att detta inte stämmer. Behöver dock inte vara det.

Man funderar lite på den USA resa som de (?) gjorde tillsammans. Vet vi att HD åkte med? kanske är det svärföräldrarna som också vill att allt ska vara bra? SD kanske har varit och övertygat dom?

Och jag tänker att hur mycket du än tror på din man om att han är oskyldig, kommer nog en tanke då och då om att; tänk om. Tänk om...
Jag tänker som du. Att det är synd om HD. Tror faktiskt att även om hon är ganska övertygad om SDs oskuld (säger hon), anar hon nog hur det ligger till. Hon kan ha någon slags förnekelse. En slags självbevarelsedrift.

Som jag tidigare sagt; jag tror inte att en starkt kontrollerande person blir en helt annan i ett annat förhållande. Självklart är varje förhållande unikt, och sidan behöver inte vara lika tydlig i alla situationer. Men när personen blir pressad, klarar inte han att kontrollera sig. Tror även att en partner som är van att hantera denna kontrollerande person, kan ha varit utsatt både en och två gånger. Jag tror inte som Rosamund, att man är som två helt olika personer med två olika kvinnor. Sidan finns där, även om den ena partnern kanske inte triggar kontrollbehovet lika hårt.

I nuläget är det nog bäst för HD att ligga väldigt lågt. Mer pressad situation än denna är kanske svår att tänka sig?

Jag vet inte, men har lite svårt att tro att man skulle kunna förlora vårdnaden om man inte har en dom? Det vore ju också förskräckligt.

Jag har inte sagt att man kan vara som två olika personer med två olika kvinnor. Utan tvärtom har man bara en sann sida som visar sig förr eller senare, på mer eller mindre sätt. Det går inte alltid till misshandel men kontrollbehovet märks ändå av.
Därför kan inte en genomsnäll omtänksam man vara en kontrollerande misshandlare helt plötsligt. Så stora svängar finns inte i en personlighet såvida den ena bara är en fasad, men det märks ändå av efter ett tag i mannens alla kärleksförhållanden, dock kanske inte på lika sätt.

Nej, ingen förälder förlorar vårdnad om barn enbart på grund av skälig misstanke för mord om det inte finns något annat att anmärka på i deras föräldraskap.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-05 kl. 20:27.
Citera
2018-09-05, 20:24
Medlem
Citat:
Har inte sett den uppgiften förr. Den enda uppgiften jag har sett gällde ett bråk i en bil 2017, dvs. det bråk som ledde just till LW:s anmälan mot SD. Kan du länka?

Det var jag själv som fick den uppgiften för en tid sedan. SD hade pratat med bekanta i sin närhet. Sökt upp dem för att berätta att han är oskyldig, att han och LW visserligen hade bråkat och att den gamla anmälan var "allt de hade på honom " han gav även dessa bekanta varsin stor kram till hälsning.
Citera
2018-09-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Ja det låter ju inte så bra för SD.
Har du någon aning om vad de bråkade om?

Nej det framkom inte. De bekanta var lite tagna på sängen över hans sätt. Men inte negativt. Skönt att han tog initiativet att prata tyckte de.

På frågan vad de tror om SD som GM så var deras första spontana svar "absolut inte" m3n eftersom tiden gått har de ändrat uppfattning och har sagt att han (och HD) är lite "konstiga och hemliga" av sig. (Innan detta ens hände alltså..)
Citera
2018-09-05, 20:33
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har inte sagt att man kan vara som två olika personer med två olika kvinnor. Utan tvärtom har man bara en sann sida som visar sig förr eller senare, på mer eller mindre sätt. Det går inte alltid till misshandel men kontrollbehovet märks ändå av.
Därför kan inte en genomsnäll omtänksam man vara en kontrollerande misshandlare helt plötsligt. Så stora svängar finns inte i en personlighet såvida den ena bara är en fasad, men det märks ändå av efter ett tag i mannens alla kärleksförhållanden, dock kanske inte på lika sätt.

Nej, ingen förälder förlorar vårdnad om barn enbart på grund av skälig misstanke för mord om det inte finns något annat att anmärka på i deras föräldraskap.

Det där vet jag inte om jag håller med dig om?
Läser du verkligen psykologi??
Har på nära håll sett en man som utåt sett, mot sin familj, kollegor, vänner var svärmorsdrömmen nr 1. Alla beskrev honom som otroligt trevlig, social och hjälpsam.
Mot sin sambo var han allt annat än en svärmorsdröm. Kontrollerande, otroligt svartsjuk, psykisk misshandlare, enstaka gånger fysisk misshandlare.

Så din teori om att en man inte kan ha två olika sidor mot kvinnor stämmer inte.
Konstigt att du generaliserar så.
Du som är påläst i ämnet.
Citera
2018-09-05, 20:33
Medlem
Citat:
Är det här något ni själva har spekulerat om tidigare i tråden, och som sedan har blivit en trådsanning? Eller är det som 'Rosenrasande1' skriver, att det är en uppgift som faktiskt kommer från SD själv?

Jag har fått det återberättat från de personer som SD sagt det till själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in